Slabý výkon zafira
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Slabý výkon zafira
Slabý tach motora ide ako traktor podtlakyskontrolovane váha vyskusana druhá aj vakuovka na banke ventil chodí všetko sa pomenilo auto nejde ako má chyba v motorovke žiadna 2.0 dti 74 kw neviem co este.skusit
Ak je tam P400, tak ide v núdzáku a je probkém s EGR, resp. s podtlakom, ak je EGR podtlakové.
Čiže otázka znie, PSG16 alebo PSG5?
T.j. elektrické EGR alebo podtlakové?
Klapky môžu byť zalepené ako chcú, tam problém nie je.
U týchto motorov sa pri vysokej záťaži klapky ZATVÁRAJÚ, nie otvárajú.
Čiže, pri malom výkone je to 16V, pri vysokom 8V.
Znie to hlúpo, ale tak to je.
Súvisí to s vírením vzduchu, pri vysokom výkone vzduch rotuje okolo steny valca a ochladzuje ho, pri malom výkone sa dva prúdy zrážajú kdesi v oblasti vstrekovača.
Takže ak sú klapky zalepené, tak sú zalepené v otvorenej polohe (lebo v takej sú 99,99% času) a maximálne hrozia materiálové zmeny na stene valca, prípadne piestu, ak je motor dlhodobejšie pod plynom.
Ale chybu to nehodí, nikdy. Elektronika to nemá ako zistiť.
Čiže otázka znie, PSG16 alebo PSG5?
T.j. elektrické EGR alebo podtlakové?
Klapky môžu byť zalepené ako chcú, tam problém nie je.
U týchto motorov sa pri vysokej záťaži klapky ZATVÁRAJÚ, nie otvárajú.
Čiže, pri malom výkone je to 16V, pri vysokom 8V.
Znie to hlúpo, ale tak to je.
Súvisí to s vírením vzduchu, pri vysokom výkone vzduch rotuje okolo steny valca a ochladzuje ho, pri malom výkone sa dva prúdy zrážajú kdesi v oblasti vstrekovača.
Takže ak sú klapky zalepené, tak sú zalepené v otvorenej polohe (lebo v takej sú 99,99% času) a maximálne hrozia materiálové zmeny na stene valca, prípadne piestu, ak je motor dlhodobejšie pod plynom.
Ale chybu to nehodí, nikdy. Elektronika to nemá ako zistiť.
Naposledy upravil(a) joe dne 28 úno 2020, 21:14, celkem upraveno 1 x.
Nevyskúšalo sa všetko.
Minule som mal olejom nabobtnanú membránu aktuátora vírivých klapiek a tade utekal podtlak.
Zriedkavá závada, ale býva, je samotná vákuovka.
Celý problém je v podtlaku, hľadajte ďalej.
Pôvodná info bola, že závada žiadna. Zrazu je to P400.
Trochu konzistencie do pozorovania..
Logika ECU hovorí jasnou rečou:
Vypočíta si množstvo vzduchu, čo musia valce zožrať podľa otáčok a tlaku.
Zistí si množstvo vzduchu cez váhu a odpočíta množstvo vzduchu, ktoré ide cez EGR, podľa % otvorenia.
Ak je podtlak naprd, tak sa EGR neotvára dobre, to teoretické a skutočné percento otvorenia nesedí a keďže jednotka si skutočné otvorenie EGR nemá ako overiť (EGR nemá potenciometer spätnej väzby), tak zapíše chybu EGR.
Ak to nesadne, tak vypíše P0400 a padne do núdzáku, lebo by emisie otrávili pol vesmíru a treba ísť do servisu zachraňovať ekológiu zemegule.
Minule som mal olejom nabobtnanú membránu aktuátora vírivých klapiek a tade utekal podtlak.
Zriedkavá závada, ale býva, je samotná vákuovka.
Celý problém je v podtlaku, hľadajte ďalej.
Pôvodná info bola, že závada žiadna. Zrazu je to P400.
Trochu konzistencie do pozorovania..
Logika ECU hovorí jasnou rečou:
Vypočíta si množstvo vzduchu, čo musia valce zožrať podľa otáčok a tlaku.
Zistí si množstvo vzduchu cez váhu a odpočíta množstvo vzduchu, ktoré ide cez EGR, podľa % otvorenia.
Ak je podtlak naprd, tak sa EGR neotvára dobre, to teoretické a skutočné percento otvorenia nesedí a keďže jednotka si skutočné otvorenie EGR nemá ako overiť (EGR nemá potenciometer spätnej väzby), tak zapíše chybu EGR.
Ak to nesadne, tak vypíše P0400 a padne do núdzáku, lebo by emisie otrávili pol vesmíru a treba ísť do servisu zachraňovať ekológiu zemegule.
Tak chyba v motorové žádná viz první příspěvek na který jsem reagoval nebo teda chyba P0400?? Z vás všech to leze jak z chlupatý deky ( sorry ze jsem se trochu rozčaroval) už začínám být na lži od majitelů alergický a tady chceš poradit a závada žádná a za “hodinu” už máme P0400 a za druhou hodinu budem u chyby v cerpadle a papá lala do šrotu.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Pravda je, že to môže robiť aj váha.
Šanca je malá, ale nie nulová.
Viz. predchádzajúci popis ECU logiky ohľadne súčtu vzduchu cez váhu a EGR.
Rada: prezrieť, skontrolovať, vyčistiť, rozhýbať všetko, čo sa hýbe.
Aj podtlak vytvorený ústami dokáže zázraky, a to nielen pri autách )))
Ak vysajem z hadičky k aktuátoru vzduch a jazyk sa mi po chvíli odlepí, tak je kdesi problém.
Oplom (a Zafirám zvlášť) Zdar!
Šanca je malá, ale nie nulová.
Viz. predchádzajúci popis ECU logiky ohľadne súčtu vzduchu cez váhu a EGR.
Rada: prezrieť, skontrolovať, vyčistiť, rozhýbať všetko, čo sa hýbe.
Aj podtlak vytvorený ústami dokáže zázraky, a to nielen pri autách )))
Ak vysajem z hadičky k aktuátoru vzduch a jazyk sa mi po chvíli odlepí, tak je kdesi problém.
Oplom (a Zafirám zvlášť) Zdar!
Joe to popsal dokonale, je to jednoduché auto, většina problémů jsou netěsné podtlaky. Doporučuju to proměřit, kontrola typu všechno jsme vyměnili nestačí, jak jsi už zjistitl.
Já používám tohle:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132420
kdysi mi to zbylo z Favorita. Připojíš a hned víš. Pokud ručička kmitá, někde v systému je špatný ventil, např. a to jen tak neobjevíš. Zkontrolovat tím jde i funkce solenoidů, prostě cokoli na podtlaku.
Co hadišky u baterie, jsou tam 3 chycené k sobě a bývá to často prodřené.
A jen tak mimochodem, po startu motoru třeba i táhlo turba zajede na doraz. Ale po prvním šlápnutí na plyn, kdy po asi cca 30 sec otvírá EGR, může chybět podtlak a celé se to sesype.
Takže kontorla, kontrola, kontrola, měření.
Nemusí ti ani pomoct odstavení EGRu a nahrazení emulátorem. Podtlaky musí fungovat.
Já používám tohle:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132420
kdysi mi to zbylo z Favorita. Připojíš a hned víš. Pokud ručička kmitá, někde v systému je špatný ventil, např. a to jen tak neobjevíš. Zkontrolovat tím jde i funkce solenoidů, prostě cokoli na podtlaku.
Co hadišky u baterie, jsou tam 3 chycené k sobě a bývá to často prodřené.
A jen tak mimochodem, po startu motoru třeba i táhlo turba zajede na doraz. Ale po prvním šlápnutí na plyn, kdy po asi cca 30 sec otvírá EGR, může chybět podtlak a celé se to sesype.
Takže kontorla, kontrola, kontrola, měření.
Nemusí ti ani pomoct odstavení EGRu a nahrazení emulátorem. Podtlaky musí fungovat.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu