Mondeo 2.0 TDCI po zahřátí cuká a kouří
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Mondeo 2.0 TDCI po zahřátí cuká a kouří
Zdravím vespolek..
Sice se jedná o Jaguar X-type 2.0d, ale technicky se jedná o motor Mondeo mk3 TDCI 96kW s ještě mechanickým EGR a VGT..
už jsem to tu řešil, ale stále se na nic nepřišlo a z auta jsem zoufalý... Jelikož se s autem nedá rozumně jezdit a investice bez výsledku připomínají drahotu, momentálně mi vedle stojí totožné auto na díly, takže mohu testovat a přehazovat do aleluja..
Popis závady je vcelku jednoduchý.. Auto je po repasi čerpadla, vstřiků, výměny turba, zaslepení EGRu a stále cuká..
Dokud je auto studený, jede normálně, má výkon, nekouří a má normální spotřebu.. Stačí 20km jízdy kdy se trochu zahřeje motor a auto není schopno jet plynule..
Pokud akceleruji, auto jede normálně.. sice kouří, ale zrychluje... Problém je udržovat konstatní rychlost.. Jedu-li 100km/h na 5 stupeň, motor má cca 2200rpm a cukání je jakobych je po panelech na D1.. zcela pravidelné a dokud nepřidám plyn, tak trvalé... Přitom v zrcátku vidím znatelný kouř..
Podřadím-li na 4, otáčky jsou někde k 3000 a cukání stále je.. Sice cuká rychleji, takže to jsou spíše vibrace, ale cuká...
Po zahřání motoru stoupne spotřeba
Jediný způsob aby auto necukalo je jet brzda plyn, nebo více než 130km/h...
Cukání se projevuje i na tempomat...
Po odpojení váhy vzduchu auto cuká stejně...
Na diag je všechno bez chyb..
Našel jsem několik lidí na netu, který řeší stejný problém, ale bez vyřešení..
Prosím o nějaký nápad...
macman
Sice se jedná o Jaguar X-type 2.0d, ale technicky se jedná o motor Mondeo mk3 TDCI 96kW s ještě mechanickým EGR a VGT..
už jsem to tu řešil, ale stále se na nic nepřišlo a z auta jsem zoufalý... Jelikož se s autem nedá rozumně jezdit a investice bez výsledku připomínají drahotu, momentálně mi vedle stojí totožné auto na díly, takže mohu testovat a přehazovat do aleluja..
Popis závady je vcelku jednoduchý.. Auto je po repasi čerpadla, vstřiků, výměny turba, zaslepení EGRu a stále cuká..
Dokud je auto studený, jede normálně, má výkon, nekouří a má normální spotřebu.. Stačí 20km jízdy kdy se trochu zahřeje motor a auto není schopno jet plynule..
Pokud akceleruji, auto jede normálně.. sice kouří, ale zrychluje... Problém je udržovat konstatní rychlost.. Jedu-li 100km/h na 5 stupeň, motor má cca 2200rpm a cukání je jakobych je po panelech na D1.. zcela pravidelné a dokud nepřidám plyn, tak trvalé... Přitom v zrcátku vidím znatelný kouř..
Podřadím-li na 4, otáčky jsou někde k 3000 a cukání stále je.. Sice cuká rychleji, takže to jsou spíše vibrace, ale cuká...
Po zahřání motoru stoupne spotřeba
Jediný způsob aby auto necukalo je jet brzda plyn, nebo více než 130km/h...
Cukání se projevuje i na tempomat...
Po odpojení váhy vzduchu auto cuká stejně...
Na diag je všechno bez chyb..
Našel jsem několik lidí na netu, který řeší stejný problém, ale bez vyřešení..
Prosím o nějaký nápad...
macman
EGR momentálně zaslepený nemám (pouze odpojený podtlak), ale zkoušel jsem to ze zaslepeným EGR a bylo to stejné.. Mám verzi s podtlakovým EGR a podtlak je zaslepený, takže EGR je zavřený...
ŘJ motoru je neprosto flegmatická.. odpojený EGR, odpojené turbo, nebo vypadlá hadice od váhy vzduchu z turba.. Nic nedonutí ECU vyhodit chybu.. Takže i kdyby byla někde díra jak vrata, pochybuju že si toho všimne..
Jinak zahřátí motoru je trochu problém.. Teď v zimě se dostanu tak maximálně jeden dílek nad studeným.. Vyměnil jsem termostat a je to beze změny.. Prý ovšem to má ještě jeden termostat, na to jsem ještě nekoukal..
ŘJ motoru je neprosto flegmatická.. odpojený EGR, odpojené turbo, nebo vypadlá hadice od váhy vzduchu z turba.. Nic nedonutí ECU vyhodit chybu.. Takže i kdyby byla někde díra jak vrata, pochybuju že si toho všimne..
Jinak zahřátí motoru je trochu problém.. Teď v zimě se dostanu tak maximálně jeden dílek nad studeným.. Vyměnil jsem termostat a je to beze změny.. Prý ovšem to má ještě jeden termostat, na to jsem ještě nekoukal..