Fabia nedrží volnoběh.

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

To ještě ujde,to by mělo jet...
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Tie tlaky su malo. merane za tepla alebo studena? dobrý motor má kolem 15bar
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Není to o zoubek skočený? Jednou jsem to zažil s podobnými příznaky-v otáčkách by člověk nic nepoznal, volnoběh nestabilní až žádný
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Jen se připojím, protože teď to auto kupuji sám pro sebe - BME...první, co jsem udělal bylo poslechnout si za studena hned po startu a změřit kompresi...nic to nestojí a hodně napoví
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

origoš píše:Tlaky 8, 8, 10 barr. Není to nic moc, ale jiná auta na to běží.
tam jsou dvě možnosti but ten celý hodinkový strojek rozmontuješ a necháš udělat hlavu nebo vemeš akušku dvoječku vrtáček a dírek v klapce tolik až bude

ja jak píšeš

ale moc stabilní ty otáčky nejsou

zaplat pánbůh za ty dary ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Také se stává, že volnoběh motor neudrží, když jsou posunuty rozvody..motor jede jako dělo, ale volnoběh neudrží. Tohle se stávalo, když nebyly přípravky na rozvody a dělalo se to v dobách, kdy nebyly dostupné. Pokud není únik v sání nebo jeden válec při volnoběhu nejde "na půl" , tak ty 2 to neudrží v chodu..Tak je tady i tato možnost...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jasně může to být skoceny a toto nastavis i bez přípravku,válec u rozvodů do HU,pro kontrolu dole dulciky na ozubených kolech proti sobě a vacka otvorem na čidlo polohy se dá nastavit pohledem
Pokud nemáš sundány prsa tak válec u rozvodů do HU,vyndat čidlo vacky a hned vidíš jestli je výřez ve vačce ve středu otvoru nebo ne
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

roman1648 píše:Jasně může to být skoceny a toto nastavis i bez přípravku,válec u rozvodů do HU,pro kontrolu dole dulciky na ozubených kolech proti sobě a vacka otvorem na čidlo polohy se dá nastavit pohledem
Pokud nemáš sundány prsa tak válec u rozvodů do HU,vyndat čidlo vacky a hned vidíš jestli je výřez ve vačce ve středu otvoru nebo ne
Já to myslel všeobecně, protože motor ať je odkudkoli funguje podle stejných fyzikálních zákonů... :)
nepropadat panice...
mitch17
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 13 úno 2018, 11:05
Bydliště: Boule

Příspěvek od mitch17 »

Ahoj, přidám se do tématu, ptž je podobný mému a nechci zakládat nový topic.
Jde o motor 1.2 47kW, AZQ. Motor někdy po vyšlápnutí spojky po jízdě třeba na pětku houpne nebo chcípne. Nejčastěji hned po zápřahu, vteřině brzdění motorem a vyšlápnutí spojky. Ale není to pravidlo! Potom hned nejde nastartovat nebo vůbec, ale po sešlápnutí plynu chytne (jako kdyby byl uchlastanej? )
Na volnoběh motor běží plynule i se změnou zátěže třeba od alternátoru. Vyčistil jsem klapku (řekl bych že po ní se to zlepšilo), MAF, ,EGR, odkalovač oleje, zkontroloval hadice od něj a všechny podtlaky. Spínač spojky a brzdy OK.
Nastavil klapku, EGR. Žádná chyba se neukazuje. A ani měřené hodnoty nejsou mimo. Tlak na listě přes 3bary. Nové svíčky, vzduch filtr, rozvody před 4tis km. Tlaky ve válcích měřené před cca 1tis km a byly kolem 11.
Má někdo nápady co ještě? Díky
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

já to teď měřil na BME a tlak na liště byl větší než 3 bary...ale asi to nebude mít vliv na tvůj problém...samotné čerpadlo dokáže natlakovat na kolik....myslím přímo na vývodu po otočení klíčku? Tam jsem měl 3,8 - jen pro srovnání
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
mitch17
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 13 úno 2018, 11:05
Bydliště: Boule

Příspěvek od mitch17 »

Tlak jsem měl 3,3.. Další stupnici manometr nemá.. 🙂 a na maximum to vylétlo hned, myslím že tam bude i víc tedy a tlak ok.

Ještě se zeptám kolik máte otevření škrtící klapky dle vagu? Já při ohřátem motoru asi 2 až 2,2 st. Což dle vagu je OK (myslím že je to od 1 do 6 ), napadlo mě jestli není přivřená moc a přisává si to někde jinde ještě. Ikdyž nevim kde ptž jsem vše kontroloval. A když odpojím trubku od odkalovače oleje a zacpu, tak motor běží stejně a úhel otevření je opět 2 až 2,2st .

Nemá ještě někdo nápad.? Díky...
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Já 4 stupně ale jak píšu BME - nevím, zda to má být podobné
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
mitch17
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 13 úno 2018, 11:05
Bydliště: Boule

Re: Fabia nedrží volnoběh.

Příspěvek od mitch17 »

Ahoj všem,
Tak problém u 1.2 htp 47kw motor AZQ se zhoršil. Ted na volnoběh to houpe jak blázen až chcípne a plynem to probrat dělá problém. Ale když odpojím MAF tak volnoběh drží. Vyměnil jsem maf z funkčního auta a nic. Sundal parohy vše vyčistil, zadělal všechny otvory, natlakoval a nikde to nesyčí. Dal sání zpět s novými těsněními, zadělal všechny vstupy krom klapky (egr mám zaslepený) a je to stejné. Vyměnil svíčky, zapalovací moduly, zkontroloval a změřil kabeláž mezi mafem a ecu a nenašel nic. Vyměnil jsem i jeden vstřik kvůli podezření že kape. Změřil tlaky na válcích(přes 14 všechny), zkontroloval rozvody, vyměnil gufero na klice u řemenu. A stále to nemůžu najít!
Nemáte někdo nápad co dál?
Jediné co mě napadlo jestli neodešla nějak ECU, ale nikdy jsem to nepároval a nevím jestli to obyč vagem 2012 lze..? Pokud se někdo podělí o návod, budu rád.. Popřípadě jsem z Boule, tak jestli to někdo udělá zaplatím.
Každej nápad beru.. Díky mějte se..
suri
Přispěvovatel
Příspěvky: 79
Registrován: 14 čer 2011, 17:32

Re: Fabia nedrží volnoběh.

Příspěvek od suri »

vždy na týchto traktoroch keď som sa vytrápil tak bol KO motor

posledne AWY , tlaky nameriaš pekne na všetkých valcoch rovnaké ale aj za akú dobu , dobrý motor zapľuje a ručička je hore , tomuto to trvalo dlhšie ... samozrejme GO a všetko ide ako má , voľnobeh ok , emisie prešlo ok ... pri oprave zistená aj zodratá vačka na prvom valci kde boli najčastejšie výpadky zapaľovania

predtým riešené x vecí , cievky , sviečky, filtre a prd z toho ...
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 527
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Bydliště: michalovce

Re: Fabia nedrží volnoběh.

Příspěvek od optimista »

Sused dôchodca 1.2 2003 azq kod motora 1vy. majitel origo 43000 km napr auto ide týždeň ako vino a potom 2 razy za den sa zacne dusit ako keby nebol benzin svieti kont motora diag hlasi vypadky zap na 1 valci vymenili sme sviecky a cievky (ngk) na druhy den vola opat to iste aj na diag vypadky na prvom valci vymenil sa palivak tyzden bolo ok potom zas nepacil sa mi livezaznam z lambdy pred katom lieta to od minus styri do plus 3ch voltov zacnem asi merat tlak benzinu a uvidim co bude
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“