Výpočet výfuku

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Výpočet výfuku

Příspěvek od Schnapi »

Zdravím, nenašel by se tu někdo kdo pracuje s výpočty výfuků, případně i sání? Popřípadě doporučení na někoho kdo se tím zabývá? Za případné kontakty, doporučení a rady velice děkuji!!!
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
THOMEK
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2015, 11:21

Re: Výpočet výfuku

Příspěvek od THOMEK »

O jaký motor se jedná? A co potřebuješ vypočítat?

Vypočet rezonancí ve výfuku a sání má hlavní význam u "nepřeplňovaných" motorů a hlavně v kombinaci s proměnným časováním ventilů.
I tak to bez proměnné délky sání naladíš na docela úzké spektrum otáček.
Pokud se jedná o motor s turbem tak tam je spíše důležitější snižování ztrát v sacím traktu které vznikají škrcením a vířením, ale i tak to nemá nijak velký vliv na výkon protože je tam možnost to o ty ztráty "přifouknout".
Výpočet výfuku zde taky není příliš důležitý, protože tlakové vlny které vznikají při otevírání výfukového ventilu poměrně značně utlumí turbína dmychadla. Jediné co možná trochu stojí za zvážení tvorby výpočtového modelu jsou výfukové svody, které když se dobře navrhnou na pulsní pohon turbíny, mohou zvyšovat účinnost využití energie výfukových plynů. Z pravidla zde ale stačí mít stejné a co nejmenší délky svodů od jednotlivých válců které se spojí v místě napojení turbíny do jednoho, příp. do dvou při použití twinscroll.
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Příspěvek od Schnapi »

Jedná se o převratnou 1.9 TDI PD na 2.0 je to spíše laborace, protože mam jeden projekt a nevím co s výfukem a každý říká něco jiného. Je tam opravdu velké turbo z 8l trucku a jde o to co pro turbínu bude mít lepší přínos a lépe se roztočí... jestli výfuk z turbíny mít co nejkratší (ukončení třeba za nápravou) nebo ho dovést až dozadu, jestli u turba “zbrzdit” plyny nějakým dalším záhybem, nebo rovnou pryč... to samé rád bych věděl v jakém průměru by bylo vhodné udělat vedení vzduchu. Proto výpočty alespoň přibližné říct. Protože opravdu co člověk to názor.
Děkuji za ochotu
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Tohle je otázka spíše pro ladice bych řekl.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Příspěvek od Schnapi »

To bych neřekl, právě že i ladiči říkají každý své domněnky. Proto bych se rád obrátil na někoho kdo se tím nějakým způsobem zabývá.. dle vlastní zkušenosti jsem měl elektrickou klapku na výfuk, upravenou tak že když jsem ji otevřel tak spaliny šli hned za nápravou ven a pocitově na 2264 když byla otevřená tak auto jelo hůř, zase další příklady jsou takové že někdo jiný jezdí třeba 2566, výfuk do boku z blatníku, nebo z kapoty a funguje to... proto se pídim po tomhle..
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Pak ti nezbydde nic jiného než prostě zkusit obě varianty a uvidíš sám... ;)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
THOMEK
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2015, 11:21

Příspěvek od THOMEK »

Schnapi píše:To bych neřekl, právě že i ladiči říkají každý své domněnky. Proto bych se rád obrátil na někoho kdo se tím nějakým způsobem zabývá.. dle vlastní zkušenosti jsem měl elektrickou klapku na výfuk, upravenou tak že když jsem ji otevřel tak spaliny šli hned za nápravou ven a pocitově na 2264 když byla otevřená tak auto jelo hůř, zase další příklady jsou takové že někdo jiný jezdí třeba 2566, výfuk do boku z blatníku, nebo z kapoty a funguje to... proto se pídim po tomhle..
Ona ta klapka mohla dělat značný protitlak turbu způsobený nevhodným tvarem a nemusel tam být dostatečný tlakový spád.
Ale u nafty bych opravdu moc neřešil, co bude za turbem když to nebude vyloženě špunt.
Přijde mi ale celkem neefektivní cpát takhle velký turbo na tak malý motor. Protože abys to turbo roztočil potřebuješ opravdu velký hmotnostní průtok spalin, takže velké otáčky motoru, velkou dávku nafty a vstřikovat blízko HU (možná za) a než se dostaneš na rozumný plnící tlak tak motor bude skoro na hranici maximálních otáček.
Je možnost to celé namodelovat Gt suite, Lotusu či něčem podobném, ale k tomu potřebuješ takové množství vstupních parametrů že už jen šuplera a metr nestačí.

Šel bych cestou s nejmenším odporem, tzn. krátké vedení s velkým průměrem, co nejmíň tvarových změn a záhybů. Primárně zde jde jen o to vytvořit co největší tlakový spád pro turbínu. A co nejmenší na straně sání.
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Příspěvek od Schnapi »

Děkuji! :) jedna varianta je odzkoušená teď zkusíme tedy krátký výfuk a uvidí se.
Co vše by bylo tedy potřeba pro model? Co se týče turbíny funguje to, už je na tom jedna sezóna odjetá, teď jsem vymyslel nějaký upgrade a proto s tím řeším i vedení a výfuk.
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Blbost :) poraď se s Milanem Votavou (Mirulu) má zasebou extrémní přestavby a pokud řešíš koně, není nikdo jinej kdo by ti lépe poradil ;)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Příspěvek od Schnapi »

No právě že Milan taky neví co by bylo nejvhodnější, proto jdu tohle cestou
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Pokud neumí Milan poradit, tak bych nehledal rozhřešení zde, tady se ho na 99% nedostane... řešil bych to po různých fórech atd... :) přeju ať to slouží
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
Schnapi
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Registrován: 19 bře 2011, 15:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Okolí Příbrami

Příspěvek od Schnapi »

Děkuji 8)
Seat Leon Top sport - ex - 252hp
Škoda Octavia II BKD - pracant - 233hp
Toyota Hilux - pracant - 150hp - ex
Seat Leon Cupra4 - mazel - 4XXhp
Audi A6 BiTDI - 3XXhp
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“