Mondeo 2.0 TDCI po zahřátí cuká a kouří

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Mondeo 2.0 TDCI po zahřátí cuká a kouří

Příspěvek od macman »

Zdravím vespolek..

Sice se jedná o Jaguar X-type 2.0d, ale technicky se jedná o motor Mondeo mk3 TDCI 96kW s ještě mechanickým EGR a VGT..

už jsem to tu řešil, ale stále se na nic nepřišlo a z auta jsem zoufalý... Jelikož se s autem nedá rozumně jezdit a investice bez výsledku připomínají drahotu, momentálně mi vedle stojí totožné auto na díly, takže mohu testovat a přehazovat do aleluja..

Popis závady je vcelku jednoduchý.. Auto je po repasi čerpadla, vstřiků, výměny turba, zaslepení EGRu a stále cuká..

Dokud je auto studený, jede normálně, má výkon, nekouří a má normální spotřebu.. Stačí 20km jízdy kdy se trochu zahřeje motor a auto není schopno jet plynule..

Pokud akceleruji, auto jede normálně.. sice kouří, ale zrychluje... Problém je udržovat konstatní rychlost.. Jedu-li 100km/h na 5 stupeň, motor má cca 2200rpm a cukání je jakobych je po panelech na D1.. zcela pravidelné a dokud nepřidám plyn, tak trvalé... Přitom v zrcátku vidím znatelný kouř..

Podřadím-li na 4, otáčky jsou někde k 3000 a cukání stále je.. Sice cuká rychleji, takže to jsou spíše vibrace, ale cuká...

Po zahřání motoru stoupne spotřeba

Jediný způsob aby auto necukalo je jet brzda plyn, nebo více než 130km/h...

Cukání se projevuje i na tempomat...
Po odpojení váhy vzduchu auto cuká stejně...
Na diag je všechno bez chyb..

Našel jsem několik lidí na netu, který řeší stejný problém, ale bez vyřešení..

Prosím o nějaký nápad...

macman
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nedávno jsem dělal Mondeo III sice 2.2 ale to je stejný,byla prasklinka v tlakové hadici v té přední u chladiče,sotva zjistitelná,navíc to vůbec nesyčelo, nic,taky jsem ladil váhy,EGR,nastavení rozvodů a já nevím co a nakonec taková blbost...
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Hadici od IC do EGR jsem kontroloval a je bez poškození.. Tohle se většinou projevuje cukáním mezi 1500-1900rpm... Mne to cuká v jakýchkoliv otáčkách, ale pouze po zahřátí motoru..

macman
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Zkoušeli jste zaslepit egr?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Prasknutá hadica ak už je väčšia diera väčšinou vyhodí chybu váhy alebo plniaci tlak a pod., tu by som sa najskôr skúsil zamerať na EGR. Buď teda na skúšku zaslepiť alebo jazdou v záťaži/do kopca poriadne zohriať motor tak aby vypol EGR či sa niečo zmení.
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

EGR momentálně zaslepený nemám (pouze odpojený podtlak), ale zkoušel jsem to ze zaslepeným EGR a bylo to stejné.. Mám verzi s podtlakovým EGR a podtlak je zaslepený, takže EGR je zavřený...

ŘJ motoru je neprosto flegmatická.. odpojený EGR, odpojené turbo, nebo vypadlá hadice od váhy vzduchu z turba.. Nic nedonutí ECU vyhodit chybu.. Takže i kdyby byla někde díra jak vrata, pochybuju že si toho všimne..

Jinak zahřátí motoru je trochu problém.. Teď v zimě se dostanu tak maximálně jeden dílek nad studeným.. Vyměnil jsem termostat a je to beze změny.. Prý ovšem to má ještě jeden termostat, na to jsem ještě nekoukal..
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A neni chyba v té jednotce?

Je tam ještě tvz. malý termostat montovaný do tělesa vodní pumpy.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano termostaty sú dva, ak RJ nevyhodí žiadnu chybu (ani úmyselne nasimulovanú) tak sa niekto už v nej pravdepodobne hrabal
kluso
Přispěvovatel
Příspěvky: 249
Registrován: 08 dub 2009, 19:26

Příspěvek od kluso »

Začal bych kontrolou sw řídící jednotky motoru
jestli někdo nevypnul dtc.....
popřípadě nahrát posledni update
pak za jízdy logovat hodnoty
jinak se budeš motat v kruhu a měnit díly

1. jednotka při odpojování komponent musí nahlásit chybu
2. už jsem měnil čerpadla a trysky po zaručené repasi :?
Odpovědět

Zpět na „Ford“