Octavia I 1,8T - zase tlakuje voda

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Octavia I 1,8T - zase tlakuje voda

Příspěvek od tukydydes »

mám tu Octavii I 1,8T r.v. 2000 nalítáno 350.000km na autě se dělalo poměrně dost věcí: komplet hlava (tlakování, rovnání, vodítka, gufera...) komplet těsnění, nový rozvod, hydra, nastavovač vačky, turbo nové (repas), všechny nové hadice podtlaku a spoustu dalších věcí.

Auto od výměny ujelo necelých 1000km a teď koukám na ch. kapalinu a dělá to toto:

https://www.youtube.com/watch?v=xbTMf3kAmDE

Tohle samé dělalo i před výměnou výše uvedených věcí s tím, že voda lítala z nádobky. Takže se dá říct, že beze změny. Opravu dělala origo Škodovka, hlavu specializovaná firma. Že by někde někdo udělal chybu nebo ještě přemýšlím, že by mohl být prasklej blok... tlaky jsem teď měřil a všechny válce jsou OK.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Test CO2 v chl. kvapaline a mas jasno kam sa uberat.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8930
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Vodní pumpa funguje??? Točí se voda nemáš to ucpaný?? Nebo někde otočený hadice proti sobě??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Topí?

Podobně se projevovala naše stará 1.4MPi ve Fabii, řešil jsem hlavu, rovinnost bloku, těsnění apod. a nic, hadice natlakovanější a po otevření víčka vybublala voda, auto takhle jezdilo celý léta až jednou prasknul blok a voda vytekla do oleje, prasklo to v žebru u zdvihátek což se u těhle motorů občas stává, je tady méně materiálu než u předchůdce 1.3MPi ve Feldě.
Což teda nebyla příčina tlakování, ale tím motor ukončil svojí pouť.
tuner1.8t
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 01 bře 2020, 10:02
Bydliště: Čereňany

Příspěvek od tuner1.8t »

Auto sa ti prehrieva, ci teplota normalna? S hadicky hore na nadobke sa ti vracia voda? Ak sa nevracia je to zavzdusnene, alebo pumpa. Moja segra mala tiez problem z prehrievanim a nekurenim a tiez som myslel ze tesnenie pod hlavou. Ale chyba bola uplne primytivna. Motor sa nevedel odvzdusnit, lebo v nadrzke bol zapchaty prepad z odvzdusnovacej hadicky. Odpojil som hadicku a motor zacal postupne plut vodu az tiekla neustale. Precistil nadobku a slape to. Ono system chladenia je pomerne jednoduchy a tych pricin nebude az tak vela.
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

No,zkusil bych jiné víčko vyrovnávačky.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

Nemáš tam spätný tok chl. zmesi.
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

- Topení krásně topí (termostat byl dělaný minulý rok)
- Auto se nepřehřívá
- Hadice co je vratka do expanzní nádobky je origo nová až k tý velký hadici co je u chladiče
- pumpa byla dávaná nová od Conti, ale i nový díl může být KO

- ještě kouknu na tu vratku jestli z toho fakt na 100% teče voda
- číhnu na zapojení hadic jestli tam něco neobrátili
- vyměním víčko expanze za jinou pro test
- a ten test CO2 mám tak ho potom také zkusím
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19329
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já nevím no, pokud to dělali v autorizáku a najelo to 1000km tak nejprve řešit tam, určitě to nestálo málo ne... :roll:
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

- tak z vratky normálně proudí voda
- zapojení hadic OK
- víčko expanze vyměněno za nové

a na konec test CO2 (takže je to jasné)

Obrázek
Obrázek
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Když to zelenalo,je to špatně? Mělo zůstat modré?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

Pokud se ve vzduchovém
polštáři vyskytují spaliny
(zvýšený podíl CO2),
dojde k zabarvení testo-
vací kapaliny do žluta
(= netěsnost, trhlina!).
Již žlutozelená barva pou-
kazuje na existenci trhliny
či netěsnosti!
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tukydydes píše: Již žlutozelená barva pou-
kazuje na existenci trhliny
či netěsnosti!
co třeba jít po té hlavě jestli byla fakt udělaná, osobně dělám tři fotky a na hlavě je fixou nasáno o kolik a zde se zjistí moje chyba, že jsem měl nebo neměl dělat něco s blokem,

pak kdo to montoval, 40 60Nm + 90 + 90 neojebal to? zapoměl? dělám si na hlavě 4 čárečky abych žádný stupen nezapoměl,

zkus hlavu přetáhnout i po autorizáku jsem našel urvaný šroub ponechaný jen tak, nebo těsnění je plechové když utahuješ hned na čas + vzduch = výsledek :roll:
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“