Jak vyšistit kanály v hlavě

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Vesnican
Přispěvovatel
Příspěvky: 180
Registrován: 24 lis 2014, 15:29
Kontaktovat uživatele:

Jak vyšistit kanály v hlavě

Příspěvek od Vesnican »

Měl bych dotaz do diskuze, jak u přímovstřikových aut čistíte sání? Jde mi hlavně o kanály v hlavě a ventily. Ostatní sundám a vyčistím ručně. Nechce se mi kvůli tomu sundávat hlava. Slyšel jsem o různých možnostech chemie, tryskání sodou nebo skořápkami. Pak mě napadlo, že by se dalo otočit motorem tak, aby byly zavřené ventily a nalít do kanálu chemii, kterou bych nechal působit a následně odsál. Další možnost je nastříkat něco do sání, když motor běží s tím, že ty sra*ky pak projdou motorem a katem turbem atd.
Dovoz aut ze zahraničí.
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Hlavně se neuchyluj k dekarbonizaci pokud se jedná o starý motor. Mohl by ztratit kompresi z důvodu ztráty karbonu, který se za ta léta stal nedílnou a funkční (vymezující vůle) součástí motoru.

Kamarád takto přišel o motor v Transitu. Paradoxem je, že z čisté zvědavosti.

Jinak pokud je přístup, nebylo by řešením suchý led? U něj je alespoň jistota, že nikde nezůstane.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já bych ssání sundal, to nechal vyprat a jak píšeš,tak bych vždy u sacího kanálu zavřel ventil a kanál umyl-popřípadě štětcem narušil ten nános sraček a pak vystříkal arvou apod..A tak dále a tak dále..Samozřejmě pokud je tam místo...
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Však jsi si to shrnul hezky sám, nic jiného neexistuje. S ohledem na to množství bordelu bych se vyvaroval čistění tou poslední formou, tedy nějakou chemií na běžícím motoru, to není dobrý pro nic. Takže sundat sání, každý válec si postupně nastavit na uzavření sacích ventilů a pěkně mechanicky, chemicky či v kombinací s tím, že se vždy odsaje ;)

1.4 TSI CAXA 190 000km
https://www.instagram.com/p/B3mKQcOoD5y/

1.8 / 2.0 TSI jsou notorický známé, to už sem postovat nebudu

I VAG koncern má už své skořápky, u BMW a dalších to už frčí dávno ... :)
Obrázek

A co je podstatný, ono to usazování bordelu není způsobeno tím, že je to přímovstřik a pokud by tam tedy byl i nepřímý vstřik, který by sání a ventily oplachoval, že by to bylo vše OK ... To by jen eliminovalo to, co dělá EGR, ať už vnitřní (překrytím otevírání ventilů) či vnější (nějakým ventilem) a že ho benzínový přímovstřik potřebuje využívat značně je bez debat, tomu všemu pak sekunduje odvětrání par z prostoru pod písty, klikovky atd. a jejich přivedení opět do sání ...
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 251
Registrován: 18 říj 2009, 13:27

Příspěvek od tempest »

Tou sodou to má snad předepsáno od výrobce 1.6 benzín turbo od PSA. To je ten motor, jak se dělal s BMW a všude před ním varují.
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

bez sundání hlavy válců se to nemá dělat. sebemenší nečistota, kterou neodstraníte vám může způsobit nedovření ventilu a potkana.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8930
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

No cely roky vše sundam umyju dnes už demontovane dily peru ale hlavu pokud se nesundavá stále škrabu upravenou kávovou lžičkou při nastaveném zavřeném ventilu a vyfoukam kompresorem. Vždy nastartuju a bez plynu nechám klapat aby se ohral a až potom šlapou ba plyn. No cely roky pohoda a teď dvakrát po sobě po prvním přidání vletěl karbon no proto chcipnu a čekám jak je již motor teplý karbon povolí znovu start a zase čekám. Je to ale vždy riziko. Až se to nepovede půjde dolu hlava.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“