Stihl ms440

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 01 črc 2015, 21:23

Stihl ms440

Příspěvek od ferdy91 »

Zdravim chcel by som sa opytat viac znalych ako ja.Vlastnim pilu ms440 kupil som ju od znameho za smiesny peniaz ako uz pouzitu par krat pohadzana popadana atd. avsak masina nastartovala na 3x bezproblémov.Po dlhsom case som ju chcel nakopnut no ani boha lenze co sa stalo pila zrazu kope ako hovado.Doslova ked vam vrati nejaka moto naspat spatny raz ak hovado az ma ruka boli.Pritom mam ms261 a to nastartujem doslova malickom tuto ms440 to potrebujem na to vyvinut 10x viac sily a bez dekompresora velmi velmi tazko pretaca.Ked vyberiem sviecku je to o 200% lepsie ono uz v hornej uvrati citit na tiahle take ako keby napnutie a povolenie nechapem co to moze robit tak tazko by to asi nemalo ist az
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Pridretý piest a možno prasknutý krúžok.
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Mám husqvarnu 365 ...10 rokov ide bez problémov , zrazu pri rezaní začalo čosi jemne cinkať behom pár sekund píla za chodu zhasla a konec. Idem štartovať a šnurou ani nepohnem. Tak som to doma rozobral a čo vidím vypadnutý šróbik spadol do magneta a vylamal na ňom chladenie.Tak som kúpil nové magneto prehodil a píla chytila na parkrát. Párkrát som s ňou potom rezal išla bez problémou. Potom po pár dnoch som išiel štartovať a píla nie a nie naštartovať. Tak som vyšroboval sviečku bola mokrá znamená ,že nejde iskra alebo ide nespravný čas.Priložil som sviečku na kostru a skúšal som štartovať...iskra nič.Tak som rozobral pílu vymontoval indukčnú cievku a videl som, že je prasknutá...potom som už vedel,že to bol ešte dôsledok toho vypadnutého šróbika.Vymenil som cievku za novú a od vtedy ide bez problémov ;)
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Prikladam obrázok.Obrázek
Kubi
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 10 čer 2013, 21:16

Příspěvek od Kubi »

Ahoj, robím ofiko servis Stihl, skúsime niečo vymyslieť. TAkže:
ad1- Prekoná alebo neprekoná piest hornú úvrať?
ad2-Je spaľovací priestor prázdny bez cudzích teliesok?
ad3- Vieš zmerať kompresiu, overeným kompresiometrom potrebujeme
namerať 10-14 atm.

Vybrať siečku a baterkou pozrieť do valca či sa na pieste nenachadza nejaky cudzi predmet ktorý znemožňuje prekonať HU.
Keď si vybral sviečku, nebola uplne mokra?Netiekol benzín cez otvor na sviečku pri otočení píly hore hlavou? Niekedy neuzavrie ihlový ventil v karburátore prítok paliva a ten zaleje valec benzínom ktorý je ako vieme nestlačiteľný, takže nieje možné otáčať motorom.

Cez otvor na sviečku posvietiť baterkou na protiľahlú stenu valca musí byť hladká bez rýh. Demontovať výfuk a cez výfukový kanál skontrolovať piest, taktiež musí byť hladký bez rýh.

Má stlačenie dekompresného ventylu vplyv na otáčanie motora? Ak nie môže byť mechanická porucha na trecích plochách alebo ložiskách.

Ak sa po stlačení dekompresného ventilu ťahá za šnúru o poznanie ľahšie, je problém v kompresnom priestore.

Alebo tá píla nemá žiaden problém, MS 440 má o 50% večší objem ako MS 261, takže sa logicky štartuje ťažšie.

Skontroluj čo som napísal a daj vedieť aké sú poznatky.

Alebo odnes do overeného servisu, skúsený mechanik, musí do 3 min. určiť diagnózu takejto poruchy.
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 01 črc 2015, 21:23

Příspěvek od ferdy91 »

Takto vyfuk.je dole pozrel som ho presne koli tomu ci nahodou nieco vo valci nahodou neblokuje akonahle je piest v dolnej uvrati ide zlahucka akonahle piest prekryje vyfukovu cast je citit odpor az dojde do HU.Prirovnal by som to kto mal staru hondu xl/xr 600 kde sa musela najst HU a tak startovat takmer identické.Avsak mozno sa to zda mne ale pokial je v HU tak hybem s klukou a citit tam akysi odpor nie odvrchu ale odspodu.Akonahle uz idem s HU do DU tak musim prekonat odpor sice mensi ako ked piest ide hore ale ajtak tam je ten odpor.Akonahle zatlacim dekompresor alebo vyberem sviecku pretacat motorom ide o 200% lahsie ale ten odpor ajked ovela ovela mensi tam je musim to skusit porovnat s 261 principualne to musi byt podobne.Sviecku ak vyberem je mokra karbec som zatial este neladil riesil som hlavne ten spatny raz doslova kopanec kto este nedostal kopackou od.moto do nohy nevie o com pisem :D inak valec je leskly ak psove gule aspon cez vyfuk vypada ok zajtra dam dole.hlavu a budem múdrejší
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Nikto nevie všetko prečo tu pilu nedáš do servisu nech ti ju urobia? Ale nevieš čo kde a ako a chces to riešiť cez internet pre pár korún za opravu .
BMW 330 ix
ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 01 črc 2015, 21:23

Příspěvek od ferdy91 »

Vidis dat do servisu to vie dat kazdy ale jq si ju chcem opravit sam ked dokazem opravovat auta pila musi byt brnkacka
a za druhe kde ja zijem je aj obycajna sroba predrazena x10 voci inemu miestu
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Re: Stihl ms440

Příspěvek od Pepíček »

ferdy91 píše:Pritom mam ms261 a to nastartujem doslova malickom
Do 261 dávali dva typy motorů.2MIX a 4MIX.Záleží kterej máš ;)
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 01 črc 2015, 21:23

Příspěvek od ferdy91 »

No to neviem presne aky typ ale kupovana bola minuleho roku ako uplne nova ale aj v robote mame viac tych pil typu 261 a tiez idu lahucko.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No říkáš, že "inak valec je leskly ak psove gule aspon cez vyfuk vypada ok zajtra dam dole.hlavu a budem múdrejší"
ale to posuzuješ tedy jen protilehlou stranu, co vidíš skrz vyustění pro výfuk. Díky teplotám má většinou problém spíše strana výfuku a na tu tudy nevidíš ...

Jak vypadá píst z té strany výfuku, když si ho prohlídneš celý skrz díru po výfuku? To už tu psal i Kubi ;)

To co popisuješ na začátku "Po dlhsom case som ju chcel nakopnut no ani boha lenze co sa stalo pila zrazu kope ako hovado", jak dlouho ses ji snažil poprvé nahodit? Při tom byl odpor motoru ještě OK nebo ne? Sice asi blbost, to bys jistě neudělal, ale směs byla nová, máš pod kontrolou, cos v ní měl za směs?

Máš ji jistě s Elasto ručkou startování, ani to nepomáhá omezit ty rázy? Na starteru i kolem cívky a ventilátoru je vše OK?

Před sundáním samotnýho válce bych sundal a vše řádně prohlídl i ze strany karbecu, ona tam někdy umí dost problémů udělat rozpěrka v krku sání, pokud tam není správně vložená. No a pak je to opravdu na sundání válce ...

1117 141 1800

rozkres třeba pomůže taky ;)
https://uloz.to/file/yBwSa6zAALNI/ms440-1000196-pdf
Naposledy upravil(a) Rayx dne 10 led 2020, 09:24, celkem upraveno 1 x.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Hele s tím do servisu ne,vždyť motoru na motorce,autech,traktorech,náklaďácích jsem udělal hafo a jede to,to jsem si myslel taky. Půl roku jsem bojoval na hq 257 s karburátorem, svíčkou, zapalováním,než jsem nakonec dospěl k tomu, že bude asi nutné udělat gufera a ložiska. Proč ne,to přece nemůže být problém, udělal jsem vše dle svého nejlepšího vědomí a svědomí... A? Pila stejně nejede. Nebo teda jede ale ztrácí výkon když dostane za uši. Jeden a ten samý problém už od začátku několik let. Tak nakonec přece jen skončila v servisu. A borec,údajně odborník na motorové pily, doma obrovské muzeum,podle řeči tomu asi fakt rozumí a zná to,když jsem mu popsal co jak jsem dělal,tak prej všechno špatně a znovu. Tak sám jsem zvědavý na co přijde.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ono všechno má svoje...
Třeba ty HQ měly plastové domky v kartrech na ložiska co si pamatuju,to se vymačkalo pak to přisávalo luft a blblo to
Na dílně topíme dřevem, spálíme celkem dost (30m) + co spálíme doma atd,máme několik pil od Stihlu různé velikosti 180,250,311,362,441 jsou to mašiny k nezaplacení,brnk a jede
když je ale problém,nevím proč bych do toho měl lézt sám,raději dělám to co umím a v čem se vyznám ( aspoň trochu :D ) a zaplatím někomu kdo se vyzná zase v tomto...
Nebudu se hrabat celej den v pile abych ušetřil litr když si můžu vydělat jinak 2 nebo víc
Já si vyměním svíčku,řetěz atd ale tím končím,kámoš dělá v servisu když je problém,pilu si odveze,za den za dva je zpátky a vše jak má být
Kubi
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 10 čer 2013, 21:16

Příspěvek od Kubi »

2Pepíček: Žiadna píla na svete nemá technológiu 4 mix, takže nešíriť desinformácie.

Stále nevieme hodnotu kompresie.....

Verím že si šikovný a určite to opravíš, ale už som v minulosti opravoval toľko strojov po automechanikoch a domácich majstroch, že som sa zariekol a nerobím stroje v ktorých sa predo mnou niekto vrtal.

Aj ja si rád robím na aute veci sám, ale do čoho sa nerozumiem do toho sa nepúšťam lebo viem že ani automechanik by nebol rád keby som mu doniesol rozvrtane auto, každý nech robí to čomu rozumie, v konečnom dôsledku to večšinou vychádza lacnejšie.

Ako som písal, zmerať kompresiu aby sme sa niekam odpichli.

MS 440 má tvrdší štart, no sú aj večšie kabatúry píl bez dekompresného ventilu a idú naštartovať celkom bez problému.

Karburátor "neladiť" bez príčiny na ktorú nevidím dôvod, píla predtým fungovala a po odstávke nejde naštartovať, počas odloženia sa asi sama "nerozladila" Ak naštartuje a chod nebude vyhovujúci, potom nastaviť karburátor podľa dig. otáčkomera na hodnoty stanovené výrobcom pre daný typ stroja.
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
Kubi
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 10 čer 2013, 21:16

Příspěvek od Kubi »

Ešte môžeš demontovať teleso štartéra a skontrolovať vzduchovú medzeru medzi magnetom a modulom zapaľovania, prípadné kovové nečistoty prichitené na magnete ktoré môžu súchať o zapaľovanie.
Octavia TDI AGRo, Lift 35/30mm,puky TT, Powered by MTE-85kw, 265Nm
Octavia ll Combi 1,9TDI 77KW BXE 4x4, Powered by MTE - 100kw,320Nm
Kia Sportage 2,0TD, lift 50mm +T3 EXTREME
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“