FIAT STILO spojka!!!

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

FIAT STILO spojka!!!

Příspěvek od kaad »

ASi před měsícem mi přijel Fiat Stilo 1,4 16V a tekl tam spojkový válec co je na převodovce. Vyměnil jsem ho za nový a bylo to v pohodě. Jen při odvzdušňování byly problémy. Odvzdušňoval jsem to snad hodinu. Minulý týden mi dovezli toho Fiata zpátky prý zůstává trčet pedál spojky. Vyměnil jsem tedy hlavní spojkový válec pod pedálem, ale problém přetrvává. Kapalina se ven nikde netlačí. Díky za rady. :? :? :?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Bude tam vzduch..Zkus napojit hadičku z odvzušňováku předního kola na odvzdušňovák spojkového válečku a oba povol a protlač pedálem brzdy kapalinu přes spojkový váleček do nádobky spojky..Samozřejmě hlídat hladinu kapaliny v brzdové nádobce..Anebo pokud je pedál spadlý , rukou jej zvednout, zapřít, povolit odvzdušnovák na válečku, válec si nasaje utáhnout a šlápnout a při sešlápnutí zase odvzdušnit...Je to piplačka , ale musí to jít..Někdy se právě stane, že spojka už vypíná, ale je cítit na pedálu ještě trochu mrtvého chodu, mechán to už nechá a po nějaké době není protitlak a pedál zůstane dole..Nebo použít podtlakovku a kapalinu protlačit..Princip je všude stejný...
nepropadat panice...
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

No, já jsem to právě dělaltou podtlakovkou, ale šly stále bubliny. Takže jsem odpojil hadičku od nádobky a tou hadičkou pod tlakem jsem napnil spojkový okruh. Chvíli to normálně fachčilo, ale po páru sešlápnutí je to tam kde předtím. Pedál je opět na podlaze. Jak pracovní, tak hlavní spojkový válec jsou nové. Tak mě napadlo jestli to nemůže dělat trubka resp. gumičky na jejím konci a nebo ten váleček, který je součástí trubky. Měl by to být nějaký zpětný ventil. Můžu se zeptat jakou přesně tam má funkci, že bych ho obešel a udělal novou trubku bez něj.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

pokud je ohledně vypínání vše nové tak je asi prošlápnutej přítlačák no :roll:
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Přítlačák to asi nebude, protože vypínací páka co na ni působí pomocný spojkový válec se vrací a má i odpor. Vrátí se i tyčka pomocného válce. Pořád mám podezření na tu trubku. Ale ať zadám díl pod jakým chci názvem vůbec nic mi nevyjede. Všude jen hlavní válce, pomocné, spojkové sady, ložiska,ale tenhle díl jako by ani na autě nebyl. Udělal bych klidně trubku novou, ale zaprvé nejsou na koncích závitové holendry jen zasouvací a pak neznám přesnou funkci toho bazmeku na trubce co je hned u hlavního spojkového válce.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Takovej plastovej kokotinec to je násobič tlaku nebo co aby nebyl problém v něm třeba taky
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

roman1648 píše:pokud je ohledně vypínání vše nové tak je asi prošlápnutej přítlačák no :roll:
Ale to se snad pozná, jak je vylezlé vypínání,ne?
nepropadat panice...
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

roman1648 píše:Takovej plastovej kokotinec to je násobič tlaku nebo co aby nebyl problém v něm třeba taky
Tak na to jsem právě myslel. Co když ho jednoduše obejdu a dám tam trubku bez něj. ostatní auta to taky nemají a fachčí.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

To nevím no,vyzkoušej uvidíš (LOL)
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak pánové, abychom to nějak uzavřeli: byla to kokotina. Na té trubce jsou na konci u pracovního válce dva okroužky a u hlavního válce jeden okroužek. Origo je tam 6x1,5, ale nepomohly a tak jsem tam dal 6x1,65. A pak to šlo odvzdušnit a Fiat zatím jezdí. Zdůrazňuji zatím, protože spojka stejně bere hned od podlahy, takže tomu dávám tak 2 až 3000km a je tu na výměnu. Jinak ještě k tomu odvzdušnění. Normálním způsobem NELZE!!! Musel jsem povolit odvzdušňovák na prac. válci a přes něj tlakem naplnit okruh tak až jsem naplnil i nádobku. Pokud to chcete odvzdušnit pedálem, tak hned po prvém sešlápnutí zůstane dole a nenasaje a nenasaje a... jsou to prostě dementi!!!
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Teda to chytalo vzduch pod ten o-krúžok a väčší rozmer to utesnil?
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Ja spojku odvzdušňuji tak že na nádobku dám víčko s ventilkem nafoukám a dole na převodovce tři krát za sebou povolím odvzdušňovák a je hotovo. Pedál nechám nahoře.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

burton.b22 píše:Ja spojku odvzdušňuji tak že na nádobku dám víčko s ventilkem nafoukám a dole na převodovce tři krát za sebou povolím odvzdušňovák a je hotovo. Pedál nechám nahoře.
Taky dobrý trik. Tady je vidět jací jsou ti inženýři kreténi když mechoš musí vymýšlet svoje postupy, protože prostě klasicky to nejde.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

A jak to děláš když je tam jen vnitřní vypínací ložisko a žádný odvzdušňovák ? (crazy)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

kaad píše:
burton.b22 píše:Ja spojku odvzdušňuji tak že na nádobku dám víčko s ventilkem nafoukám a dole na převodovce tři krát za sebou povolím odvzdušňovák a je hotovo. Pedál nechám nahoře.
Taky dobrý trik. Tady je vidět jací jsou ti inženýři kreténi když mechoš musí vymýšlet svoje postupy, protože prostě klasicky to nejde.
Tenhle systém tlaku přes nádobku je dávný postup , kterým se odvzdušňovaly stroje USA , Volhy apod. ale kolikrát to nefungovalo u jiných typů a ovládání spojky je vždy osobitě prudící a různá provedení má různé záludnosti i když je princip obdobný.. :?
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Fiat“