Predehřev motoru Tdi

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Predehřev motoru Tdi

Příspěvek od TomášTDI »

Zajímaji me vase nazory na predehrev motoru na zimu jestli to nekdo mate a jak dobre to funguje jestli to ma vyznam, jezdim kratke trasy dene 20km( 1cesta do prace 10km) motor rotacka 81kw dekiji za nazory a jestli nekdo ma zkusenost z touhle strankou http://www.predehrevmotoru220v.cz/
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Uživatelský avatar
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 692
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Není lepší sehnat použité nezávislé topení?? Tohle vychází kolem bůra. A elektroměrem to pěkně zatočí. Hlavně musíš být někde na dosah zásuvky.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jasně, bufík. Starší bufík D5WZ ze Sharana se dá sehnat třeba za trojku. A za půl dne to nainstaluješ sám doma u baráku. To smysl má.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1729
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Nad nezavislim uz jsem uvazoval hodnekrat ale vubec se v tom nevyznam v tech tipech jak se to zapojuje kolik mista to potrebuje na montaz atd, Marku a ten tip co jsi psal ma i nejake dalkove ovladani nebo jak to funguje myslim casovani nebo tak diky
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

Na 10km jedině benzín...
Cus
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Veď to fakt sa oplatí na tých 10km tá nafta ?poznám podľa seba na 10km sa mi Passat ani nezohrial cez zimu ešte ak je egf off tak duplom,Nissan benzín nastarrujem a keď vychádzam z dediny kúri jak das.
BMW 330 ix
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

TomášTDI píše:Nad nezavislim uz jsem uvazoval hodnekrat ale vubec se v tom nevyznam v tech tipech jak se to zapojuje kolik mista to potrebuje na montaz atd, Marku a ten tip co jsi psal ma i nejake dalkove ovladani nebo jak to funguje myslim casovani nebo tak diky
Na co časování? Copak potřebuješ mít horký motor, než vyjedeš? Snad úplně stačí, aby se za jízdy rychleji ohřál, ne?
Potřebuje to prostor asi jako Pet flaška. Zapojí se to do okruhu topení. Po startu to naskočí a ohřívá vodu v motoru. A je to. Spotřeba nafty půl litru za hodinu, pokud to jede v plném výkonu. Ovšem ono to jede třeba pět minut a pak to vypne, protože voda je horká.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Na 10km je po týdnu s bufikem bez energie a co zimu max dvě nova baterie. Nezávislý na ježdění pod 50 nepřipadá v úvahu. Predehrev 220v jasná volba pokud je to tak nebo logika a benzinový auto.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Ten elektrický prihrev drží len na hadicach?asi to není ťažké musím pozrieť do dodávky či by som to tam mal kde dať ,ráno keď to beží 1h to máš 15 centov za elektriku to je nič naftové keď ti cucne pol litra bude to drahšie a ešte aj baterka sa viacej opotrebuje .
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

V tomhle případě bych šel taky do elektriky, protože by jinak musel každý druhý den na nabíječku. Dělají se topná tělesa s čerpadlem a termostatem. Ale je to tak na ovlažení motoru, na ohřátí interiéru to moc nedá a dát určitě to nejvýkonnější 2kW, slabší nemá cenu.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Ono tiez zalezi kolko L vody je v aute keď máš 5-6L tak aj tých 1000w by bolo stačiť keď to hodinku necháš bezat .
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Dat na malý okruh dal od termostatu 100W stačí a ani to být hodina nemusí start a topí.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Sice 5-6 l vody (bez chladiče míň) ale 50kg promrzlého železa a hliníku. Bufík má obvykle 5kW a v mrazu musí jít třeba i víc než 15 minut, aby to ohřálo vodu na 60
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Asi si nerozumíme. Bufík je bufík. Nezávislé je nezávislé. O nezávislém jsem tu nenapsal ani slovo. Ba, co víc, psal jsem, že je to nesmysl. Psal jsem o bufíku. Tedy o prihřívání vody po startu motoru. To je nerozumější řešení. S baterkou to nemá co dělat.

Po nastartování motoru naskočí bufík a výkonem 5 kW ohřívá vodu. Za max pět minut vypíná, protože voda je na provozní teplotě. Za tuhle dobu bufík spotřebuje panáka nafty, čili korunu padesát. Žádný jiný tepelný zdroj nebude pracovat tak efektivně a levně, jako právě naftový bufík.

Galaxy, kde bylo deset litrů, mi to ohřálo za deset až dvanáct minut při motoru na volnoběh (za jízdy pochopitelně rychleji).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kamuflage
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 27 bře 2009, 23:12
Bydliště: Karviná

Příspěvek od kamuflage »

Tam fakt ekonomicky nejlépe na rychlé ohřátí vychází klasický bufík(nezávislý) 5kw s připojením na 12v zdroj.

Nedokážu si představit nějaký 5kw a výkonnější bastl s 3f přípojkou instalovaný do auta, který by jak psal Mirek rozehřál v silném mrazu tolik promrzlého materiálu a kapalin za nějakou krátkou dobu před odjezdem.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“