Kontrollbuch na 9místnou dodávku (M1) v Německu

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Kontrollbuch na 9místnou dodávku (M1) v Německu

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,
dotaz na řidiče. Kamarád jezdí dost často do Německa a má 9místné prosklené Ducato 2.8HDi, kategorie M1, tj. osobák, žádné N1-náklaďák. Nejvyšší povolená váha auta je 3.500 kg (takže stačí ŘP na osobák), na autě má kouli a může na ní táhnout ještě další 2 tuny, tj. celkem 5.500 kg. Auto je psané na jeho RČ, tzn. je soukromé. V autě nemá tachograf. Má vyndané obě zadní řady sedaček a vozí vzadu v krabicích zboží(váha cca 3-5q), které nafasuje vždy v Německu ve skladu ve firmě, pro kterou dělá a pak má itinerář, kam má jet a kde co namontovat. Dělá technika a zboží vždy fasuje jen pro svou potřebu, nedělá žádnou rozvážku.

1) Vztahuje se na něj povinnost psát v Německu Kontrollbuch, když je auto v rozmezí sice 2,8-3,5t, ale kategorie M1 a ne N1? Je to v tu chvíli brané jako osobák, tj. stejná kategorie jako třeba malé VW Polo?
2) Jak je to, kdyby za sebou měl plaťák z půjčovny a chtěl si z Německa přivézt auto? Musí mít v tu chvíli Kontrollbuch, když má půjčený plaťák a ještě překročí 3,5 tuny?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“