protektory Vraník..
Moderátoři: šulda, Moderátoři
protektory Vraník..
Kdysi se tady o tom psalo, tak jen doplním novou zkušenost. Jeli jsme brzo ráno s MB /C/ , bylo lehce po dešti a v takové v podstatě lehké zatáčce jsme dostali smyk, zadek nám uletěl, tak říkám, je to jako na náledí...Majitel a řidič v jedné osobě, který celý život jezdil s náklaďákem povídá, to víš to je ta oslizlá vozovka , což je vlhkost spojená s olejem na vozovce..Tak mu říkám, tohle platilo tak před 30 lety, je to nějaké divné..no a cesta pokračovala a na suché vozovce v zatáčce, při cestě zpět ,kdy se auto trochu nahnulo jsme dostali smyk, že jsme málem skočili ve strouze a jen tak tak to kámoš udržel v pruhu..Tak jsme zastavili, okukovali to, vše o.k. , tak mu říkám, a co gumy? Ty mají pár km, jsou zánovní..No nic domů jel jako posranej a dali jsme to na zdviž , tak koukám pneu krásný vzorek, krásně stejnoměrně ojeté..Tak jsme zkoušeli vůle, vše perfektní, ta zadní nápravy MB je nezničitelná..Nakonec byl důvod jednoduchý, byly to Vraníky, což z něho nakonec vylezlo, vhodné tak na vlek , dokonce je tam psáno, že jdou používat max. do rychlosti 120km/h...Jo, šetřit znamená ohrožovat vlastní život....
nepropadat panice...
Tyhle lidi nepochopíš. V dnešní době, kdy slušný gumy lze koupit za ceny nižší, než stojí nákup na víkend, tohle prostě nepochopíš.
Já nejsem zastáncem utrácení obrovských částek za "značkové" pneumatiky jen proto, že jsou "značkové". Jezdím defenzivním stylem a mám najeto tři čtvrtě milionu a auto o výkonu 106 koní, takže jezdím hlavou. Kupuju gumy známých značek dobré v poměru cena X výkon. Například teď po sezoně po celkových 60 tisících km vyhodím letní Kormorany, s kterými, až na mírnou hlučnost přes 110 km/h, jsem byl maximálně spokojený. V rozměru 205/55-16 mě stály necelých tisíc peněz za kus.
Na příští sezónu mám nové Kumho, stály mě 1150 za kus.
Proč bych tedy měl kupovat protektory?
Já nejsem zastáncem utrácení obrovských částek za "značkové" pneumatiky jen proto, že jsou "značkové". Jezdím defenzivním stylem a mám najeto tři čtvrtě milionu a auto o výkonu 106 koní, takže jezdím hlavou. Kupuju gumy známých značek dobré v poměru cena X výkon. Například teď po sezoně po celkových 60 tisících km vyhodím letní Kormorany, s kterými, až na mírnou hlučnost přes 110 km/h, jsem byl maximálně spokojený. V rozměru 205/55-16 mě stály necelých tisíc peněz za kus.
Na příští sezónu mám nové Kumho, stály mě 1150 za kus.
Proč bych tedy měl kupovat protektory?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Mně je jakoby jedno, na čem jezdím. Nikdy jsem neměl žádný problém ani s Čínou WanLi, a ty jsem měl na Galaxy mnoho let. Zimní gumy mám ukrajinské a taky v pohodě.
Ale protektory fakt ne. Spousta lidí si totiž neuvědomuje základní problém protektorů, a to je fakt, že nikdy nikdo neví, na jakém základovém kordu je to udělaný. Koupíš si dva protektory a jeden bude na původní pneumatice allsteel od dejme tomu Continental a druhý na obyčejné hadrovce za pár korun. Dáš si je na jednu nápravu a ejhle - auto táhne k jedné straně, při brzdění táhne na druhou stranu, jedna guma se sjíždí víc než druhá....... No mám tohle zapotřebí? V dnešním provozu bych si takovýho něco nedal snad ani na ten vlek.
Ale protektory fakt ne. Spousta lidí si totiž neuvědomuje základní problém protektorů, a to je fakt, že nikdy nikdo neví, na jakém základovém kordu je to udělaný. Koupíš si dva protektory a jeden bude na původní pneumatice allsteel od dejme tomu Continental a druhý na obyčejné hadrovce za pár korun. Dáš si je na jednu nápravu a ejhle - auto táhne k jedné straně, při brzdění táhne na druhou stranu, jedna guma se sjíždí víc než druhá....... No mám tohle zapotřebí? V dnešním provozu bych si takovýho něco nedal snad ani na ten vlek.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
To máš těžké, mnoho starších lidí to mají zakodované z minulosti a mají to v povaze. Přitom ten kámoš je velmi solventní, ale např. prořezával gumy na JEEPU, kdy byly široké až přes blatníky..Potom šetřil na motorce , kdy evidentně zpuchřelé gumy nechal nazuté, "když mají tak pěkný vzorek"....a pak si málem nabil hubu, když mu zadní v zatáčce bouchla..Je to o šetřící mánii, ale jakmile se mu tohle stane, hned mu to dojde..Ale šetří zas jinde...Vraníky má i na malé Corse na zimu s hrubým vzorkem a jak si chrochtá...Marek77 píše:Tyhle lidi nepochopíš. V dnešní době, kdy slušný gumy lze koupit za ceny nižší, než stojí nákup na víkend, tohle prostě nepochopíš.
Já nejsem zastáncem utrácení obrovských částek za "značkové" pneumatiky jen proto, že jsou "značkové". Jezdím defenzivním stylem a mám najeto tři čtvrtě milionu a auto o výkonu 106 koní, takže jezdím hlavou. Kupuju gumy známých značek dobré v poměru cena X výkon. Například teď po sezoně po celkových 60 tisících km vyhodím letní Kormorany, s kterými, až na mírnou hlučnost přes 110 km/h, jsem byl maximálně spokojený. V rozměru 205/55-16 mě stály necelých tisíc peněz za kus.
Na příští sezónu mám nové Kumho, stály mě 1150 za kus.
Proč bych tedy měl kupovat protektory?
P.S. gumy už jsou pryč,jeho soused si je dal na starý nákladní malý vlek za osobák...Ale nevěřil bych, co patrně uvnitř odfouklá guma dokáže v zátěží způsobit , bylo to jako na náledí..
nepropadat panice...
Jezdím už 5 rokem na Barum HM a lepší gumy jsem neměl. U auta co jsem měl dýl jsem najel 60 tis a ještě měly 4-5mm. Tichá, sedí a výdrží. A i v r20 na Audi A8 stála sada necelých 10 tis bez daně.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Stačí pohledat na netu, obrázek si udělejte sami jestli to za to stojí....
Při mé cestě mi na autě doslova bouchla na vnitřním boku naštěstí zadní čtyři roky stará letní pneumatika VRANÍK (najeto cca 8 000km)
(převzato z Poradte.cz)
kamarád měl v týdnu nehodu, kdy se mu na oktávce na pravém přední kole roztrhl protektor, svlékl se protektorovaný běhoun, rozmlátil komplet podběh, ulomil část náraníku, promáčkl práh a odřel přední i zadní dveře jak se plácal ... auto naštěstí udržel a nikomu se nic nestalo...
(převzato z Auto-HIFI clubu)
Při mé cestě mi na autě doslova bouchla na vnitřním boku naštěstí zadní čtyři roky stará letní pneumatika VRANÍK (najeto cca 8 000km)
(převzato z Poradte.cz)
kamarád měl v týdnu nehodu, kdy se mu na oktávce na pravém přední kole roztrhl protektor, svlékl se protektorovaný běhoun, rozmlátil komplet podběh, ulomil část náraníku, promáčkl práh a odřel přední i zadní dveře jak se plácal ... auto naštěstí udržel a nikomu se nic nestalo...
(převzato z Auto-HIFI clubu)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Hlavně ono se to nevyplatí ani finančně. Co jsem koukal, tak běžný "Octavia" rozměr stojí přes sedm stovek. Když kolem tisícovky koupím originál značkovou gumu, která je nesrovnatelně bezpečnější a najedu na ni dvakrát tolik, nějak mi nákup protektoru pozbývá smyslu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Já je měl kdysi dávno na feldě a naprostá spokojenost. Na tý první fotce je krásně vidět, že jel někdo na tý pneu když byla měkká, to nevydrží žádná guma. Ale v dnešních cenách pneu už je to mimo
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série