Kruhový objezd - více pruhů: bezpecnecesty.cz
Moderátoři: šulda, Moderátoři
nedavno som bol v spanielsku
nastastie som isiel ako pokakany, takze som kurna cumel co sa okolo mna deje
pred kruhacom som zastavil a pockal co sa bude diat , auto iduce vnutornym pruhom, so smerovkou VĽAVO v pohode preslo do vonkajsieho pruhu a nasledne opustilo kruhac, predo mnou , stalo sa mi to niekolkolkokrat, neviem ci to bol furt ten isty sofer
smerovku pri vyjazde z kruhaca som daval ako jediny
neviem ci je to v celej krajine alebo len oblasti kde som bol, ale su tam vyslovene blazni do kruhacov - su vsade, neikolkopruhove so semaformy !
znacku hlavna cesta som asi ani nevidel, ked nic , tak mate asi prednost, aspon tak som vypozoroval (cesty zboku mali daj prednost v jazde)
za mna , treba si davat pozor a byt ohladuplny, ked ti trabosom rozmlati nove auto na ktore si dlho setril, bude ti zbytocne ze si mal prednost,
ak to spravi kamionom , bude ti to v drevenej skrinke pod zemou jedno
nastastie som isiel ako pokakany, takze som kurna cumel co sa okolo mna deje
pred kruhacom som zastavil a pockal co sa bude diat , auto iduce vnutornym pruhom, so smerovkou VĽAVO v pohode preslo do vonkajsieho pruhu a nasledne opustilo kruhac, predo mnou , stalo sa mi to niekolkolkokrat, neviem ci to bol furt ten isty sofer
smerovku pri vyjazde z kruhaca som daval ako jediny
neviem ci je to v celej krajine alebo len oblasti kde som bol, ale su tam vyslovene blazni do kruhacov - su vsade, neikolkopruhove so semaformy !
znacku hlavna cesta som asi ani nevidel, ked nic , tak mate asi prednost, aspon tak som vypozoroval (cesty zboku mali daj prednost v jazde)
za mna , treba si davat pozor a byt ohladuplny, ked ti trabosom rozmlati nove auto na ktore si dlho setril, bude ti zbytocne ze si mal prednost,
ak to spravi kamionom , bude ti to v drevenej skrinke pod zemou jedno
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 21 pro 2012, 02:01
A teď se podívej na ty čáry v reálu
https://www.google.com/maps/@49.7299901 ... a=!3m1!1e3 .
A podle nich se plus mínus jezdí.
https://www.google.com/maps/@49.7299901 ... a=!3m1!1e3 .
A podle nich se plus mínus jezdí.
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Je to tragický, denně jezdím po okružních křižovatkách o více pruzích (v Čestlicích, na Opatově) a lidi na nich jezdí jak retardovaný, jedou vnějším pruhem i když vyjíždí až posledním výjezdem... To, že mi nedávají přednost, když vyjíždím z vnitřního pruhu už beru jako standart.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Re: Kruhový objezd - více pruhů: bezpecnecesty.cz
Toto je normálna vec čo sa chces vyjadrovať ?či to niekto dodržiava je zase vec druhá .F40 píše:Prosím o vyjádření k této situaci, děkuji.
------------------------------------------------------------------
Moderátor: opravdu je nutný sem ten obrázek vkládat znova v citaci
BMW 330 ix
Tato situace nastává pouze tehdy, když červené vozidlo vjíždí na kruhový objezd a musí dát přednost všem vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu.
Netýká se to situace, kdy jedou obě vozidla souběžně po kruhovém objezdu vedle sebe a vozidlo ve vnitřním pruhu chce přejet do vnějšího nebo opustit kruhový objezd.
Netýká se to situace, kdy jedou obě vozidla souběžně po kruhovém objezdu vedle sebe a vozidlo ve vnitřním pruhu chce přejet do vnějšího nebo opustit kruhový objezd.
Oct asv 2000, DieselPower
A teď mi řekněte, co takovýto kruhový objezd o více pruzích řeší.
Zlatá křižovatka va tvaru X tam hned každej věděl kdo má a kdo nemá přednost, notabene když tam byly značky nebo semafory a i bez nich vždy platilo pravidlo pravé ruky.
U nás v jedné obci udělali kruhový objedz, aby ho za půl roku zbořili a vrátili zpět křižovatku ve tvaru T, protože kruháč tam vůbec nic nevyřešil, kromě toho, že pak byly zácpy ze všech směrů.
Zlatá křižovatka va tvaru X tam hned každej věděl kdo má a kdo nemá přednost, notabene když tam byly značky nebo semafory a i bez nich vždy platilo pravidlo pravé ruky.
U nás v jedné obci udělali kruhový objedz, aby ho za půl roku zbořili a vrátili zpět křižovatku ve tvaru T, protože kruháč tam vůbec nic nevyřešil, kromě toho, že pak byly zácpy ze všech směrů.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4192
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
protože tam přednost nemášturbo kamna power píše:Je to tragický, denně jezdím po okružních křižovatkách o více pruzích (v Čestlicích, na Opatově) a lidi na nich jezdí jak retardovaný, jedou vnějším pruhem i když vyjíždí až posledním výjezdem... To, že mi nedávají přednost, když vyjíždím z vnitřního pruhu už beru jako standart.
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
hmm, odkdy nemají auta na okružní křižovatce přednost, když je na vjezdu značka dej přednost v jízdě?Jarda S. píše: protože tam přednost nemáš
Řeší hodně, má větší kapacitu, než světelná křižovatka, za předpokladu, že většina aut vyjíždí na prvním výjezdu. A taky za předpokladu, že nejsou lidi retardi a do vnějšího pruhu jedou pouze ti, kteří vyjíždí prvním výjezdem. V opačném případě má největší kapacitu velká světelná křižovatka s odbočovacími pruhy.favo píše:A teď mi řekněte, co takovýto kruhový objezd o více pruzích řeší.
Zlatá křižovatka va tvaru X tam hned každej věděl kdo má a kdo nemá přednost, notabene když tam byly značky nebo semafory a i bez nich vždy platilo pravidlo pravé ruky.
U nás v jedné obci udělali kruhový objedz, aby ho za půl roku zbořili a vrátili zpět křižovatku ve tvaru T, protože kruháč tam vůbec nic nevyřešil, kromě toho, že pak byly zácpy ze všech směrů.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Takže když jedu ve vnitřním pruhu a ve vnějším vedle mě auto a já chci z vnitřku vyjet, tak mi ten ve vnějším má dát přednost protože na vjezdu byla značka?turbo kamna power píše:hmm, odkdy nemají auta na okružní křižovatce přednost, když je na vjezdu značka dej přednost v jízdě?
Člověk se pořád učí.
jo, je to logické protože to vozidlo bylo na kruháči dřív než ty a tudíž má přednost. Navíc bych se bal o to že řidič z připojovacího pruhu nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucím v hlavním pruhu.
Jenomže ono se jedná o připojovací a zároveň odpojovací pruh, tudíž by tam měla platit pravidlo zipu pro mísení vozidel a tam by zas měl přednost ten co už na kruhovém objezdu je.
Jenomže ono se jedná o připojovací a zároveň odpojovací pruh, tudíž by tam měla platit pravidlo zipu pro mísení vozidel a tam by zas měl přednost ten co už na kruhovém objezdu je.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
pavlin2 píše:Lipůvka
Super je i kruháč u prostřed Blanska, když jdou závory na starým Blansku dolů a na průjezd čekáš i 30 minut, tak je střed města totálně ucpanej a neprojede nikdo.
Ono kruháč může mít větší kapacitu, ale když uvážím že je tu v republice máme už hezkých pár roků a stále je spousta řidičů co netuší jak se na nich chovat a kdo má přednost a kdy dávat blinkr, tak neřeší vůbec nic.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Řidiče v sousedním pruhu nesmíte omezit:šulda píše:Takže když jedu ve vnitřním pruhu a ve vnějším vedle mě auto a já chci z vnitřku vyjet, tak mi ten ve vnějším má dát přednost protože na vjezdu byla značka?
„Řidič, který přejíždí z pruhu do pruhu, musí dávat znamení o změně směru jízdy a zároveň nesmí ohrozit ani omezit vozidlo v tom pruhu, do kterého se chystá přejet; platí zde tedy obdobná pravidla jako při jakémkoli jiném přejíždění z pruhu do pruhu,“ vysvětluje specialista na dopravní právo JUDr. Tomáš Beran.
Pokud tedy jedete ve vnitřním pruhu a chcete vyjet ven z kruhového objezdu, musíte dávat znamení o změně směru jízdy a současně nesmíte ohrozit ani omezit řidiče, který jede ve vnějším jízdním pruhu. V takové situaci se možná nevyhnete nutnosti objet kruhový objezd vícekrát.
V cizině to může být jinak:
Některé země řeší jízdu po kruhovém objezdu zvláštní právní úpravou. Například ve Francii platí, že přímo na kruhovém objezdu o více pruzích má přednost vozidlo, které přejíždí z vnitřního pruhu do vnějšího. Při cestách mimo Českou republiku proto nespoléhejte, že se řidiči budou chovat tak, jak jste zvyklí z domova. To ostatně platí nejen na kruhových objezdech.