Rozvodové kolečko xsara 1.9 d

Moderátoři: šulda, Moderátoři

gulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 282
Registrován: 03 čer 2016, 09:53

Rozvodové kolečko xsara 1.9 d

Příspěvek od gulik »

Xsara 1.9 d po 400 kilometrov vyklepe klinok rozvodoveho kolecka a vyklepe aj drazku v kolecku to je už druhé nemôžem prísť na príčinu kluka je ok aj ten zavit už neviem
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Patrně je vůle klínku v klice, pořádně bych to proměřil, udělal jiný klínek tak aby tam rozv. kolečko šlo ztuha , stejně tak i řemenice..Při rázech motoru volný klínek patrně "pracuje"..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Rozvodové kolečko xsara 1.9 d

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="gulik"]Xsara 1.9 d po 400 kilometrov vyklepe klinok rozvodoveho kolecka

problém je v utažení, utahuj to čtyři hodiny, utáhni na kref a za dvě hodiny zjistíš že to zas de, za hodinu zas a ve čtyři zjistíš že to je fakt na kreff, zkus použít diamantovou podložku a zas na kreff, co volnoběžka alternátoru je tam? fachčí, :? ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A tady je kolečko na klice s těsným perem, nebo novější varianta s volným kudy se přesně časují rozvody motoru?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tady je asi pevné pero, je to nějaké divné, tohle spojení nezná problémy a ani řemenice nemusí být zarvaná jako blázen..Pokud je to provedení s volným, tak pak je situace jiná..
nepropadat panice...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Závitníkem projeď závit ať tam nejsou zbytky lepidla a poměř délku šroubu muselo to zůstat volný jinak by se ti to nevymlátilo.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

geo píše:Závitníkem projeď závit ať tam nejsou zbytky lepidla a poměř délku šroubu muselo to zůstat volný jinak by se ti to nevymlátilo.
koliesko i šroub beru z kel a moje zkušenosti ten šroub se natahuje a když to zarveš tak se za dvě hodiny povolí, je to blbě napsáné ale tak to vidím
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jakým to utahujete momentem, z hlavy myslím 180nm + 90st. nebo kolik-
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ešte je otázka či dáva vždy nový šrób alebo stále ten starý natiahnutý...?
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas.cz píše:Jakým to utahujete momentem, z hlavy myslím 180nm + 90st. nebo kolik-
tome tam vidím leta problém, ve výrobním závodě mají vychytáno jaký šroub a jaké to koliesko, jsem toho názoru že ve volné přírodě to neplatí, to si musí každý vychytat sám, cesta je opravdu těžká, ;) u mě je priorita k rozvodům velmi vysoká ;)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Nevím co je to za rok ale bude to stará vrána a tam se moc elastické šrouby nepoužívali většinou byli frantíci zalepený takovým tvrdým lepidlem že to nešlo ani vyšroubovat a pokud tam ten sajrajt zbyl tak se ten šroub nestáhl.Utahuju většinu věcí kolem rozvodu na moment výrobce a nikdy se nic nepovolilo vetšinou jsem překvapenej jak málo je to dotažený.
gulik
Přispěvovatel
Příspěvky: 282
Registrován: 03 čer 2016, 09:53

Příspěvek od gulik »

97 to je mám aj nový srob doťahuje sa 120 Nm a potom 90 st.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

U těchto motorů vždycky projedu závit v klice závitníkem M14x1,5 až do konce, vystříkám čističem na brzdy kvůli případné mastnotě a vyfoukám vzduchem. Pak dávám nový šroub M14x1,5, délka 70. Je to vyšší pevnost 10K(dneska se to značí snad 10.8 nebo tak nějak, ale prodejce ve šroubech bude vědět o co jde, když řeknu 10K), dá se koupit někde ve spojovacím materiálu kolem 10 Kč, jinak v Peugeotu za něj chtějí kolem 100 Kč. Máznu konec šroubu modrým závitovým lepidlem, utáhnu na moment a nikdy žádný problém. Jasně že taky zkontroluju kliku a rozvodové kolečko, jestli v nich není vymačkaná díra pro woodrufovo pero a případně kolečko vyměním.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je to divné, ty šrouby se moc často neměnily a problém nikdy nebyl. Tohle je nejlepší řešení upevnění rozvodového kolečka na klice..Žádné extrabuřty, žádné klinky v kolečku a podobné hovadiny, stará dobrá škola..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"]Je to divné,

divných věcí je, známý u podobného motoru měl zas trhání ozubeného řemenu vydržel cca 10.000 km a začal se trhat, vyměnily kola, koliesko, měřili čerpadlo, střídali značky rozvodů, nic nepomohlo, auto bylo ve více servisech a nic, majitel vždy přijel že mu zas šustí rozvody vyměnil se řemen a auto jelo dál, :roll:
Odpovědět

Zpět na „Citroën“