Elektrický pohon
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Elektrický pohon
RENAULT / TRAFIC II autobus (JL) / 2.0 dCi 115 (JL0H)
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
autoforum je totální žumpa...
btw. jedno zábavné téma o el. autech už tu je...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=171135
btw. jedno zábavné téma o el. autech už tu je...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=171135
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
No,ale na tom článku něco je,pořád se mele o ekologii ale ono je to "trochu" o něčem jiném že...
Mě by jen zajímalo o kolik je ta vlastní výroba ekologičtější,nehledě na to kdo a jak bude ty baterky jednou likvidovat atd navíc suroviny na výrobu ovládne zase jeden až dva giganti kteří budou tyto suroviny zatraceně draho alokovat jednotlivým zákazníkům a ti nám je pak budou solit za takové ceny že se z toho pose...
Jé, vy nemáte 150tis. na baterku? Tak to máte smůlu...vyhodit a koupit nové auto...no,ale to stojí půl mega...no,tak támhle jezdí vlak
Nejhorší je to že to co nám teď předepíšou a jednou se to rozjede tak to prostě bude a nebude síla která by s tím pohnula i když se za pár let třeba ukáže že je to totální nesmysl...
Mě by jen zajímalo o kolik je ta vlastní výroba ekologičtější,nehledě na to kdo a jak bude ty baterky jednou likvidovat atd navíc suroviny na výrobu ovládne zase jeden až dva giganti kteří budou tyto suroviny zatraceně draho alokovat jednotlivým zákazníkům a ti nám je pak budou solit za takové ceny že se z toho pose...
Jé, vy nemáte 150tis. na baterku? Tak to máte smůlu...vyhodit a koupit nové auto...no,ale to stojí půl mega...no,tak támhle jezdí vlak
Nejhorší je to že to co nám teď předepíšou a jednou se to rozjede tak to prostě bude a nebude síla která by s tím pohnula i když se za pár let třeba ukáže že je to totální nesmysl...
Audi uz má vyrobenú linku na likvidáciu teda repas batérií zo starej použijú všetko vo sa dá znova na výrobu ďalšejroman1648 píše:No,ale na tom článku něco je,pořád se mele o ekologii ale ono je to "trochu" o něčem jiném že...
Mě by jen zajímalo o kolik je ta vlastní výroba ekologičtější,nehledě na to kdo a jak bude ty baterky jednou likvidovat atd navíc suroviny na výrobu ovládne zase jeden až dva giganti kteří budou tyto suroviny zatraceně draho alokovat jednotlivým zákazníkům a ti nám je pak budou solit za takové ceny že se z toho pose...
Jé, vy nemáte 150tis. na baterku? Tak to máte smůlu...vyhodit a koupit nové auto...no,ale to stojí půl mega...no,tak támhle jezdí vlak
Nejhorší je to že to co nám teď předepíšou a jednou se to rozjede tak to prostě bude a nebude síla která by s tím pohnula i když se za pár let třeba ukáže že je to totální nesmysl...
BMW 330 ix
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický pohon
Je to jen další nesmyslná propagandistická sračka z tohoto webu. Porovnávat emise výroby elektřiny se spalováním benzínu v autě je samozřejmě stupidita, ten benzín/nafta se v nádrži nevezmou lousknutím prstu, ale jeho výroba (od těžby ropy po distribuci na stanice PHM) je energeticky a emisně velmi nákladný proces, ale na to se při podobných "úvahách" zapomíná.
"Pokud tedy budeme u elektromobilu kalkulovat se spotřebou 25 kWh/100 km, což bude odpovídat velmi klidné jízdě ve středně velkém autě"
Za 25kWh/100km nejezdí průměrně ani Tesla X a ani třeba Audi e-Tron . Velmi klidná jízda u středně velkého auta, jako je např. Hyundai IONIQ, znamená asi 1/3 z oněch 25kWh.
A co z toho vyplývá? Že když porovnáš porovnatelné a budeš kalkulovat s reálnými čísly, tak ten spalovák bude vždy vycházet podstatně hůř než elektromobil.
Re: Elektrický pohon
A tu spotřebu porovnáváš v létě, nebo v zimě, kdy se musí v autě i topit? V létě se občas hodí i klima... U táty v práci měli nějakého malého snad Citroena na elektriku a jezdil s tím okolo komína kluk na odečty vodoměrů. Nevím, jak velkou baterku to mělo, ale v létě se s tím dalo jezdit bez nabíjení celý den. V zimě, jakmile si zatopil, tak ani náhodou. Takže se řidič snažil moc netopit a jezdil nabalený, jako pumpa, ale stejně musel většinou odpoledne nabíjet a vozil si termosku s horkým čajemAndre píše:Je to jen další nesmyslná propagandistická sračka z tohoto webu. Porovnávat emise výroby elektřiny se spalováním benzínu v autě je samozřejmě stupidita, ten benzín/nafta se v nádrži nevezmou lousknutím prstu, ale jeho výroba (od těžby ropy po distribuci na stanice PHM) je energeticky a emisně velmi nákladný proces, ale na to se při podobných "úvahách" zapomíná.
"Pokud tedy budeme u elektromobilu kalkulovat se spotřebou 25 kWh/100 km, což bude odpovídat velmi klidné jízdě ve středně velkém autě"
Za 25kWh/100km nejezdí průměrně ani Tesla X a ani třeba Audi e-Tron . Velmi klidná jízda u středně velkého auta, jako je např. Hyundai IONIQ, znamená asi 1/3 z oněch 25kWh.
A co z toho vyplývá? Že když porovnáš porovnatelné a budeš kalkulovat s reálnými čísly, tak ten spalovák bude vždy vycházet podstatně hůř než elektromobil.
Ještě další věc: Stát je zvyklý na velký příjem spotřební daně z PHM a DPH do své kasičky. Jakmile by nastoupily elektromobily, tak tím přijde o hodně peněz a s tím se určitě nesmíří. Copak s tím asi udělá? Může zdražit elektriku majitelům elektroaut. Ale koumaví Češi budou nabíjet u někoho, kdo nemá elektromobil a má levnější sazbu. Takže stát zdraží elektriku všem. Nebo napaří majitelům elektromobilů nějaké poplatky ve výši minimálně ušlé spotřební daně a DPH. Ani jedno asi není ideální varianta
Tím se tady nezastávám spalováků, ale myslím si, že momentálně je to asi ta nejlepší varianta - mezi slepými jednooký králem. Ať se při výpočtu energetické náročnosti férově srovnávají všechny náklady a energetická náročnost a ničení životního prostředí od počátku celého řetězce, tj. těžby ropy a výroby aut a těžby lithia a já nevím čeho ještě a výroby baterií, solárů, elektroaut, posílení rozvodných sítí, atd. Pak na konci určitě nevyjdou elektroauta tak čistá, jako padlý sníh a o tolik lepší, než ty strašné a zlé spalováky.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Mě by stejně zajímalo, jak chtěj dobudoucna vyřešit odstavování tvrdých zdrojů (tepelných či jaderných elektráren, kogenerace ani plynovky na tom nejsou o moc líp a podíl zanedbatelný), když nyní protěžují měkký zdroje s produkcí závislou na přírodě (solárky, větrníky a dnes už i vodní, když vody neustále ubývá ...), a doteď není vyřešena nějaká solidní možnost jak energii ve velkým ukládat, ať už do baterií, mechanické či tepelné energie, kde ale zase přichází o efektifitu následnou přeměnou na elektřinu ... Energetické ostrůvky pro privátní bydlení OK, ale co fungování průmyslu a celýho systému lidstva ...
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ri ... mpaign=rss
článek o ničem, jenom bych vytáhnul toto:
Šetření brzd u něj dosáhlo takového extrému, že původní brzdy mu vydržely více než originální akumulátor - ten už vyměnil za nový, větší, s deskami chce ale pokořit třísettisícovou hranici.
„Kromě obrovského potěšení z jízdy je BMW i3 extrémně úsporné auto. To se týká jak spotřeby energie, tak nákladů na údržbu,“ zdůraznil výhody i3 zřejmě nejslavnější propagátor tichého provedení malého BMW. Automobilka Helmutovi spočítala dvacetiprocentní úsporu výdajů na palivo oproti srovnatelnému modelu se spalovacím motorem.
A to se opravdu vyplatí....
článek o ničem, jenom bych vytáhnul toto:
Šetření brzd u něj dosáhlo takového extrému, že původní brzdy mu vydržely více než originální akumulátor - ten už vyměnil za nový, větší, s deskami chce ale pokořit třísettisícovou hranici.
„Kromě obrovského potěšení z jízdy je BMW i3 extrémně úsporné auto. To se týká jak spotřeby energie, tak nákladů na údržbu,“ zdůraznil výhody i3 zřejmě nejslavnější propagátor tichého provedení malého BMW. Automobilka Helmutovi spočítala dvacetiprocentní úsporu výdajů na palivo oproti srovnatelnému modelu se spalovacím motorem.
A to se opravdu vyplatí....
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrický pohon
To byla reakce na to nesmyslné porovnání spalovacího auta se spotřebou 4litry benzínu (95g CO2) a spotřebou 25kWh elektřiny, kterou nemá v průměru ani 7mi místné velké SUV s výkonem 500koní a pohonem všech kol.pepe276 píše:
A tu spotřebu porovnáváš v létě, nebo v zimě, kdy se musí v autě i topit?
Prostě ten paskvil je založený na lži, zamlčení faktů a porovnání rozdílných článků celého řetězce. A na základě těchto lží se ti snaží vsugerovat do hlavy (vymýt mozek), že EV nejsou ekologické.
Pokud umíš používat vlastní rozum a automaticky nespolkneš všechno co ti kdo na internetu nakuká (což dnes je už poměrně vzácná schopnost, a autoři podobných nesmyslů na to dost sází) a máš navíc schopnost dosadit do toho porovnání reálná data, tak to najednou vychází úplně jinak.
Jinak máš pravdu, že EV musí v zimě topit, protože je to účinný pohonný systém s minimem ztrát, které na vytápění kabiny nestačí. Spalovací motor je z 85% topidlo na kolech, takže tepla je nadbytek, a dá se říct, že jeho tragická účinnost je v tomto směru výhodou. Nicméně i spalovací auto má v zimě znatelně vyšší spotřebu, protože pracuje delší dobu mimo optimální provozní teplotu, což se na už tak bídné účinnosti, na rozdíl od elektromotoru, ještě citelně promítne.
Re: Elektrický pohon
15% účinnost míval snad kdysi parní stroj, nebo maximálně nějaký prastarý dvoutakt. U dnešních motorů se pohybuje účinnost cca kolem 40-50 %, ne?Andre píše: Spalovací motor je z 85% topidlo na kolech, takže tepla je nadbytek, a dá se říct, že jeho tragická účinnost je v tomto směru výhodou.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Dnešní spalováky jsou tak účinné, že odpadní teplo sotva dokáže ohřát interiér, takže minimálně třetinu roku téměř všechno odpadní teplo zužitkují do topení a využití paliva je poměrně veliké. Elektřina má pouze jednu jedinou výhodu, na které je celá ideologie postavena a to je účinnost přeměny na mechanickou práci a zpět. Tím to končí, všechny nevýhody jsou posunuty mimo auto a nejsou na první pohled vidět , bohužel..
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série