Pomoc s výběrem Motoru Caddy

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Nodi20v
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 07 říj 2019, 17:55
Bydliště: Sedlčany

Pomoc s výběrem Motoru Caddy

Příspěvek od Nodi20v »

Zdravím,
bohužel jsem nucen měnit firemní auto VW Sharan 1,9 TDi 66Kw 1Z po najetí 1,300,000 Km jsme se rozhodli že si důchod opravdu zaslouží a hledám náhradu která by se dostala alespoň na polovinu kilometrů. Velikostně by mi vyhovovalo VW Caddy a potřeboval bych poradit co za motor zvolit aby při nájezdu cca 60 tis Km ročně chvíli vydrželo a nebylo moc v servisu a mohlo vydělávat.
Chtěl bych verzi maxi a do roku tuším 2011 před FL hlavně kvůli ceně a protože mi je líto koupit nové a pak do něj házet cajky, navíc jsem staromilec co si myslí že po roce 2000 se žádné nové auto nepovedlo. Dovedlo by mi prosím někdo poradit klady a zápory naftových. Našel jsem hodně Protichůdných názorů, ale jde mi i o to, co za závady jsou prostě konstrukční chyby a co je závada způsobená nedbalostí uživatele.(studené starty, přejíždění oleje,...) Ptám se kvůli tomu že pokud koupím auto s 200 tis km a budu se k němu chovat slušně (kvalitní nafta, olej po 10-15 tis, atd) tak třeba ledacos vydrží. Navíc nevadí mi tolik když odejde věc za 2 tis jednou za X. Tak prosím o vyjádření co si o těch motorech myslíte a kolik stojí případné opravy. Děkuji moc
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pokud bude nájezd 60 000km ročně, tak buď koupit nové s co nejdelší zárukou a nebo si spočítat operativní leasing i když je pak líto do něj házet nářadí.
Ta Caddy těch 600tkm dá, ale musel by jí mít člověk ideálně od nova nebo nějakou s jasným původem, znám jak se na to údržbu kašle zejména nějakou dobu před prodejem.
A motorizaci ideálně 1.9TDi bez dpf, pokud už ojetinu.
Nodi20v
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 07 říj 2019, 17:55
Bydliště: Sedlčany

Příspěvek od Nodi20v »

Nová nemá cenu prakticky, za prvé za ní dám 500 000 Kč takže ty co chci za to budu mít 3 to bych na každé musel udělat ani ne 200 tis km a je to raketa najednou a fakt jí hned nechci ničit věcma, to si radši koupim do 2011 Caddy a další 3 motory a můžu lítat jak pán.

Ta 1,9 je co za kód a proč bys bral jí např oproti BMM?
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

BMM je průserový motor ... googli nebo hledej tu

1,9 BJB, BLS a tuším, že i BSU ... nevím teď co je a co není s DPF, mam dojem, že konkrétně BLS bývalo s i bez. Ale to si podle VIN zjistíš.

Vím, že budu znít jako kacíř, ale buď bych pořídil s kleklým motorem a nebo koupil s dobrým a ten obratem prodal (je po nich celkem hlad protože nemají životnost co starší) nebo zakonzervoval kvůli prodeji (jenom pokud neuštveš až do šrotu) a v obou případech tam naimplementoval ASZ (na ARL se vykašli, jsou to vylítané hajtry, který si lidi pořizovali kvůli výkonu).
Naposledy upravil(a) Forest dne 08 říj 2019, 18:37, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

BMM má dpf a to bych v kombinaci se vstřikováním PD nedoporučil, při předpokládanému velkému proběhu kilometrů, jinak motor 1.9TDi je buď 55kw tedy BSU nebo 77kw což je BJB - Euro 3 a nebo BLS který v Caddy může, ale i nemusí mít DPF.
Nodi20v
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 07 říj 2019, 17:55
Bydliště: Sedlčany

Příspěvek od Nodi20v »

BMM - je prezentován jako "nejlepší" dvoulitr, je DPF pořád takový strašák? Dost lidí tvrdí že je problémové hlavně při krátkých trasách kdy se motor neohřeje, což se mě netýká, navíc je auto garážované a čištění DPF se uvádí někde od 3 tis a hodiny práce. Možná píšu kraviny, dpf jsem nikdy v autě neměl.
BMM - by mělo tupit vačku což taky lidi dost často svádějí na špatnou údržbu resp špatná = 150 000 a dobrá třeba 300+ a cena třeba 10 tis, ale ten samí problém by měla mít i jedna 1,9, nevím která už se mi hlava točí z kódů, závad a odlišných názorů.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já to řeknu ještě jinak, nebál bych se, ale motory PD se přestaly vyrábět koncem roku 2010, čemuž bude skoro 9let, je potřeba toto brát v potaz a ono pak schánět něco "ok" je problém.

Pamatuju dobu, kdy motorů HTP bylo plno a stály pár korun a to HTP končilo až 2013 a v některých modelech 2015 a dneska na trhu moc nejsou a když, tak 15 000kč za holátko tříválec bez historie není problém.

Nejlepší dvoulitr v příčném uložení je BKD, ale ten se bohužel do Caddy nemontoval.

Zkrátka a dobře PD s DPF nebrat, pokud to není nějaká extra výhodná koupě.
Nodi20v
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 07 říj 2019, 17:55
Bydliště: Sedlčany

Příspěvek od Nodi20v »

Tak to že se nedělá je jasné, ale nové caddy začíná na 520 tis a to je oplechovaná holota, když dám normál výbavu a 7 sedadel jsem na 700 tis a cadyy do fl 2011 je od 150-200 což je někde jinde úplně, prostě chci to rozmezí a tam není dvoulitr bez dpf a 1,9 je jen jedna a to jak která, takže řešim co by dpf navíc znamenalo jestli co 300 tis km ho vyčistit nebo vyměnit tak to budu řešit jednou max 2 krát za život a není co řešit. Co jsem četl tak každý motor má něco v těchhle letech. Pročetl jsem mrak fór a nejsem z toho moc moudrej :(
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

A čo tak Touran máš to skoro to isté a tam BKD sa montoval
BMW 330 ix
Nodi20v
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 07 říj 2019, 17:55
Bydliště: Sedlčany

Příspěvek od Nodi20v »

rudy5 píše:A čo tak Touran máš to skoro to isté a tam BKD sa montoval
Touran Je o parník menší než Caddy ve verzi maxi, navíc na BKD zas mělo problém s hlavou, ale hlavně není do caddy.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

BMM je jistá smrt...

Pokud bys sehnal s BKD/AZV tak to bude výhra.
Taky asi ne úplně všecky BLS měly DPF - ale auto bez bude asi špatně sehnatelné.
Nodi20v
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 07 říj 2019, 17:55
Bydliště: Sedlčany

Příspěvek od Nodi20v »

Vici píše:BMM je jistá smrt...

Pokud bys sehnal s BKD/AZV tak to bude výhra.
Taky asi ne úplně všecky BLS měly DPF - ale auto bez bude asi špatně sehnatelné.
Proč je jistá smrt? Zas takovej průser mi to nepřijde, má to vstřiky bosh, nemá to ani to debilní čerpadlo ani vyvažovák. Jediné co jsem našel tak se tupí vačka, ale ta stojí 10 000 a dá se na ní v klidu najet 300 000 takže bych jí měnil třeba jednou max 2x za životnost. Jinak by to mělo být to samé jak BLS jen zvětšený objem.

BKD/AZV se do cady nedávali takže to neseženu.

Dá se u BLS nějak poznat že tam to DPF nebylo v základu? Myslím rozdíl mezi absencí z fabriky a následným vyjmutí. Nebo se to i tak dá předělat?
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Podle typového(vybavoveho) štítku. Já bych asi šel do 2.0 CR. Bude mě teď čekat stejná výzva. Najít tátovi použitelnou Caddy maxi. A bude to buď 1.9 bls bez dpf nebo už 2.0 cr.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Nodi20v
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 07 říj 2019, 17:55
Bydliště: Sedlčany

Příspěvek od Nodi20v »

Tak bohužel ty CR začínají na 240 tis což je pomalu o kilo víc a nevim jestli je to o tolik jinde, resp rok je skoro stejnej ty CR bejvaj dost 2012/11 a ty starší víc jak 2008 nejsou spíš 2009+ což mi nepřijde rozdíl kterej by se měl nějak projevit v km a neví jestli těch 80 000 Kč rozdílu by se projevil do výdrže/oprav. Nebo se pletu?
To bls bez filtru má něco na co si dát pozor nebo je dobré např hned vyměnit? Někde jsem četl že šrouby na klice jsou průser co se dá řešit za pár peněz. Má nějakou výraznější bolest ten motor?
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Vím, že jsou dražší, ale taky bych preferoval 2.0TDI common-rail. Není to ještě taková historie, takže jdou sehnat zachovalé, spolehlivost slušná a nemá to tak zemědělský projev jak PD.

Sehnat pěknou neutahanou 1.9 bez filtru bude asi boj. Když už, asi bych to řešil tak, jak psal Forest, koupit levně nějakou s kleklým nebo horším motorem, ten komplet udělat (použít k tomu třeba ten spodek z ASZ) a bude na dlouho pokoj.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“