Předvstřik 1.9 mTDi

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Předvstřik 1.9 mTDi

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,

mám dotaz na ladiče mTDi. Kolik jste dávali předvstřik? Dodělávám teď mHDi a chtěl bych vědět, kolik cca je předvstřik u mTDi. Je mi jasné, že jsou to úplně jiné motory, ale jsou to oba přímovstřiky a jde mi jen o to, jak mám asi tak na hrubo nastavit mHDi a pak ho doladím.

Díky moc :)
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32

Příspěvek od patrikE39 »

tak jako všude u rotačky... při motoru v základní poloze natočit čerpadlo tak aby byl pístek v čerpadel vysunutý o 0,9 až 1mm od spodní uvrati.. dej sem vic info, docela mě to u HDI zajímá ;)
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

patrikE39 píše:tak jako všude u rotačky... při motoru v základní poloze natočit čerpadlo tak aby byl pístek v čerpadel vysunutý o 0,9 až 1mm od spodní uvrati.. dej sem vic info, docela mě to u HDI zajímá ;)
Hodinky mám, ale nemám ten mezikus mezi ně a čerpadlo. Zato mám stroboskop i na diesela :) Nevěděl bys to ve stupních? Vím, že Boxer 2.5TDi má předvstřik asi 11 stupňů před HÚ a tohle bude asi +- podobné.
Kdyby někdo měl ten mezikus a podělil by se o výkres, byl bych moc rád :D

Normálně jsem HDi očesal o komplet vstřikování a do držáku railu nacpal rotačku Bosch z Peugeota 1.9TD a vstřikovací trubičky z Focuse 1.8TDDi. Nechal jsem si udělat nový náboj čerpadla, protože jinak bylo čerpadla moc zapadlé směrem ke spojce. Vstřiky mám v jedné hlavě z Focuse a v další hlavě s převrtanýma většíma dírama, vstřiky z Octavie 1.9TDi. Budu teď rozpohybovávat Focuse, ke vstřikům VW ještě nemám hotové klemy. Ještě mi chybí pár drobností udělat, nejsložitější asi bude předělat turbo z podlaku na tlakové ovládání. 2.0HDi 80kW má bohužel turbo ovládané už podtlakem od ŘJ, na rozdíl od 66, ta má ještě normální tlakové ovládání. Takže naladit správnou délku tyčky a polohu, aby to foukal 1,2baru, jako má 80kW HDi (RHZ). Jenže to se musí bohužel ladit až při zátěži, podle toho, kolik to nafouká. To znamená motor do auta a ladit na několikrát v autě, kde je k tomu strašný přístup :-(
Jinak je tam spousta drobností, které je potřeba upravit, ale když tě netlačí čas a baví tě to, tak se všechno dá :-)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32

Příspěvek od patrikE39 »

ukaž nějaké fotky... a na hodinky se vyprdni.. normálně to odměříš i posuvkou bez problému.
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

patrikE39 píše:ukaž nějaké fotky... a na hodinky se vyprdni.. normálně to odměříš i posuvkou bez problému.
Fotky jsem nedělal, na tom toho ani není moc vidět, jen motor HDi s rotačkou Bosch :D
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32

Příspěvek od patrikE39 »

já jsem zatím mechanicé rotačky zastavoval na R6ky M51 od bmw a to pekelně ostře upravené :D ale to hdi bych aspon jednu fotku rad videl.
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tak já ti jednu fotku zítra udělám. Ale ještě to není úplně hotové a pár věcí ještě chybí.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32

Příspěvek od patrikE39 »

máš čerpadlo i nějak upravené aby sypalo víc paliva?
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Jo, mám. Dělal mi ho pán, který dělá čerpadla celý život. Je tam větší hlava a nějak upravený vnitřek.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Stroboskopem ideál, 10-12, podle toho, jak to chceš mít ostrý.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Já to doladil na ucho, když jsem to dal na aretace šel motor zbytečně tvrdě. Kdyby někdo chtěl zbyla mi tady 12mm hlava na čerpadlo pro 4 válec.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

patrikE39 píše:já jsem zatím mechanicé rotačky zastavoval na R6ky M51 od bmw a to pekelně ostře upravené :D ale to hdi bych aspon jednu fotku rad videl.
Dneska jsem na dílně nebyl, pojedu tam až zítra odpo.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32

Příspěvek od patrikE39 »

pepe276 píše:
patrikE39 píše:já jsem zatím mechanicé rotačky zastavoval na R6ky M51 od bmw a to pekelně ostře upravené :D ale to hdi bych aspon jednu fotku rad videl.
Dneska jsem na dílně nebyl, pojedu tam až zítra odpo.


čau.. jak to tedy vypadá?
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Musel jsem motor odvézt z dílny do kůlny, potřeboval jsem rychle opravit Agilu. Až dneska jsem se dostal k focení. Tady je foto
Obrázek

Ještě to ale není úplně hotové, musím ještě pár věcí dodělat.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“