Perfektní recenze, dekuji za ni. Tak by to melo vypadat.GeorgeB píše:K Hella Gutmann můžu napsat zkušenosti za poslední necelé 2 roky.
Nejprve to rozdelím do dvou částí: HGS Data a diagnostika Mega Macs.
HGS data jsou pro mě velkou oporou a zdrojem cenných informacích. Jsem autoelektronik a potřebuju hlavně elektrická schémata, pinouty jednotek, rozmístění pojistek a relátek, umístění a pokud možno co nejvíce informací o topologii elektrinstalace a řídících jednotek v autě (osobní+dodávková). A v tomto mám v HGS datech velkou podporu. Ve věci schímat to jsou převzatá Tolerance data (asi Hella koupila Tolerance data), takže schímata jsou přehledná, barevná, u každého prvku je i očístlování pinu, mnohdy vnitřní zapojení a popis signálu (+/- OUT, REF,...). Spoje jsou očíslovány nebo odlišeny barvou. Pokud je na daném spoji i nějaký konektor, tak je uvedena barva konektoru, počet pinů a umístění. To jsou informace k nezaplacení. Rozmístění pojistek,relátek a jejich umístění je také perfektní. Pokud nějaké schéma není v datech vůbec nebo je například nedostatečné, tak lze zažádat online podporu a v krátkém čase pošlou potřebná data.
Mě osobně dodali elektrické originální el. schéma na Audi z roku 88 i na Toyotu z roku 2018...
Co se týká dalších informací v HGS datech, tak klasika jsou technická data, návody na rozvody (ty jsou někdy trochu stručnější, ale stačí), v dalších záložkách jsou různé technické (školící informace) ohledně dieslových motorů, postupy oprav a údržby. To já už moc nepoužívám.
Diagnostika Mega Macs. V mém případě mám PC verzi na konvertabilním odolném notebooku. Filozofie diagnostiky je úplně odlišná od ostatních diagnostik. Technik si rovnou volí co chce za funkci a pak teprve na jakém systému. V případě základních nastavení nebo kódování nebo údržby jsou tyto funkce přímo vypsané v seznamu a uživatel neřeší ve kterých jednotkách má tuto funkci hledat. U každé této funkce je popis podmínek, jak funkce probíhá a proč jí provádět nebo neprovádět. Což supluje do jisté míry i dílenské příručky. Rychlost práce s diagnostikou oproti jiným z uživatelského hlediska je trochu pomalejší. Ale to je dáno tou převrácenou strukturou. Chybové kódy jsou vždy popsány s popisem možných příčin, následků a řešení. Bohužel chybějí freezeframy-podmínky vzniku závady. Veškerá prováděná práce se dá vytisknout (i popisky a návody) a nebo následně v historii zobrazit. Měřené parametry jsou trochu krkolomně udělány. Ale oproti Bosch KTS si myslím, že to ještě jde. U PC verze si člověk musí vybrat max 8 parametrů a ty se pak zobrazují ve formě grafu a aktuální číselné/stavové hodnoty. U diagnostik příručních je těchto hodnot více (Mega Macs 56,66,77). U parametrů jsou i přednastavené určité skupiny parametrů vztahující se například k emisnímu systému, zapalování atd, ale to není ideální. V nové verzi (Mega Macs 77) by mělo být i full textové vyhledávání v parametrech, což oceňuji, ale u nižších řad diagnostik si na to ještě počkáme.
Cena: aktualizace diagnostiky na rok a kompletní HGS data vycházejí na cca 720EUR.
Za mou osobu mohu Hella Gutmann diagnostiku/HGS data doporučit.
PS. Před 2-3 roky jsem se také rozhodoval mezi Bosch KTS, Texou a Gutmann, takže jsem porovnával a na konec vybral Gutmann a nelituji). Samozřejmě mám i kupu jiných diagnostik, jedna multiznačka by byla málo...
Co sem se dival na schemata, tak mi prijdou pekne udelana, ale treba jen detail jako je OBD konektor a v nem PIN 6 a 14, tak tam neni napsany co kerej PIN znamena, to same kolega resil ne pezotu PIN 1 a 11 a taky tam nebyl popis vyznamu PINU, ale to se pak dohleda v norme OBD konektoru. Co sem porovnal s AUTODATY schemata, tak AUTODATA maji asi vetsi vyzbroj malinko. Priklad:
Volkswagen
Transporter T5
1.9 TDI PD
Změnit vozidlo
Kód motoru: BRS
(7H/7J/7E/7F) (04-15)
75 kW (102hp) 3500 rpm
(2006-2010)
Schema hledal kolega na Jednotka světlometu, vlevo. HGS data jsme obratili vzhuru nohama a krome zarovky sme nenasli nic. BOSCH ESI taky nic az v AUTODATECH sme nasli zapojeni pozice na A7, kde to je.
Ale nejde obsahnout vse. Pokud by z helly poslali data ofiko z VW dle podpory, tak to by bylo vyreseno.
Co me mrzi sou osekany schemata rozvodu. Jak pitomec se divam na obrazky rozvodu ale utahovaci momenty hledam v tabulce a klikam jak blb porad .Chapu ze maj svuj styl, ale je to skoda.
Dekuji jeste jednou za info.