Utahovací moment olejová vana BSE

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Utahovací moment olejová vana BSE

Příspěvek od mirek999 »

Neví někdo moment na výpušťák vany na O2 1,6MPi? Chci aby ten závit měl co největší životnost, když je z hliníku. Každou výměnu dávám nový šroub s těsněním. Díky
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mám pocit 40 Nm.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tom hanks
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 27 črc 2015, 21:08

Příspěvek od tom hanks »

dávej na závit teflonpásku , když to budeš utahovat tak aby se zmáčkla jenom ta teflonka tak je životnost neomezená , za ten šroub jenom vyhazuješ prachy ,utíká ten hliníkovej závit ve vaně když se někdo snaží slisovat ten alukroužek tak aby těsnil , i když je vždycky novej , lisování hliníku hliníkem má svý následky
Uživatelský avatar
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Takže kroužek že šroubu dát do pryč a namotat teflonovou pásku?? Nebo dělají i nit, která nahradí kroužek a nemusí se srolovavat páska?
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3459
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Nevymýšlet nesmysly,dotahovat normálně, jak mu skončí životnost udělat helicoil vložku,pak už to bude životnost neomezená. Ten kroužek na šroubu není z hliníku,ale ocelový.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
tom hanks
Přispěvovatel
Příspěvky: 254
Registrován: 27 črc 2015, 21:08

Příspěvek od tom hanks »

mirek999 píše:Takže kroužek že šroubu dát do pryč a namotat teflonovou pásku?? Nebo dělají i nit, která nahradí kroužek a nemusí se srolovavat páska?
Proč dávat pryč , prostě už to nemusíš tak utahovat ,nit je to samý co páska akorát dražší , kup kotouček pásky za 10 korun a máš ji na zbytek životnosti auta
jofa
Přispěvovatel
Příspěvky: 699
Registrován: 21 led 2016, 17:26
Bydliště: Senica

Příspěvek od jofa »

Tomas6 píše:Nevymýšlet nesmysly,dotahovat normálně, jak mu skončí životnost udělat helicoil vložku,pak už to bude životnost neomezená. Ten kroužek na šroubu není z hliníku,ale ocelový.
Podlozka na srube je na 100% hlinikova... Ja osobne ju ale menim za medenu, nie je taka tvrda ako hlinik a lahsie sa stlaci ale najprv ju treba vypalit nad ohnom. Na O1 som mal strhnuty zavit, prevrtal som ho na M16 a pohoda, ziadne vlozkovanie a takisto davam patexovu pasku na zavit co sa pouziva na tesnenie vodarenskych spojov
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4638
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ten hliníkový závit má stejně omezenou životnost. Vložka Helikol je ocelová a už nadosmrti.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 431
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

A taky se dělá opravná sada M15x1.5 asi za 4 stovky.

Co jsem se setkal, tak těsnění bylo vždy ocelové - naříznu, kleštěma sundám, dám měděnou vyžíhanou podložku. Dotáhnu s citem a není problém. Za šroub škoda peněz když je v hliníku...
S2 CFGB DSG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Stačí preřezat závit na M14 a natočit šroub z Felicie 1.3. Dělám to běžně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

taky to tak dělám ale 14 tam je a přefikneš ho na 16
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jo, tak to je...... Si pletu čísla.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

šuplíku na M16 a chybí tak hledám ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já když slyším, dej to na pásku nebo na koudel, apod. chce se mi na záchod. Tohle jde tak na vlastním stroji..Ale když ti přijede v neděli , že mu sákne olej a už večer musí odjet do práce a vypadne ojebaný šroub se ztrženým závotem ve vaně, obalený páskou , vzpomeneš si na samopal. Co teď s tím, když zrovna nemáš vhodnou vložku , a vše potřebné k opravě? O tom, že šroub může vypadnout, hlavně když dotyčný je lesní dělník ani nemluvě..A dotyčný mechán shrábl obolus za vyměněný olej a potrestal tak dalšího.... Fušeráci nevymřeli.. :(
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To souhlasí.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“