Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

S tým prietokom vzduchu je to ok. Váha vzduchu je v poriadku ;)
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Je třeba brát v potaz plnící tlak v daném momentě, to rázem je hodnota i 1100mg/zdvih i když je požadavek 850, toto je hlavně vidět u čipovaných aut,
kde to dostane více nafty, turbo než zreguluje přefuk, v závislosti na kondici regulace, pak to hodí vyšší hodnotu.
A děje se tak i naopak, dej plnej třeba v 1500 otáčkách a uvidíš při požadavku
850 zase menší hodnotu, např 650, ale jen v ten daný moment než nafoukne turbo tlak.
Label popisy ve Vagu jsou jen orientační.

Ty korekce, uvedu příklady: na jedné rotačce měl hodnoty kolem 1 až 1,3 někde +, někde -, nevím přesne, ale vlastně hlavně v toleranci, z výfuku modrý dým, vstřiky KO.
Kolikrát vidím hodnoty do +- 0,5 a jedna je třeba něco přes 1 a motor jde krásně, bez kouře.
Jiný zase měl hodnoty kolem 1 všude (někde +, nekde -) a stejně měl v háji čerpadlo, hulilo to modře i na volnoběh a ostřejší chod, takže už je beru trochu s rezervou, ale vždy se na ně při diag podívám ;)
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Hele díky moc, už mi kdosi říkal že ty hodnoty v kanále 13 nemám brát moc vážně, že mi jen řeknou zda je daný válec v pohodě nebo ne, ale o skutečným stavu vstřikovačů mi toho moc neřeknou a teď to slyším podruhé.
Co se týká kouře, tak opravdu černý dým mi z výfuku vyletí jen při prudkém přidání plynu v nízkých otáčkách, ale ve vysokých mi příjde že to nekouří, ale zase brzo ráno kdy je ještě tma tak v zrcátku vidím že i v otáčkách na trojku vidím díky světlům aut za sebou, že tam nějaký kouř jde, ale je to nebe a dudy proti tomu jak to hulilo před výměnou hlavy.
Možná se mi zdá že to kouří proto že jde z výfuku teplý vzduch a venku je kolem nuly, takže to může být jen tím, protože přes den kouř nevidím, jen než se nafoukne turbo.
Takže další fáze chtě nechtě je oprava vstřikovačů, takže už jen zbývá se rozhodnout zda chtít originál Bosch špičky a nebo vzít u Dieselpower ty s DLC povlakem.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

To že zahulí v nízkých, než nafoukne turbo, zvlástě po čipu, je normální, jde tam více nafty,
Kouř je ve dne vždy méně vidět a v noci když za tebou někdo jede , tak to vidíš lépe a pak si myslíš že více kouří, ale skutečně kouří stejně

Zkusil bych, vzhledem k tomu že uvádíš že před tím spotřeba pěkná, posunout o 1-2 stupně do mínusu vačku, tak abys viděl na diag 4sk,4pole hodnotu cca -1,5 až -2, co to udělá se spotřebou. Ano vím, je to edc15 kde to má být pokud možno na 0, ale v tomto případě bych to zkusil vyzkoušet, není to tak náročné, pokud pujde spotřeba ještě výše, tak zase zkusit na druhou stranu +1 až +2.
Není třeba obav, jsou lidi co jezdí a maj i -6 až -7 , na motoru to moc podle zvuku rozdíl není. Jen jim to bralo i 7litru.
Moje vstřiky na ASZ maj taky za sebou a spotřeba 5,2 při těžší noze i přes 6, ale to je normální, synchr. vačky mám -0,6, VIF dlouhodobě pořád.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Už Vás bylo víc kdo mi radil abych pohnul s vačkou, nejspíš to i o víkendu zkusím.
Nyní jsem ji dal zpět na přípravky a přes týden uvidím, zda to mělo na něco vliv.
Psal mi i chlapík co má Sharana a ten je o dost těžší než Golf a má ho taky v čipu a přesto jezdí mnohem úsporněji jak já.
Dnes jsem jel ráno se studeným motorem do obchodu, kus cesty z kopce a pak po rovince s lehkou nohou na plynu, protože jsem byl jediný auto na cestě a stejně jsem po příjezdu do cíle měl průměr 8,5 litru a to z kopce brzdím motorem, takže spotřeba nula.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Koukni kolik máš ted synchr vačky po nastavení na připravky a uvidíš, pak kdyžtak doladíš.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tak se k tomuto tématu opět vrátím a to další novinkou.
Auto začalo v určitých chvílích hulit jako lokomotiva.
Dřív auto zakouřilo jen při prudkým přidání plynu a pak kouř ustal, ale posledních pár dní když pošlu plyn k podlaze, tak za sebou táhnu kouř jak dieselová lokomita.
Netuším zda je to tím, že jsem zkusil tankovat naftu u ONO, když jsem donedávna kupoval jen a pouze Benzinu, ale napadlo mě zkusit jinýho prodejce, když se tu nedávno řešil problém s jedním motorem a nakonec byl problém v naftě Verva od Benziny.
Každopádně mám od natankování plné nádrže najeto 270 km a mám vyjetou skoro půlku nádrže, což je docela síla.
Takže asi už to nemohu déle odkládat a chci se tu poradit jaký nový trysky by jste mi doporučili.
Na DP jsem našel Frateli Bosio BSLA150 P1043 Sprint nebo Fratelli Bosio POWERPLUS 1043 nebo FIRAD ASLA 150 P 1043 HF +25%.
Co mě zajímá je zda u Fretilo Bosio je ten cenový rozdíl skoro 1600,- mezi Sprint a Powerplus nějak obhajitelný a za ty peníze navíc dostanu i o skoro 100% víc muziky.
Nebo zda raději zvolit ty Firady.
Dukes mi doporučoval ty Powerplus s DLC povlakem, ale přeci jen bych rád znal vyhody o tolik dražších trysek, zda to za ty prachy navíc stojí.
Budu vděčný za každej postřeh či zkušenost.
Jen připomínám, že mám turbo VB takže stejně z motoru víc jak +-200 koní nedostanu, ale rád bych aby motor nekouřil nejlépe vůbec.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Není někde praská hadice, nebo povyskočené bajonet na potrubí?
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Taky mě to napadlo, musím na to mrknout.
Dík za tip a s tryskama zkušenost nemáš ?
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Bohužel ne.
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 701
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

favo píše: ...... a nakonec byl problém v naftě Verva od Benziny .....
Nevěřím. Leju to tam určitě 400k km.
Oc1 81kw, kategorie veterán. Už není mezi námi.
Oc2 BKD.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ono asi není benzina jako benzina.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Já osobně s Benzinou problém nemám, jen jsem zkusil jiného prodejce a co si budem povídat rozdíl 4,- Kč na litru byl pádný argument proč to zkusit. Přeci jen jezdím hodně a jestli tankuji za 22,90 nebo za 26,90 už je na účtence sakra poznat, zvlášť když beru plnou 2x až 3x měsíčně.
Ještě se vrátím k tomu seřízení rozvodů na přípravky, tak se zdá že to mělo nepatrný vliv i na tu spotřebu, protože od plné do plné u stejného stojanu, mi vyšla průměrná spotřeba 7,5 takže o něco málo méně než před seřízením.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Richi píše:
favo píše: ...... a nakonec byl problém v naftě Verva od Benziny .....
Nevěřím. Leju to tam určitě 400k km.
Já si to nevymyslel, ale dotyčný to tu tvrdil, že všechny problémy s motorem zmizely hned po natankování nafty u jiného prodejce.
Netvrdím že to bude i můj případ, zatím to vypadá že spíš naopak, že s benzinou jsem měl jen vyšší spotřebu, ale motor tolik nekouřil.
Ovšem kdo ví problém může být i netěsnost jak píše Tomas.cz
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Zběžná prohlídka ukázala, že mám problém s těsností spojů tlakový trubek s hadicema.
Ač jsem při montáží dílů z ARL dával těsnění nové, tak jak na vstupu tak na výstupu z chladiče mám spoje mokré od oleje. Dokonce na vstupu mám celý nárazník zevnitř pěkně mastný.
Už vím co budu o víkendu dělat a budu doufat, že tím problémy s kouřem vyřeším. Zda to vyřeší i spotřebu si netroufnu odhadnout. :(
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“