Nestartuje 1,9 tdi po odstávce

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Aren
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 07 lis 2019, 19:03
Bydliště: Halenkov

Nestartuje 1,9 tdi po odstávce

Příspěvek od Aren »

Zdravím všechny,
mám problém s motorem 1,9 tdi 66 kw ALH. 186 000 km Všechno je v naprostém pořádku jen po stání déle než 2 dny musím dlouho (cca 8s) startovat tak 3x a víc po sobě aby chytil.
Šel sem po padající naftě a zjistil, že zpětný ventil v plováku v nádrži netěsnil a propouštěl zpět. Vyčištěno a zdálo se, že bude klid, ale nic. Problém přetrval. Vyměnil sem proto filtr paliva a zpětný ventil filtru, který bohužel také propouštěl. Vyměnil sem pro jistotu i přívodní hadici od čerpadla k filtru. Problém zdálo se zažehnán bohužel cca na 2 týdny. Teď to začalo znovu. Nafta neklesá od čerpadla k nádrži, takže tam je to OK. Čerpadlo nevypadá, že by někde prosakovalo a ani při běhu motoru. Všude čisto a sucho. Při každodenní jízdě chytne na drc i v mrazech ale jak stojí přes víkend, tak v pondělí už nenatočím. Nebo jen tak tak po vyždímání baterky.
Prosím o radu pokud má někdo zkušenost. Dohledal jsem, že by mohl propouštět přetlakový ventil na vstupu nebo výstupu čerpadla, který udržuje nějaký přetlak v čerpadle.
Díky, díky díky za rady.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Zkus to přes víkend nechat stát cumakem dolů....
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Aren
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 07 lis 2019, 19:03
Bydliště: Halenkov

Příspěvek od Aren »

Dík za tip. Vyzkouším, je pravda že parkuju před domem v kopci a to čumákem nahoru. No a když to zabere, co mi to řekne?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Padá nafta.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Aren
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 07 lis 2019, 19:03
Bydliště: Halenkov

Příspěvek od Aren »

No právě že nepadá, když odpojim a naplnim hadici od čerpadla do výšky 1m tak za hodinu neklesne ani o milimetr.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kup nové přepadové hadičky 3.2 mm a pumpičku Objednací kód GV VSE055
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

slovacek.milos píše:kup nové přepadové hadičky 3.2 mm a pumpičku Objednací kód GV VSE055
Asi tak a tu gumovou koncovku také..
nepropadat panice...
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

Predvstrik
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tlakac3 píše:Predvstrik
jenže když dostaneš počátek vstřiku mimo toleranci tak ti bliká spirálka
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Možná by stálo zato se zeptat, zda se předtím něco nedělalo na motoru/např. Rozvody, což by potvrdilo co píše tlakác3.
nepropadat panice...
Aren
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 07 lis 2019, 19:03
Bydliště: Halenkov

Příspěvek od Aren »

Rozvody sem nedělal. Jak sem to koupil tak sem vyměnil palivový, vzduchový, kabinový i olejový filtr včetně oleje a pak to začalo. Když už sem vyčistil zpětný ventil v nádrži a ventil na palivovém filtru a nezabralo tak sem tam vrátil starý filtr a vyměnil hadici k čerpadlu. 2 týdny klid a teď nanovo. Dnes dokonce dlouhý start už po 12ti hodinách v práci. Ale nafta od čerpadla do nádrže nepada a čerpadlo netece. Nechápu. Někde to utíkat musí.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zkus ať ti někdo začne startovat a ty se dívej , co jde z výfuku, mělo by ihned začít pokuřovat, pokud nějakou dobu nic a až pak začne bílý kouř, tak je to známka zavzdušnění a čerpadlo se musí nejdříve zahltit a až pak natlakuje vstřiky tak, aby motor mohl chytit..Možná by stálo zkusit dát hadice přívod a přepadu do do kýblu , motor nechat proběhnout a zkusit po 2 dnech nastartovat.. Je to hledání, možná ti už čerpadlo trochu sákne,/ pokud jsou přepady v pořádku/ , což normálně nevadí, ale po 2 dnech už je problém..
nepropadat panice...
Aren
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 07 lis 2019, 19:03
Bydliště: Halenkov

Příspěvek od Aren »

To je dobrý tip, když odstavím přívod i odvod tak zjistím jestli se nafta fakt ztrácí z čerpadla. Pak tam někde musí být mikro únik který to způsobuje.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Aren píše: Pak tam někde musí být mikro únik který to způsobuje.
ono mikroúnik nikde třeba nezsjistíš nafta se nikde neztrácí neteče, ale při delším stání si potáhne hadičkou trochu vzduchu a si namydlený

ten test hadice do čerpadla že ti nepadá je blbě, musíš mít hadice oboje i z vratky nalité na kopec, ;)
Aren
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 07 lis 2019, 19:03
Bydliště: Halenkov

Příspěvek od Aren »

JJ to sem měl na mysli, jen sem napsal že dám hadice na přívod a odvod místo na vrat 😁. Dodnes to testnu. Jeste zkusím zaslepit vývody a z boku čerpadla u motoru je šroub kde udělám redukci na vzduch a postupně to natlakuju a třeba uvidím či uslyším Kama to uniká.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“