Hučí pravé kolo bez vůle, nebo diferák?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sydny
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 bře 2007, 18:22
Bydliště: Plzeň

Hučí pravé kolo bez vůle, nebo diferák?

Příspěvek od sydny »

Ahoj, při zvednutí pravého kola a rozjetí na jakoukoli rychlost, strašně hučí nejspíš diferák. Ložisko v těhlici je bez vůle. Když zvednu levé kolo je ticho. O víkendu sundám pravou poloosu kvůli vyloučení vadných kloubů nebo ložiska v těhlici.
Setkal se někdo že by hučelo ložisko v těhlici ale nemělo vůli?
Nevíte jde vyměnit ložisko v diferáku na autě nebo musí převodovka ven?
Seat ibiza 2003, tdi 96kw šesti kvalt
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

samozřejmě že nemusí mít vůli a může hučet, kdyby to byl diferák, tak by bylo jedno který kolo zvedneš, stačí, když si zvedneš to pravý kolo a protočíš to rukou a hned to poznáš
sydny
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 bře 2007, 18:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od sydny »

Díky za reakci. O víkendu to zkusím bez poloosy, kéž by to bylo ložisko v těhlici lepší varianta.
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

mění se ten zvuk za jízdy při zatěžování a odlehčování kola při zatáčení?
sydny
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 bře 2007, 18:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od sydny »

Při zatáčení se zvuk nijak nemění. Čím je rychlost větší tím se hluk zvyšuje.
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Tak ložisko v kole.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

sydny píše:Při zatáčení se zvuk nijak nemění. Čím je rychlost větší tím se hluk zvyšuje.
nevytahuj žádou poloos uděl ci ti poradil huml zvedni kolo a zatoč pokud je to točení slyšet tak ložisko,
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Když se zvuk při zatáčení nemění, tak bych to spíš tipoval na ložisko v převodovce. Ale to není nikdy jistý.
Jinak musíš rozpůlit převodovku a celou jí vykuchat, aby ses dostal na pravý ložisko diferáku. Nebo aspoň u 5q to tak je. :(
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dyt zase stačí točit s unašečem a používat uši
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Na to je ale lepší shodit poloosu.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jasné jak chceš točit s unašečem když na ní je našroubovaná poloosa ?
jsem to myslel jak ty :)
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Nemůžeš přece vyndat poloosu, když chceš testovat ložisko.Je tam přece kosoúhlý ložisko s dělenym vnitřnim kroužkem a to je stažený přes poloosu.Takže povolovat poloosu nicht!A taky nikdy nepovolovat, nebo jen lehce, když auto stojí na kolech.Nesmíš spustit auto na kola, když tam neni poloosa.Zničíš tim ložisko.To jen tak pro info.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

U Ibizy to určitě vadit nebude, ta má vzadu roztemovaný náboj a kolo se bude točit i bez poloosy bez potíží.
sydny
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 bře 2007, 18:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od sydny »

Pepíček píše:Nemůžeš přece vyndat poloosu, když chceš testovat ložisko.Je tam přece kosoúhlý ložisko s dělenym vnitřnim kroužkem a to je stažený přes poloosu.Takže povolovat poloosu nicht!A taky nikdy nepovolovat, nebo jen lehce, když auto stojí na kolech.Nesmíš spustit auto na kola, když tam neni poloosa.Zničíš tim ložisko.To jen tak pro info.
Kdepak, u Ibizy homokloub nezpevňuje ložisko takže to nevadí jak píše Tomas.cz

Bohužel jsem se k tomu tento víkend nedostal, ale chci odmontovat homokloub u převodovky a potom převodovku rozjet. Protože když zatočím jenom s kolem nic neslyším.
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
sydny
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 18 bře 2007, 18:22
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od sydny »

Tak hučelo pravý přední a ještě levý zadní ložisko v kole.
mala spotreba velkej kroutak- Passat 2001 Highline 130hp, Vento 1994 GT 90hp, Peugeot 309 1988 1,9 GTI 120hp, Facko 1989 ten je rad ze jede
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“