Elektrický pohon

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Elektrický pohon

Příspěvek od Tomas.cz »

pepe276 píše:
Andre píše: Spalovací motor je z 85% topidlo na kolech, takže tepla je nadbytek, a dá se říct, že jeho tragická účinnost je v tomto směru výhodou.
15% účinnost míval snad kdysi parní stroj, nebo maximálně nějaký prastarý dvoutakt. U dnešních motorů se pohybuje účinnost cca kolem 40-50 %, ne?
U parních strojů se píše 5-10% účinnost a co vím tak parní lokomotivy naší Československé produkce energii v černém uhlí zpracovaly s účinností cca 8%.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický pohon

Příspěvek od Andre »

pepe276 píše:
Andre píše: Spalovací motor je z 85% topidlo na kolech, takže tepla je nadbytek, a dá se říct, že jeho tragická účinnost je v tomto směru výhodou.
15% účinnost míval snad kdysi parní stroj, nebo maximálně nějaký prastarý dvoutakt. U dnešních motorů se pohybuje účinnost cca kolem 40-50 %, ne?
MirekX píše: Dnešní spalováky jsou tak účinné, že odpadní teplo sotva dokáže ohřát interiér, takže minimálně třetinu roku téměř všechno odpadní teplo zužitkují do topení a využití paliva je poměrně veliké.

To je slušné sci-fi...

Elektrický Golf spotřebuje při 80% účinnosti pohonu průměrně zhruba 12-13kWh (bez topení). Stejný model auta se vznětovým motorem bude jezdit průměrně tak za 5-6l nafty, v zimě na couračky spíš tak za 8l.
Jednoduchým přepočtem mi vychází účinnost spalovacího Golfa v létě 20%, v zimě 12%. Kdyby měl účinnost 40%, musel by jezdit za 2,4l

Téměř všechno odpadní teplo rozhodně nezužitkuješ, to je nesmysl. Kdyby jsi topil do kabiny +-50kW, tak jsi do pár minut KO ;) Zužitkuješ maximálně jednotky procent, zbytek letí výfukem ven.

Jinými slovy: Natankuješ za 1500,-Kč, z toho reálně projedeš 300,-(přesněji jen 150,-) a za ten zbytek z půlky vytápíš planetu a z té druhé dotuješ Agrofert.
MirekX píše: Elektřina má pouze jednu jedinou výhodu, na které je celá ideologie postavena a to je účinnost přeměny na mechanickou práci a zpět. Tím to končí, všechny nevýhody jsou posunuty mimo auto a nejsou na první pohled vidět , bohužel..
Spalovací auto má oproti elektru pouze 2 výhody - ta první, o které už byla řeč, je díky mizerné účinnosti nadbytek tepla a díky tomu relativně bezstarostné vytápění, i když na druhou stranu je jeho náběh výrazně pomalejší. A ta druhá, která ale nepochybně bude trvat jen dočasně, je vysoká energetická hustota paliva a jeho rychlé doplňovaní. Ve všech ostatních technických a uživatelských parametrech výrazně zaostává.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: Elektrický pohon

Příspěvek od MirekX »

Andre píše: Elektrický Golf spotřebuje při 80% účinnosti pohonu průměrně zhruba 12-13kWh (bez topení). Stejný model auta se vznětovým motorem bude jezdit průměrně tak za 5-6l nafty, v zimě na couračky spíš tak za 8l.
No vidíš, manželka s 2,0TDI jezdí v podobném autě dlouhodobě včetně couraček za 4,9, já když nespěchám a mimo dálnice jedu lehce přes 4 a dokonce si v klidu i topíme :D :D Při průměrné rychlosti někde kolem 60ti a všem známé účinnosti spalováku vychází na ohřev interiéru cca litr nafty na hodinu, což je tak akorát.
Při účinnosti uhelné elektrárny cca 40%, ztrátách ve vedení cca 10% a účinnosti EV 80% jsi na tom s využitím energie taky dost bídně. Jádro je otázka dost ošemetná, kdyby to bylo zelené tak od toho Němci neodejdou a zbytek zdrojů je do 10%... Já pořád tu energii nevidím nijak zázračně oproti ropě.. :(
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Konečně je dostupný prodlužovač dojezdu pro Tesly (LOL)
Obrázek
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrický pohon

Příspěvek od Andre »

MirekX píše:
Andre píše: Elektrický Golf spotřebuje při 80% účinnosti pohonu průměrně zhruba 12-13kWh (bez topení). Stejný model auta se vznětovým motorem bude jezdit průměrně tak za 5-6l nafty, v zimě na couračky spíš tak za 8l.
No vidíš, manželka s 2,0TDI jezdí v podobném autě dlouhodobě včetně couraček za 4,9, já když nespěchám a mimo dálnice jedu lehce přes 4 a dokonce si v klidu i topíme :D :D Při průměrné rychlosti někde kolem 60ti a všem známé účinnosti spalováku vychází na ohřev interiéru cca litr nafty na hodinu, což je tak akorát.
Tak on ten e-Golf umí jet taky za 8kWh, ale bavím se o průměrné spotřebě.
Jestli ti stále není jasné, jak to s těmi ztrátami je, tak tady to máš spočítané podrobně a vychází to v podstatě úplně stejně jako když to dovodíš ze spotřeby. To je zkrátka fyzika ;)
MirekX píše:Při účinnosti uhelné elektrárny cca 40%, ztrátách ve vedení cca 10% a účinnosti EV 80% jsi na tom s využitím energie taky dost bídně.
Toto už jsme tady myslím několikrát probírali, je to naprosto lichá argumentace, čím špinavější bude elektřina, tím špinavější bude i provoz spalovacích aut. Neznamená, že když to "studie" na autoforu nezmiňuje, tak to neplatí. Naftu do nádrže ti opravdu nenosí čáp, k tomu je potřeba značné množství energie. A přenosové ztráty nejsou zdaleka 10%.

BTW: Víš s jakými ztrátami (z většiny asi odparem) se kalkuluje na čerpacích stanicích při inventurách?
Ale nejdřív se musí surovina nějak dostat ze země, pak tím čoudícím tankerem tisíce kilometrů na rafinérku, tam "uvařit", z rafinérky to zase někdo musí odvést na tu čerpačku, x-krát čerpadlem přečerpat... a na konci z toho vznikne argument o přenosových ztrátách elektřiny, ach jo :roll:
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jenom pro zajímavost, takto porovnání dieselová vs. elektrická lokomotiva vycházelo počátkem 90tých let u ČSD.

2:17 - 3:15

https://youtu.be/Dp-7WTJ0VCE?t=137
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

roman1648 píše:Kámoš, takovej mudrlant co se o to zajímá mě říkal že kdyby se jen desetina aut nahradila elektroautama, musel by se postavit další Temelín aby to nějak utáhlo, nehledě na kapacitu a stáří rozvodů kdy v hodně případech je celá ulice napojena na jeden kabel...


To je apsolutni kravina , rozhodně víc jak desetina aut stojí v garáži u baráku a 25A jistič v noci zahalí a s Temelína se jen zbytečně kouří.

Ani tepelné elektrárny neumí na noc ubrat plyn.

Řekl bych že dobrejch 80% aut na vesnicích , má garáž a odpovídající rozvod , jeden bojler na noc se rozhodně snese.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Vici píše:Konečně je dostupný prodlužovač dojezdu pro Tesly (LOL)
Obrázek

Toto je další nesmysl , sme doma čtyři dospělí a máme čtyři auta.

Dvě by mohla mít dojezd jen 100 km a nikomu by se nic nestalo (LOL)
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2164
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

v uhelné elektrárně jsem byl na opravě , a divil jsem se proč tak hrozně jebou s výkonem . Jeden den to bylo mezi 95 % a 30 % . Tak jsem se na to zeptal a bylo mě vysvětleno , že musí kompenzovat výkyvy dodávek solárních a větrných elektráren . ten den byl nárazový vítr a chodily mraky . Samy energetici nevěděli jak budou stabilizovat síť až se proklínané uhelné elektrárny zavřou .
toby66kw píše:
roman1648 píše:Kámoš, takovej mudrlant co se o to zajímá mě říkal že kdyby se jen desetina aut nahradila elektroautama, musel by se postavit další Temelín aby to nějak utáhlo, nehledě na kapacitu a stáří rozvodů kdy v hodně případech je celá ulice napojena na jeden kabel...


To je apsolutni kravina , rozhodně víc jak desetina aut stojí v garáži u baráku a 25A jistič v noci zahalí a s Temelína se jen zbytečně kouří.

Ani tepelné elektrárny neumí na noc ubrat plyn.

Řekl bych že dobrejch 80% aut na vesnicích , má garáž a odpovídající rozvod , jeden bojler na noc se rozhodně snese.
ARL kat off , egr off , chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Určitě na noc nevyháší , a určitě by mohly ;)


Doufám ale že chápeš , že v noci moc energie uteče komínem , jadernim nebo uhelnim to je fuk , prostě je to tak.

Já nejsu žádnej ekoaktivita , ale tuhle energii bych rád napustil do auta.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Nikdo netvrdí že ropa je čistá, je to jeden ze zdrojů a zanedlouho bude pryč a bude to vyřešené, ale dnešní forma výroby elektřiny na tom taky není nijak krásně. Jezdíme pracovně do Mosteckého dolu (ČSA), zajeďte se tam na tu díru podívat, kolik zeminy se převáží, kolik se toho odbagruje, jak to v okolí vypadá.. :( Kolik vzniká v elektrárně popílku a bordelu, kolik vlaků denně vozí uhlí. A že by u nás výhledově klesl podíl uhelných elektráren pod 50%, toho se asi současně koupené EV nedožije. Vidím denně dotované bioplynky u jezevců, megaprojekty které degradují vesnice (když už stavíme, tak aspoň 1-2 MW, že jo) pak se tam vozí žrádlo z okruhu několika desítek km, samozřejmě naftovými traktory. Využití odpadního tepla nula, maximálně vytápí dílny a kanclíky a stejně je to finančně zajímavé. Jižní úrodné svahy zastavěné zrcadlama atd. :( Myslím si, že nejvíc pomůžu planetě tím, že nepojedu ani spalovákem ani EV a pojedu vlakem nebo na kole :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

No nejvíc jí pomůžeš když půjdeš pěšky, i když vlastně ne podle ekoteroristů je nejlepší když ležíš zakopanej na krchově
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mirek X má pravdu, na vsi bioplynky je ten největší děs pro přírodu..Až 60 % sklizně na polích jde do bioplynek. Tuny tvrdého chleba a jiných "zbytečných" výrobků tam jdou také..Osobně považuji většinu zeměmrdů za zločince, kteří za dotace- PRACHY otráví třeba své děti. Jinak další pomatenci jsou intoši, kdy tuhle jeden vědátor s titulem popisuje a píše knihu, že největší uhlíkovou stopu mají krávy na pastvinách, na rozdíl od těch, které jsou v kravíně..Lidská blbost je prostě nezměrná..s tím se nedá nic dělat, jedině se ozbrojit a tyhle parchanty vyhnat z polí a lesů ...Zničili jsme rajskou zahradu, kterou jsme zde měli právě díky své genetické idiocii..Moje a starší generace by místo důchodů měla mít žebračenky a guláš na náměstí.Samozřejmě ta část, která tohle měla v zodpovědnosti včetně všech, kteří ji podporovali mávátky a funkcemi... :(
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Celý dnešní systém je založen na neskutečném plýtvání a mrhání a EV to nevyřeší a ani nemůže. Spousta dětí co udělá řidičák a jezdí na vysokou školu, což je dneska skoro každej, dostane okamžitě od rodičů auto, přece se nebude mačkat v autobuse chudáček. A tuhle mě dostala slečna ve firmě, odkud bereme oleje:
Posílají nám to v kubíkových kontejnerech z Jižních čech, prázdný zpět odveze dopravka, oni to zase z Jižních čech pošlou do firmy půl kilometru ode mě na vyčištění, zase to pošlou vyčištěné zpět a pak plné ke mě.
Tak jí volám a říkám, že ty prázdné kontejnery hodím do dodávky a zavezu je cestou na oběd do firmy co to čistí, ušetří se, nic za to nechci, jen pro dobrý pocit. Odpověď byla, že to jejich systém řízení kvality neumožňuje a nedokáže to zařídit... :o :o
Pak člověk vidí poloprázdné kamiony a dodávky bloudící po Evropě a budeme trestat osobní auta za emise... :(
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tomas.cz píše:Jenom pro zajímavost, takto porovnání dieselová vs. elektrická lokomotiva vycházelo počátkem 90tých let u ČSD.

2:17 - 3:15

https://youtu.be/Dp-7WTJ0VCE?t=137
jasně, jenže tam není zahrnuta ta nejpalčivější část EV a to je akumulace energie do baterie... :( když si to budou auta sosat z trakčního vedení tak účinnost bude lepší a hlavně se odbourá velikost baterie, v Německu už to zkouší nad dálnicemi pro kamiony, ani nevím jak to pokračuje, ale pro osobáky asi v blízké budoucnosti nemožné :(
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“