Predehřev motoru Tdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Predehřev motoru Tdi
Zajímaji me vase nazory na predehrev motoru na zimu jestli to nekdo mate a jak dobre to funguje jestli to ma vyznam, jezdim kratke trasy dene 20km( 1cesta do prace 10km) motor rotacka 81kw dekiji za nazory a jestli nekdo ma zkusenost z touhle strankou http://www.predehrevmotoru220v.cz/
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Nad nezavislim uz jsem uvazoval hodnekrat ale vubec se v tom nevyznam v tech tipech jak se to zapojuje kolik mista to potrebuje na montaz atd, Marku a ten tip co jsi psal ma i nejake dalkove ovladani nebo jak to funguje myslim casovani nebo tak diky
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Na co časování? Copak potřebuješ mít horký motor, než vyjedeš? Snad úplně stačí, aby se za jízdy rychleji ohřál, ne?TomášTDI píše:Nad nezavislim uz jsem uvazoval hodnekrat ale vubec se v tom nevyznam v tech tipech jak se to zapojuje kolik mista to potrebuje na montaz atd, Marku a ten tip co jsi psal ma i nejake dalkove ovladani nebo jak to funguje myslim casovani nebo tak diky
Potřebuje to prostor asi jako Pet flaška. Zapojí se to do okruhu topení. Po startu to naskočí a ohřívá vodu v motoru. A je to. Spotřeba nafty půl litru za hodinu, pokud to jede v plném výkonu. Ovšem ono to jede třeba pět minut a pak to vypne, protože voda je horká.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
V tomhle případě bych šel taky do elektriky, protože by jinak musel každý druhý den na nabíječku. Dělají se topná tělesa s čerpadlem a termostatem. Ale je to tak na ovlažení motoru, na ohřátí interiéru to moc nedá a dát určitě to nejvýkonnější 2kW, slabší nemá cenu.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Sice 5-6 l vody (bez chladiče míň) ale 50kg promrzlého železa a hliníku. Bufík má obvykle 5kW a v mrazu musí jít třeba i víc než 15 minut, aby to ohřálo vodu na 60
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Asi si nerozumíme. Bufík je bufík. Nezávislé je nezávislé. O nezávislém jsem tu nenapsal ani slovo. Ba, co víc, psal jsem, že je to nesmysl. Psal jsem o bufíku. Tedy o prihřívání vody po startu motoru. To je nerozumější řešení. S baterkou to nemá co dělat.
Po nastartování motoru naskočí bufík a výkonem 5 kW ohřívá vodu. Za max pět minut vypíná, protože voda je na provozní teplotě. Za tuhle dobu bufík spotřebuje panáka nafty, čili korunu padesát. Žádný jiný tepelný zdroj nebude pracovat tak efektivně a levně, jako právě naftový bufík.
Galaxy, kde bylo deset litrů, mi to ohřálo za deset až dvanáct minut při motoru na volnoběh (za jízdy pochopitelně rychleji).
Po nastartování motoru naskočí bufík a výkonem 5 kW ohřívá vodu. Za max pět minut vypíná, protože voda je na provozní teplotě. Za tuhle dobu bufík spotřebuje panáka nafty, čili korunu padesát. Žádný jiný tepelný zdroj nebude pracovat tak efektivně a levně, jako právě naftový bufík.
Galaxy, kde bylo deset litrů, mi to ohřálo za deset až dvanáct minut při motoru na volnoběh (za jízdy pochopitelně rychleji).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tam fakt ekonomicky nejlépe na rychlé ohřátí vychází klasický bufík(nezávislý) 5kw s připojením na 12v zdroj.
Nedokážu si představit nějaký 5kw a výkonnější bastl s 3f přípojkou instalovaný do auta, který by jak psal Mirek rozehřál v silném mrazu tolik promrzlého materiálu a kapalin za nějakou krátkou dobu před odjezdem.
Nedokážu si představit nějaký 5kw a výkonnější bastl s 3f přípojkou instalovaný do auta, který by jak psal Mirek rozehřál v silném mrazu tolik promrzlého materiálu a kapalin za nějakou krátkou dobu před odjezdem.