HELLA GUTMAN vs TEXA vs Bosch KTS

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

GeorgeB píše:K Hella Gutmann můžu napsat zkušenosti za poslední necelé 2 roky.
Nejprve to rozdelím do dvou částí: HGS Data a diagnostika Mega Macs.

HGS data jsou pro mě velkou oporou a zdrojem cenných informacích. Jsem autoelektronik a potřebuju hlavně elektrická schémata, pinouty jednotek, rozmístění pojistek a relátek, umístění a pokud možno co nejvíce informací o topologii elektrinstalace a řídících jednotek v autě (osobní+dodávková). A v tomto mám v HGS datech velkou podporu. Ve věci schímat to jsou převzatá Tolerance data (asi Hella koupila Tolerance data), takže schímata jsou přehledná, barevná, u každého prvku je i očístlování pinu, mnohdy vnitřní zapojení a popis signálu (+/- OUT, REF,...). Spoje jsou očíslovány nebo odlišeny barvou. Pokud je na daném spoji i nějaký konektor, tak je uvedena barva konektoru, počet pinů a umístění. To jsou informace k nezaplacení. Rozmístění pojistek,relátek a jejich umístění je také perfektní. Pokud nějaké schéma není v datech vůbec nebo je například nedostatečné, tak lze zažádat online podporu a v krátkém čase pošlou potřebná data.
Mě osobně dodali elektrické originální el. schéma na Audi z roku 88 i na Toyotu z roku 2018...
Co se týká dalších informací v HGS datech, tak klasika jsou technická data, návody na rozvody (ty jsou někdy trochu stručnější, ale stačí), v dalších záložkách jsou různé technické (školící informace) ohledně dieslových motorů, postupy oprav a údržby. To já už moc nepoužívám.

Diagnostika Mega Macs. V mém případě mám PC verzi na konvertabilním odolném notebooku. Filozofie diagnostiky je úplně odlišná od ostatních diagnostik. Technik si rovnou volí co chce za funkci a pak teprve na jakém systému. V případě základních nastavení nebo kódování nebo údržby jsou tyto funkce přímo vypsané v seznamu a uživatel neřeší ve kterých jednotkách má tuto funkci hledat. U každé této funkce je popis podmínek, jak funkce probíhá a proč jí provádět nebo neprovádět. Což supluje do jisté míry i dílenské příručky. Rychlost práce s diagnostikou oproti jiným z uživatelského hlediska je trochu pomalejší. Ale to je dáno tou převrácenou strukturou. Chybové kódy jsou vždy popsány s popisem možných příčin, následků a řešení. Bohužel chybějí freezeframy-podmínky vzniku závady. Veškerá prováděná práce se dá vytisknout (i popisky a návody) a nebo následně v historii zobrazit. Měřené parametry jsou trochu krkolomně udělány. Ale oproti Bosch KTS si myslím, že to ještě jde. U PC verze si člověk musí vybrat max 8 parametrů a ty se pak zobrazují ve formě grafu a aktuální číselné/stavové hodnoty. U diagnostik příručních je těchto hodnot více (Mega Macs 56,66,77). U parametrů jsou i přednastavené určité skupiny parametrů vztahující se například k emisnímu systému, zapalování atd, ale to není ideální. V nové verzi (Mega Macs 77) by mělo být i full textové vyhledávání v parametrech, což oceňuji, ale u nižších řad diagnostik si na to ještě počkáme.
Cena: aktualizace diagnostiky na rok a kompletní HGS data vycházejí na cca 720EUR.
Za mou osobu mohu Hella Gutmann diagnostiku/HGS data doporučit.
PS. Před 2-3 roky jsem se také rozhodoval mezi Bosch KTS, Texou a Gutmann, takže jsem porovnával a na konec vybral Gutmann a nelituji). Samozřejmě mám i kupu jiných diagnostik, jedna multiznačka by byla málo...
Perfektní recenze, dekuji za ni. Tak by to melo vypadat.


Co sem se dival na schemata, tak mi prijdou pekne udelana, ale treba jen detail jako je OBD konektor a v nem PIN 6 a 14, tak tam neni napsany co kerej PIN znamena, to same kolega resil ne pezotu PIN 1 a 11 a taky tam nebyl popis vyznamu PINU, ale to se pak dohleda v norme OBD konektoru. Co sem porovnal s AUTODATY schemata, tak AUTODATA maji asi vetsi vyzbroj malinko. Priklad:

Volkswagen
Transporter T5
1.9 TDI PD
Změnit vozidlo
Kód motoru: BRS
(7H/7J/7E/7F) (04-15)
75 kW (102hp) 3500 rpm
(2006-2010)

Schema hledal kolega na Jednotka světlometu, vlevo. HGS data jsme obratili vzhuru nohama a krome zarovky sme nenasli nic. BOSCH ESI taky nic az v AUTODATECH sme nasli zapojeni pozice na A7, kde to je.

Ale nejde obsahnout vse. Pokud by z helly poslali data ofiko z VW dle podpory, tak to by bylo vyreseno.

Co me mrzi sou osekany schemata rozvodu. Jak pitomec se divam na obrazky rozvodu ale utahovaci momenty hledam v tabulce a klikam jak blb porad :(.Chapu ze maj svuj styl, ale je to skoda.


Dekuji jeste jednou za info.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
GeorgeB
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 srp 2010, 14:50
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GeorgeB »

Jo, na toho Transportera T5 jsou v HGS datech opravdu jen schémata na žárovková světla a sklon světel "po staru" s manuálním nastavením. V tomto případě se vyplatí využít podporu od Helly a požádat si o el. schéma tohoto systému. Pak přijde email s originál schématy. A nejde jen o schémata. Jde i o postupy, které jsou mnohdy v HGS datech, v diagnostice nebo na online podpoře.
Obsáhnout vše samozřejmě nejde, proto musí mít servisák víc zdrojů informací.
Uživatelský avatar
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Souhlasím,

děkuji za informace.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“