Fiat Doblo - biely naftový dym

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
edison46
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 úno 2020, 22:48
Bydliště: Nitra

Fiat Doblo - biely naftový dym

Příspěvek od edison46 »

Ahojte. Mám taký problém Fiatom Doblo JTD 74 kw. Auto normálne štartuje aj jazdí tak ako má, ale neprešlo mi cez emisnú kontrolu. Dymivosť to malo 4. Ked auto vytočil do maximálnych otáčok, tak išiel hustý štiplavý biely dym. Normálne pri naštartovaní a ani za jazdy auto nedymí, len ked ho vytočí na maximum, vtedy ide dym. Povedali, že asi budem mať zlé trysky, ale tie sme merali a boli tam minimálne rozdiely. Auto mám 2 mesiace. Trysky sú tam Bosch 0445 110 276. Podla katalogu som nenašiel, že by boli určené pre Doblo. Mohol by byť problém aj tam?
edison
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Bílý kouř značí málo vzduchu, nespálené palivo nebo voda ve spalovacím prostoru. Pokud je namodralý tak by to mohl být olej, to je ta štiplavost..Pokud opravdu motor nemá vzduch může si brát"vzduch" z oddechu motoru. Zkontroloval bych oddech motoru, vzduchový filtr a egr zaslepil .. Tohle jsem také zažil když byl přicpaný "kat" ,zkusil bych odpojit výfuk a dát tomu čoud, zda kouř nezmizí..
nepropadat panice...
edison46
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 úno 2020, 22:48
Bydliště: Nitra

Příspěvek od edison46 »

Ďakujem za radu. Vyskúšam niečo poriešiť. Snad to nebude beznádejné.
edison
edison46
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 úno 2020, 22:48
Bydliště: Nitra

Příspěvek od edison46 »

Tak zistilo sa, že je to olej. Dostava sa tam cez kružky. Chcem vymeniť motor. Problem je, že nemôžem zohnať motor jtd 74 kw. Všade sú len 77 kw. Aj mam možnosť kupiť cele Doblo, ale aj tam je 77 kw motor. Potreboval by som poradiť, či je tam vela prerabania, ak by som chcel vymeniť 74 kw za 77 kw. Budem vdačný za každú radu. Pripadne ak by niekto vedel o 74 kw motore.
edison
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Teď jsem si vzpomněl, že jsem kdysi dělal Golfa l TDI , 1500ccm a tam byl obdobný problém. Nemohl jsem přijít na to, že tak okolo půl plynu začal motor neskutečně kouřit -štiplavý bílomodrý kouř , že za autem nebylo vůbec vidět..Do půl plynu vše v pohodě...Nakonec jsem sundal hlavu a jeden píst byl nahoře plný karbonu , tak jsem píst očistil a dal na vařič a čuměl..Uprostřed pístu nahoře se po ohřátí ukázala krásná prasklina...Takže jsem dal jiný píst a bylo to. Jinak mezi 74 a 77 KW moc rozdílu není, když jsem nakupoval většinu dílů, byly totožné , ale je pravda že JTD 8 ventil moc dílů nikdy moc nepotřebovalo.. :)
nepropadat panice...
edison46
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 úno 2020, 22:48
Bydliště: Nitra

Příspěvek od edison46 »

Problém som vyriešil tak, že som auto predal a kúpil druhé doblo.
:)
edison
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Rozumna volba, Fiat je peklo.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jste ještě kluci v krátkých kalhotách a vyměňovači dílů ala koncern. Jsou tady seriály pro vhodné lágry s kosmickými směsemi, koncern neví, co tam dát aby to nepadalo a nevykukovaly ojnice a ono to pořád padá. Ale stačilo by vytočit číslo vrátnému do vrátnice ve Fiatu a ten důchodce by koncernu poradil, aby se už netrápil a ani nemusí kopírovat, vždy při tom něco poplete. Už vím uijgirko, na čem jsi udělal ty miliony..Chudáci zákazníci s auty z koncernu... (rofl)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Fiat“