TSi CAXA nízký tlak oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak velká omluva, CAXA má také ostřik pístů olejem ...
Trysku drží šroub/ventil 27Nm, jeho otvírací tlak je 2 bary. Tohle jsem tedy nevěděl a špatně hledal ...
Takže asi stejně jako na větších 1.8/2.0 TSI se ty ventilky unavují a začínaj otvírat při nižším přetlaku, tak to samý se asi děja i tady ... No nikde jsem to zatím pro 1.2/1.4 TSI nezaznamenal, osobně ale neznám.
03C103157A
Trysku drží šroub/ventil 27Nm, jeho otvírací tlak je 2 bary. Tohle jsem tedy nevěděl a špatně hledal ...
Takže asi stejně jako na větších 1.8/2.0 TSI se ty ventilky unavují a začínaj otvírat při nižším přetlaku, tak to samý se asi děja i tady ... No nikde jsem to zatím pro 1.2/1.4 TSI nezaznamenal, osobně ale neznám.
03C103157A
Naposledy upravil(a) Rayx dne 14 led 2020, 21:44, celkem upraveno 1 x.
Trysky jsi dal originál, nebo nějaký náhrady? Zkusil sis změřit ty ventilky na otvírací tlak, jestli máš čím?
Stěnu jsem osobně neviděl, ale jasně že jde o ty kanálky, jestli tam tedy není ještě něco navíc
Udělals
Vacky s vikem hlavy zkontrolovany,
druhe cerpadlo oleje, saci kos vymenen,
Ol.filtr vymenen - origo dle VIN,
turbo ok,
rozvody vcetne nastavovace take druhe,
kontrola zapomenutého těsnění z filtru,
hlavní a ojniční ložiska zkontrolována,
ostřik pístů ukontrolován a dokonce měněn, za co?
Tak co zbývá, kanálky v bloku, kanálky ve stěně rozvodu, kanálky v hlavě?
Tlak padá po ohřátí, a jak tu už napsal geo, ani za studena to není nic, tak někde něco přehlížíš, někde tam musí být "díra" a nebo naopak "přicpání" na výtlaku od čerpadla, na vstupu jsi to řešil novým košem i samotným čerpadlem.
Stěnu jsem osobně neviděl, ale jasně že jde o ty kanálky, jestli tam tedy není ještě něco navíc
Udělals
Vacky s vikem hlavy zkontrolovany,
druhe cerpadlo oleje, saci kos vymenen,
Ol.filtr vymenen - origo dle VIN,
turbo ok,
rozvody vcetne nastavovace take druhe,
kontrola zapomenutého těsnění z filtru,
hlavní a ojniční ložiska zkontrolována,
ostřik pístů ukontrolován a dokonce měněn, za co?
Tak co zbývá, kanálky v bloku, kanálky ve stěně rozvodu, kanálky v hlavě?
Tlak padá po ohřátí, a jak tu už napsal geo, ani za studena to není nic, tak někde něco přehlížíš, někde tam musí být "díra" a nebo naopak "přicpání" na výtlaku od čerpadla, na vstupu jsi to řešil novým košem i samotným čerpadlem.
Ostřik origo se šroubem ( ventilkem ).
Jinak vše jak píšeš.
Chci ještě prohodit víko rozvodů, mám druhé starší, za zkoušku nic nedáme.
Ještě poznatek, při ohřátém motoru držíš 2000ot, má to cca 1,5 baru, při dáš rychle na 2500-3000ot a tlak stoupe chvilkově na 3bar a okamžitě spadne na 1,5 baru.
Jak kdyby něco pustilo kanálek nebo nevím co.
Ještě jsem teď rozdělal ol. čerpadlo, a vypadá že má dvě rychlosti, tlačí na ozubená kola dosti silná přužina, a při přesunu zacpe jeden kanál a otevře na druhý straně druhej.
Hlava, spodek od karbonu není, přicpat/ucpat v bloku nebo hlavě olejový kanálky mě nepřipadá v úvahu, spíš třeba prasklina, která se teplem zvětší.
Další věc, zhoršení mě připadá při použití 10w40 oleje, takže chci zkusit 0w30 a třeba nějaké aditivum.
Jinak vše jak píšeš.
Chci ještě prohodit víko rozvodů, mám druhé starší, za zkoušku nic nedáme.
Ještě poznatek, při ohřátém motoru držíš 2000ot, má to cca 1,5 baru, při dáš rychle na 2500-3000ot a tlak stoupe chvilkově na 3bar a okamžitě spadne na 1,5 baru.
Jak kdyby něco pustilo kanálek nebo nevím co.
Ještě jsem teď rozdělal ol. čerpadlo, a vypadá že má dvě rychlosti, tlačí na ozubená kola dosti silná přužina, a při přesunu zacpe jeden kanál a otevře na druhý straně druhej.
Hlava, spodek od karbonu není, přicpat/ucpat v bloku nebo hlavě olejový kanálky mě nepřipadá v úvahu, spíš třeba prasklina, která se teplem zvětší.
Další věc, zhoršení mě připadá při použití 10w40 oleje, takže chci zkusit 0w30 a třeba nějaké aditivum.
► AutoVELVET Šumperk ◄
PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
PRODEJ / DOVOZ / SERVIS vozidel 773 886 911
To čerpadlo je normál, má jen sichr ventil/pružinu, která se otvírá při 7 a více bar jako ochrana systému.
A to jsi tedy dával taky nové nebo jeté?
No, ty trysky/ventilky pod písty se maj otevírat při 2barech, ale nemužou se otevřít tak, aby tlak v systému padl až na 1,5, při 2 a mín maj být zavřené. Pokud jsou nové a origo, tak asi OK, pokud by byly jeté, tak ty pružinky uvnitř už budou onavené a budou tam prskat furt ...
A to jsi tedy dával taky nové nebo jeté?
No, ty trysky/ventilky pod písty se maj otevírat při 2barech, ale nemužou se otevřít tak, aby tlak v systému padl až na 1,5, při 2 a mín maj být zavřené. Pokud jsou nové a origo, tak asi OK, pokud by byly jeté, tak ty pružinky uvnitř už budou onavené a budou tam prskat furt ...
Ani 10W40 by v tom neměla být problém. Jinak přítok k přestavovači jde přes ventil N205 co je na víku hlavy, olej k němu jde přes sítko, co je na rovině mezi hlavou a víkem. Novější roky už jsou bez tohodle sítka a to je integrovaný do N205 ...LLuKKi píše:spíš si myslím, že hustší olej hůře proudí do nastavovače, kanálky atd.
A s těma filtrama, jseš si jist, že je tam ten správný? Ono tady je předepsaná kontrola starého před výměnou, takže asi ani podle VIN to nemusí vždy dohledat ...
Pro autí vyrobené do ca 6až14.6.2010 jde
03C115561B
nyní 03C115561J
pro autí vyrobené od cca 7až15.6.2010 jde
03C115561D
nyní 03C115561H
a to se bavíme o škodovkách, VW měly také verze s víkem, trnem a vložkou do MY2008 ...
03C115403F
No, to by mohlo být taky ono ... Kdypak to ten tlak vlastně ztratilo, po výměně oleje? ....
Co je to vůbec za auto, máš štítek z motoru s datumem?
B a J od Mann je W712/93
D a H od Mann je W712/94
No jestli je tam měřitelný rozdíl (a to asi bude ...) a filtr po dotažení neuzavřel ten odtok, tak je jasný, kudy se tlak ztrácí ...
https://catalog.mahle-aftermarket.com/e ... 009123[img]
No jestli je to filtrem, tak to je na mašli ... pro toho, co Ti ho vybral
Koukám, že tady se opravdu zase někdo vyřádil, rozměry srovnatelný či stejný, výšku těsnění od sedla ale nikdo neuvádí, rozdíly tam jsou v provedení ... Kdo tohle mohl vymýšlet, ten asi neměl zrovna co dělat ...
03C115561B
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-02/eu/
03C115561J
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-01/eu/
03C115561D
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-01/eu/
03C115561H
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-01/eu/
Takže podle všeho díky tomu provedení H se do filtru na motoru, kam mělo přijít J, nedostává od čerpadla dost oleje, a proto to nemá dostatečný tlak ...
Co je to vůbec za auto, máš štítek z motoru s datumem?
B a J od Mann je W712/93
D a H od Mann je W712/94
No jestli je tam měřitelný rozdíl (a to asi bude ...) a filtr po dotažení neuzavřel ten odtok, tak je jasný, kudy se tlak ztrácí ...
https://catalog.mahle-aftermarket.com/e ... 009123[img]
No jestli je to filtrem, tak to je na mašli ... pro toho, co Ti ho vybral
Koukám, že tady se opravdu zase někdo vyřádil, rozměry srovnatelný či stejný, výšku těsnění od sedla ale nikdo neuvádí, rozdíly tam jsou v provedení ... Kdo tohle mohl vymýšlet, ten asi neměl zrovna co dělat ...
03C115561B
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-02/eu/
03C115561J
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-01/eu/
03C115561D
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-01/eu/
03C115561H
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-01/eu/
Takže podle všeho díky tomu provedení H se do filtru na motoru, kam mělo přijít J, nedostává od čerpadla dost oleje, a proto to nemá dostatečný tlak ...
Jo no. Mne tak napadá že kdysi dávno na jednom TSI rapidu po výměně filtru z aftermarket rachotily rozvody a nadzvedáky. Od tý doby beru na TSI filtry jen na salonu škoda podle vin. Ale je pravda že jsem nikdy nezkoumal k čemu tam došlo,jen jsem nabyl přesvědčení že náhrady filtry jsou šit.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km