Stránka 1 z 2
Jaký olej a jak ho vyměnit v 5Q převodovce
Napsal: 27 říj 2019, 14:48
od bayern
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jak vyměnit + jaký olej vybrat pro moje auto (Golf 6 2.0TDi 81kW CBDC, 8.9.2009). Jedná se o 5Q manuální převodovku.
1) V servisním manuálu jsem se dočetl o 1.9Litru oleje typu převodový olej
G052726A2 SAE 75W (syntetický)
2) Na internetu ale psali, že tento olej se nesmí používat (nevím proč, když se používal), že nastala nějaká změna ve výrobě a musí se použít olej 2.0Litry G052512A2. Tak teď čemu věřit?
3) V servisním manuálu psali, že olej se vypouští spodním šroubem + povolení plnícího bočního šroubu. Následně poté se uzavře spodní šroub a přes trychtýř se nalije tolik oleje, dokud nezačne samovolně vytékat šroubem, což značí dostatek.
4) Na internetu ale psali, že olej se nesmí nalévat bočním šroubem, protože se ho tam nalije málo, ale musí se kvůli tomu rozebrat nějak řazení a nalít to zeshora.
Mám i tlakovou pumpu s hadičkou na výměnu oleje, nemá ta převodovka větrací ventil někde nahoře (jako například u automatické mechatroniky), kterým by se to tam dalo "natlačit" ?
Jsem z toho dost zmatený, mohl by někdo poradit, jak je to doopravdy z praxe a zkušeností? Jak to udělat a co teda koupit ? Díky.
Napsal: 27 říj 2019, 15:53
od Marek77
Docela si říkám, že bych chtěl mít takový starosti.
Napsal: 27 říj 2019, 16:09
od bayern
Jako WTF? Co to je za "chytrou" odpověď ? .. absolutní OT
Napsal: 28 říj 2019, 23:35
od Tomas.cz
Olej G052512A2 byl před nedávnem nahrazen G055512A2, takže použít už ten.
https://www.autorozvody.cz/cs/hledani/1 ... a2/8721352
Původní náplň G052726A2 už vlastně není a je nahrazena G060726A2 což bych tam už nedával.
Co se týče výměny, G6 jsem neměl tu čest vypouštět olej, ale soudím že to nebude odlišné od předchozí řady G5 + O2 apod., tedy agregát je sklopen mírně dopředu.
Tudíž vypustit olej vypoušťákem + při zařazeném neutrálu vyndat vespod na skříni jeden ze dvou čepů mechanizmu řazení, vyteče pak vše ( skloněný agregát ), poté odměřit množství a napustit buď větracím otvorem co je u řazení, což je ale na dlouho.
Já třeba auto zvedu packama heveru jen vpředu, takže nakloním převodovku do roviny a napustím klasicky kontrolním šroubem.
Snad jsem poradil

Napsal: 29 říj 2019, 17:02
od bayern
Díky za tip, a když vyšroubuji ten 1 šroub čepu řazení = vyteče zbytek oleje. Normálně půjde zašroubovat zpátky bez problémů? Nerozhodí se něco?
A tedy když vše vyteče i tímto šroubem čepu řazení, tak místo 1.9L rovnou nalít 2 ty pixly ... 2.0L a je to OK. No vlastně ta 0.1 decka nemůže hrát žádnou roli jestli ji tam bude více ne ?
Napsal: 29 říj 2019, 17:18
od Tomas.cz
Nerozhodí se nic, ale měj -n- na řadící páce, čep je těsněn kroužkem do konusu v převodovce, vytočí se šroub, ale tím nic nepoteče, je potřeba vyndat čep, pak teče olej.
Množství bych volil podle toho kolik vyteklo, někdy jsem vypustil 1.5litru, někdy 1.8litru apod.
Ale pokud píše manuál 1.9litru tak bych tomu věřil.
Napsal: 30 říj 2019, 14:49
od zero1724
Do 5q převodovky vždy trochu víc! na fabii tdi 5Q píšou 1.8l dávám vždy 2l, kvůli lepšímu mazání pátého převodového stupně!

Napsal: 01 lis 2019, 07:11
od dany01
5q octa 2 , zospodu je veľký vypustak - inbus. Zhora senzor spatecky, odpojiť, vysrobovat, hadicka cca 30 cm, traktar. Je písané 1,9 , nalial som 2 litre a vybavené. Neviem či by som rozoberal čapy. Ani som kontrolný neotváral , na čo , olej odtiaľ doslova vyletí- 1 raz som to nečakal, ruky až po lakte od oleja....
Takisto to bolo na octa 1
Napsal: 01 lis 2019, 08:55
od turbo kamna power
Když vypustíš olej z výpustního šroubu, vyteče jen cca 1,5l. Takže když potom naleješ 2l, převodovka je přelitá.
Vyndáním čepu ještě něco vyteče a dalších cca 0,2l se schovává pod víkem u pětky. Pak bych tam ty 2l s klidem nalil.
Nejlépe se olej mění, když je převodovka venku (třeba při výměně spojky), po vypuštění oleje pak sundám víko u pětky, převodovku postavím a nechám vše vykapat, pak vyndám kulisu a naleju tam 2l oleje, easy.
Když je převodovka v autě, tak dělám jen "částečnou" výměnu. Vypustím přes výpustní šroub, pak auto zvednu u LP kola a doplním olej přes kontrolní šroub (většinou doplním cca 1,5l).
Laborovat, který origo olej je ten správný mě už přestalo bavit. Dávám už jen Shell Spirax S4, který zatím chutnal všem pětikvaltům, od Golfa r. 96 po Octavii r. 2011

Napsal: 01 lis 2019, 21:28
od bayern
A jak teda presne zjistim kolik nalit, abych to neprelil? Jak moc vadi prelita prevodovka? Nechci vyndavat prevodovku ven z auta.
Co treba: vypustit sroubem dole, nalit kontrolnim sroubem dokud nepotece ven, potom to utahnout a dolit jeste 0,2L pres tu zpatecku?
Napsal: 09 lis 2019, 19:47
od junix
akurat riesim nieco podobneho na O2 Scout..akurat ma napada..ze ked pri nalievani sa vypodlozi predok aby bolo v rovine, moze to fungovat aj pri vypustani? ze sa nakloni a vytece vsetko...
Napsal: 09 lis 2019, 21:09
od Biimbo
nejde o to jestli je auto v rovině, jde o to aby byla převodovka v rovině. Já to zvedám o něco víc na levé straně a nikdy nebyl problém. NIkdy nebyl problém ani když jsem auto zvedal na obou stranách stejně a nebylo veřejně v povědomí že převodovka má v autě co stojí rovně sklon nalevo. Nedávno jsem dělal jeden 6q v OI. Zbyl tam maximálně litr a na to auto jezdilo minimálně rok a půl. Protože dle majitele to nechávalo louže a mastný byl dekl pod motorem. A když to přestalo mastit, tak po roce a půl a tak 30 tis km jsem mu měnil motorák s tím že doleju převodovku, výměna je prý zbytečná. A dolil jsem 1.5 litru. Takže tam litr možná ani nebyl. Problém byl že někdo podkládal předlohu a vrátil zpět staré opatrně vyloupnuté víčko které ale už netěsnilo.
Napsal: 10 lis 2019, 13:52
od junix
No.ved tak som myslel, ze prevodovku do roviny...ono tiez si myslim ze vsetko nevytecie.ani z motora predsa nevytecie vzdy vsetko....len ono sa pytam ci staci ten vypustak alebo este vytiahnut aj cap ked dam do roviny prevodovku .
Napsal: 10 lis 2019, 15:45
od Tomas.cz
U 6Q - velká bych jen povolil vypouštěcí zátku, tady je řazení trochu jinak než na 5q + 6q - malá, co se týče čepu.
Napsal: 15 lis 2019, 20:29
od junix
Ok Super, cize staci klasicky, vypustak a kontrolak napustit..a prevodovku do roviny

Danke
