Stránka 1 z 2

Predehřev motoru Tdi

Napsal: 07 lis 2019, 12:45
od TomášTDI
Zajímaji me vase nazory na predehrev motoru na zimu jestli to nekdo mate a jak dobre to funguje jestli to ma vyznam, jezdim kratke trasy dene 20km( 1cesta do prace 10km) motor rotacka 81kw dekiji za nazory a jestli nekdo ma zkusenost z touhle strankou http://www.predehrevmotoru220v.cz/

Napsal: 07 lis 2019, 13:00
od mirek999
Není lepší sehnat použité nezávislé topení?? Tohle vychází kolem bůra. A elektroměrem to pěkně zatočí. Hlavně musíš být někde na dosah zásuvky.

Napsal: 07 lis 2019, 18:00
od Marek77
Jasně, bufík. Starší bufík D5WZ ze Sharana se dá sehnat třeba za trojku. A za půl dne to nainstaluješ sám doma u baráku. To smysl má.

Napsal: 07 lis 2019, 19:05
od TomášTDI
Nad nezavislim uz jsem uvazoval hodnekrat ale vubec se v tom nevyznam v tech tipech jak se to zapojuje kolik mista to potrebuje na montaz atd, Marku a ten tip co jsi psal ma i nejake dalkove ovladani nebo jak to funguje myslim casovani nebo tak diky

Napsal: 07 lis 2019, 19:30
od astra-11
Na 10km jedině benzín...

Napsal: 07 lis 2019, 19:44
od rudy5
Veď to fakt sa oplatí na tých 10km tá nafta ?poznám podľa seba na 10km sa mi Passat ani nezohrial cez zimu ešte ak je egf off tak duplom,Nissan benzín nastarrujem a keď vychádzam z dediny kúri jak das.

Napsal: 08 lis 2019, 22:53
od Marek77
TomášTDI píše:Nad nezavislim uz jsem uvazoval hodnekrat ale vubec se v tom nevyznam v tech tipech jak se to zapojuje kolik mista to potrebuje na montaz atd, Marku a ten tip co jsi psal ma i nejake dalkove ovladani nebo jak to funguje myslim casovani nebo tak diky
Na co časování? Copak potřebuješ mít horký motor, než vyjedeš? Snad úplně stačí, aby se za jízdy rychleji ohřál, ne?
Potřebuje to prostor asi jako Pet flaška. Zapojí se to do okruhu topení. Po startu to naskočí a ohřívá vodu v motoru. A je to. Spotřeba nafty půl litru za hodinu, pokud to jede v plném výkonu. Ovšem ono to jede třeba pět minut a pak to vypne, protože voda je horká.

Napsal: 09 lis 2019, 07:39
od hansdob
Na 10km je po týdnu s bufikem bez energie a co zimu max dvě nova baterie. Nezávislý na ježdění pod 50 nepřipadá v úvahu. Predehrev 220v jasná volba pokud je to tak nebo logika a benzinový auto.

Napsal: 09 lis 2019, 08:27
od rudy5
Ten elektrický prihrev drží len na hadicach?asi to není ťažké musím pozrieť do dodávky či by som to tam mal kde dať ,ráno keď to beží 1h to máš 15 centov za elektriku to je nič naftové keď ti cucne pol litra bude to drahšie a ešte aj baterka sa viacej opotrebuje .

Napsal: 09 lis 2019, 09:18
od MirekX
V tomhle případě bych šel taky do elektriky, protože by jinak musel každý druhý den na nabíječku. Dělají se topná tělesa s čerpadlem a termostatem. Ale je to tak na ovlažení motoru, na ohřátí interiéru to moc nedá a dát určitě to nejvýkonnější 2kW, slabší nemá cenu.

Napsal: 09 lis 2019, 09:31
od rudy5
Ono tiez zalezi kolko L vody je v aute keď máš 5-6L tak aj tých 1000w by bolo stačiť keď to hodinku necháš bezat .

Napsal: 09 lis 2019, 12:01
od hansdob
Dat na malý okruh dal od termostatu 100W stačí a ani to být hodina nemusí start a topí.

Napsal: 09 lis 2019, 14:03
od MirekX
Sice 5-6 l vody (bez chladiče míň) ale 50kg promrzlého železa a hliníku. Bufík má obvykle 5kW a v mrazu musí jít třeba i víc než 15 minut, aby to ohřálo vodu na 60

Napsal: 09 lis 2019, 14:32
od Marek77
Asi si nerozumíme. Bufík je bufík. Nezávislé je nezávislé. O nezávislém jsem tu nenapsal ani slovo. Ba, co víc, psal jsem, že je to nesmysl. Psal jsem o bufíku. Tedy o prihřívání vody po startu motoru. To je nerozumější řešení. S baterkou to nemá co dělat.

Po nastartování motoru naskočí bufík a výkonem 5 kW ohřívá vodu. Za max pět minut vypíná, protože voda je na provozní teplotě. Za tuhle dobu bufík spotřebuje panáka nafty, čili korunu padesát. Žádný jiný tepelný zdroj nebude pracovat tak efektivně a levně, jako právě naftový bufík.

Galaxy, kde bylo deset litrů, mi to ohřálo za deset až dvanáct minut při motoru na volnoběh (za jízdy pochopitelně rychleji).

Napsal: 09 lis 2019, 15:10
od kamuflage
Tam fakt ekonomicky nejlépe na rychlé ohřátí vychází klasický bufík(nezávislý) 5kw s připojením na 12v zdroj.

Nedokážu si představit nějaký 5kw a výkonnější bastl s 3f přípojkou instalovaný do auta, který by jak psal Mirek rozehřál v silném mrazu tolik promrzlého materiálu a kapalin za nějakou krátkou dobu před odjezdem.