Strata vykonu po vymene hlavy rotacka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Strata vykonu po vymene hlavy rotacka

Příspěvek od toefuk »

Ahojte,
uz som zufaly a hlavne nahnevany.
Fuklo mi tesnenie pod hlavou tak som si zohnal druhu a dal ju zrepasovat (vymenene voditka, zarovnanie, odtlakovanie).
Na prvy pohlad odflaknuta generalka(sedla vstrekov nezafrezovane, puzdra na vstreky zajebane od vodneho kamena). neriesim.
Vymenil som hlavu, dal som rovnake tesnenie (dvojdierove) ako bolo povodne. Poskladal rozvody a parkrat pretocil naprazno rukou motor. Odpojil som vstrekovacie cerpadlo a zacal tocit motor starterom aby sa vsade najskor natlacil olej. Po cca 15 sekundach tocenia zacalo nieco skaredo trieskat v motore. Skontroloval som rozvody. Vsetko bolo ok. Pretocil som opat parkrat rukou motor a zacal opat startovat. A zas ten hnusny zvukco boli podla mna piesty narazajuce do ventilov. Vyhodil som nove zdvihatka a dal stare, poskladal rozvod a bolo po probleme.
Teraz mam problem ze uz turbo nezabera od spodu a ked sa ajnafukne tak motor dymy jak lokomotiva a pocitovo ide o dost slabsie.
Rozvody su ok, starty su ok, trysky su ok, regulacia na turbe vycistena. Verim ze som vsetko nastavil tak ako ma byt.
Co sa mohlo pokurvit? Mohlo ohnut ojnicu? Ohnut ventil a netesni?
Ma niekto podobnu skusanost?
Dakujem.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3497
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Ty jsi dával repasovat hlavu i se vstřikama?

Komprese ok?

To, že má těsnění pod hlavu dvě díry, ještě neznamená, že má správnou výšku.

Měřil jsi vůli ventilů ve vodítkách? Je tam předepsaná poměrně velká vůle.
Ale taky bych spíš sázel na hydro...

Do turba nic nevlítlo? Koukals na vrtule? Zvuk stejnej?

Ještě bych zkontroloval vstřiky, jestli je měl někdo cizí v ruce.
Oct asv 2000, DieselPower
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Nechal si po namontování nových zdvihátek dostatečnou časovou pauzu?Někdy trvá i několik hodin než si sednou.Mohly se ohnout ventily a v hoším případě i ojnice.
Měl jem jednou "zgenerálkovanou" hlavu na T4 kde zafrézovali ventily tak brutálně, že si ventily vůbec nesedly ani přes noc.Prostě hydra byly zmačklý nadoraz a ventily visely.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

turbo je ok 100%
vstreky su ok 100%
Vsetko som si robil sam okrem GO hlavy.
hlavu som si nechal robit vo firme, tak mozem len verit ze to urobili dobre.
Kompresiu odmeram o tyzden. Ranny start pri 6°C bol bez dymu.
Ja som v tom ze diery na tesneni urcuju jeho vysku.
Ak to tak nie je tak potom zijem roky v omyle.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3497
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Dvoudírový těsnění pro AHF má jinou výšku než pro ASV například. Vypadaj stejně, použít jdou, ale výška je jiná.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

kupoval som podla kodu pre moj motor + odcital som diery na starom, podla toho som stanovil posledne pismeno kodu dielu.
Tlaky podla cinskeho budika (doverihodnost hodnoty neriesim, len rozdiel medzi valcami):
29,5bar
29,5bar
28bar
29bar
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud máš kompresi, motor chytá , tak bych řešil, proč turbo netlačí, proto to kouří černě a nemá výkon..Zkontroloval bych zda vše, po montáži hlavy je tam, kde má být..Pokud to jen zaklapalo, tak nic ohnuté nebude, něco to vydrží. A že jsi to protočil rukou a najednou to zarachotilo je divné, patrně se natlakovala hydra a začalo to klapat..Tys tam dal jiné, problém zmizel..Člověk když je nasraný, dělá kopance, chce to v klidu přezkoušet.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Aj ked sa turbo nafukne na poziadavku tak to dymy.
Ja neviem ci ma meranie kompresie pri 200-300 rpm vypovednu hodnotu ked tlak v spalovacom priestore je mnohokrat vacsi.
Ten motor siel jak piila a relativne bez dymu. Mozno som niekde urobil chybu,nebudem hovorit ze nie, ale myslim ze som vsetko poskladal na 1.
Obrázek
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tady jsou ventily kolmo, takže klasické ohnutí moc nehrozí , nejdřív to nakopne hydro , což se vyřešilo a přesto to kouří černě , motor má nafty ažaž a výkon není..U té hlavy hraje roli pouze větší zapuštění ventilů, /je na to měrka/ které ukradne část komprese..Já bych pátral okolo sání, proč ten kyslík, který do sání pere turbo nestačí ke spálení vstřikované nafty. Možná by stálo zato, dát vždy píst do Hů na pálení a zkusit tam fouknout vzduch přes žhavičku, zda to někam neutíká..Něco se muselo změnit, ale babo raď, co..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Dakujem za tipy.
Ta hlava bola urobena prasacky ako som pisal v prvom prispevku. Necudoval by som sa keby nieco zanedbali.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Pokud to má tlaky všude kolem 29bar tak v tom problém nebude
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Mozno bola ta hlava robena uz viackrát a pruziny maju teraz mensie predpatie a nestihaju dostatocne rychlo zatvarat.
S rastúcimi otackami rastie aj dymyvost. ´
Rozmyslam ze vypodlozim pruziny v hlave..., za doobedie to dam.
Uz ma nic ine nenapada.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

hele to se mě nezdá...to zapuštění ventilů je tak nepatrné že na předpětí pružiny to nemůže mít zásadní vliv :?
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

stare slabe pruziny+zapustene ventily mozno uz 2hy krat+nedodrzana ventilova vola vo voditku...
neviem, chytam sa uz aj stebla.
Cez vikend odtlakujem este vedenie vzduchu, ale to uz by bola co za nahoda aby praskla hadica v den vymeny hlavy.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Myslíš jakože se ventily ve vodítkách zadíraji?
Jako možný to je ale s tím sem se nesetkal...to dělali nějací amatéři jako nebo co?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“