Skůtr. Klepaní řidítek do stran

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Skůtr. Klepaní řidítek do stran

Příspěvek od hansdob »

Ahoj kluci. Motorek jsem měl spousty skútrů už také několik ale toto nedělal ani pionýr s vymlacenejma silonama.
Koupil jsem si skutra opravil složil jezdí dobře stopu drží neodskakuje ale jak při rychlosti vyšší než 40km/h pustim řidítka rozkmitají se ze strany na stranu a kdybych je do pár vteřin nechytil zpět tak ležím. ( zadní kolo přezuté) dělalo to na staré i nové silenty kyvky se zdali být OK vůli zadek nemá
Kde hledat chybu. Kolo nebo tlumiče?? V krku vůli necítím.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Mi to dělá taky. Jakmile položím ruku na řidítka,je klid. Údajně to dělá topcase,prý stačí dát těžší závažíčka. Četl jsem to někde na motorkářích
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
balon
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 13 led 2016, 07:35

Příspěvek od balon »

Taky jsem to zažil a pomohla závažíčka do řidítek
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Kola máš dynamicky vyvážený?
Oct asv 2000, DieselPower
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 06 zář 2015, 10:33

Příspěvek od ondra.p »

U skůtrů to dělá skoro u všech. Hlavně u čínanů tam bych si to už asi ani nedovolili pustit :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mě tohle dělá u motorky, když mám povolený tlumič řízení..Dokonce jsem díky klukům, kteří mi lezli po motorce málem spadl do strouhy, když jsem provedl "ostrý start", tak po dosažení obdobné rychlosti se mi řidítka rozklepala tak,že jsem tak tak zastavil s kolem ve strouze. Klucí si hráli s hvězdicí na krku řízení..Dělá to vůle spolu s nevyváženými hmotami ../tohle byla sajda,kde je ten vliv ještě horší/..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

dát pořádně vyvážit kola ale některý motorky na to trpí i tak
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Právě mě to dodnes nedělal žádný stroj a to jsem měl i Číňana ( tedy on ho měl otec) ale nedělal to. Dělá mi to až tento. No zadní kolo je vyvážené 100% ale nevím co myslíš dynamicky. Přední kolo jsem ještě nesundaval teprve jsem tohoto zprovoznil.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já nemám kde jakou Čínu, mám buráka,podle některých etalon kvality a stejně se třesou. Kola vyvážená... Někteří říkali že nemám co pouštět řidítka. Je pravda že stačí položit jeden prst na je klid. Nijak mi to nevadí, stejně ruky nesundávám.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

hansdob píše:Právě mě to dodnes nedělal žádný stroj a to jsem měl i Číňana ( tedy on ho měl otec) ale nedělal to. Dělá mi to až tento. No zadní kolo je vyvážené 100% ale nevím co myslíš dynamicky. Přední kolo jsem ještě nesundaval teprve jsem tohoto zprovoznil.
Je to tak, kdysi mimo J 500 to žádná Jawa nepotřebovala , je to taky asi o váze a lehkém -těžkém předku..Dneska už tam mají axiální ložiska , já tam ještě mám klasiku kuličky, a často jsem měl v krku vůli, kterou jsem zjistil až při nadzvednutí předku. Kámoš má tlumič řízení i u Nortona ze 70 let, poměrně" lehkonohé "motorky s dvojitým rámem 750 SS. Já bych zkontroloval vůli v řízení u toho skůtra, zda např. není vůle celého ložiska v trubce rámu, i když samozřejmě nevím, jak je to tam udělané..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Krk jsem kontroloval v různých pozicích a tam vůle nebyla tedy necítil jsem kolo prevážím ( nechám převážit) a uvidíme jestli nastane změna.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Grunt
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 21 říj 2013, 16:01

Příspěvek od Grunt »

Kámoš má yamahu xj600 a dělá mu to taky zkoušelo se různé věci teď i nové pneu vyvážené na stroji a dělá to furt... zlepšení je jedině když sundá kufr takže se teď posunulo podezření na ložisko vidlí protože se malinko skoro neznatelně kouše
Ford Galaxy 1.9TDi 85kw AUY 2002
1M
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 28 úno 2008, 12:40

Příspěvek od 1M »

Na Suzuce jsem měl to samý, fungovalo jen sundání zadního kufru. Kola vyvážený, gumy ok, v tlumičích nový náplně, motorka nebouraná, nikde žádný vůle. Závažíčka v řídítkách jsem měl. Když jsem dal ruce z řidítek, tak se to tak rozvlnilo, že do pěti sekund bych měl rozbitou hubu, takže jsem se jich radši držel a moc to nepokoušel. Stačilo se držet jen zlehka jednou rukou a bez problému. Nevyřešil jsem to, časem ji prodal, nového majitele upozornil a koupil silnější.
Zkouknul bych hlavně vzorek přední gumy nebo zkusil jinou (může být i nakoplý ráfek), zkusil jiný tlak v gumě, nastavení tlumičů pokud jde, vůle v krku...
Když nic nezabere, tak se držet řidítek :)
Jinak na současný motorce stačí, abych měl trošku nižší tlak v zadním a nedá se s tím jet.
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 402
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Mel jsem majesty 250 r.v. 2001 a taky to delala, kola na vyvazeni a prd platny, stacilo oprit prst a klid. Neresil jsem to. Zavazicka tam nejake byly, ale ne ode me.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Grunt
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 21 říj 2013, 16:01

Příspěvek od Grunt »

No jestli se vymění to ložisko dám sem echo jestli to pomohlo
Ford Galaxy 1.9TDi 85kw AUY 2002
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“