Fabia ASZ 96kw,po vytočení motor zdechne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Na vsetkych plastovych dieloch je zvnutra vystreknuty datum vyroby a videl som to aj na niektorych hlinikovych dieloch, podobne ako 4 audi kruhy
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Hrib
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 čer 2011, 14:43
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Hrib »

ASZ ve Fabii bylo do konce 2005. Mám Fabii RS 30.11.2005 a je to ASZ. BLT bylo až od 2006..
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

adrian_B píše:Ja ti neviem... Ale vidím tam na tej biednej fotke AL-ka.
Máš pravdu, má tam AL, mi nedošlo že VW číslo je uvedený jinde a nechal se zmást tím BE jako indexem.

A pokud je na nich tedy 050518, tak jsou velmi pravděpodobně původní a odpovídaj datu výroby auta 2005.

Když jste ty hranky sráželi, nešahali jste zbytečně i na místa, kde gumky sedí? Jak vypadaly šachty dole v místech, co sedí ty měděné podložky? Dali jste tedy sady nových gumek i podložek od Bosch, řádně mázly a po vtlačení a srovnání i dotáhli? To vymačkání v boku není vždy kritický, ale nesmí se to pokazit na něčem jiným
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Tak i na sklech je malinkým 05,takže rv. 2005 a vstřiky boudou origo.
ASZ 2005 plní teda jakou euro normu,3 nebo 4?


Zbytečně jsme na místa kde sedí gumky nešahali,na leve straně šachty vůbec a na te vymačkane straně se to prostě opatrně zabrousilo,spíše zaleštilo smirkovým papírem 2000,ale pravděpodobně jsme se tam dotkli i míst kde sedí gumky,byly ty hranky fakt dost ostré,když jsem tam šahal prstem a přitlačil,tak mě to bralo i kůži (rofl)
šachty dole jak sedí podložky vypadaly ok,žadné viditelné vymačkání ani nečistoty.
Sady gumiček nové Bosch i s podložkama,fest máznuté,vstřiky po zatlačení vyrovnáné a dotáhnuté na 12Nm +3/4 otáčky
Jeden vstřik asi nebyl zamáčknutý úplně na doraz,rukou prostě víc nešel,dosedl si až při dotahování šroubu,mohl by to být problém?
Po seštelování vstřiků a doskládání to vypadalo ok,motor chytnul asi po třetím zatočení,po odvzdušnění cca 1 max 2 minutky žádné bublinky,po ohřátí cca 40-50°C začali nějaké bublinky opět proudit ve vratce,ale jen na volnoběh,po přidání plynu se vytratily,ale po ohřátí na provozní teplotu bylo hodně bublin a to i v otáčkách, motor zezačátku nezhasnul,vždy to nějak ustál,ikdyž to bylo tak tak,ale později při zkušební jízdě opět samovolně zhasnul po sundáni nohy z plynu, 2x delší zatočení a chytnul, později už nechtěl po zhasnutí ani natočit a museli jsme čekat až trochu zchládne..pak chytnul a dojeli jsme zpět.
po vypnutí motoru okamžitě začne padat nafta,po otočení klíčem jde slyšet vzduch v podavče i na druhe/třetí otočení....
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Mi se to celé nějak nezdá. Viděl jsem hodně vymačkaných hlav, některé po najetí i více jak 600 tis km a nikdy takové problémy nebyly. Když už nejhůř tak do druhého dne padla nafta. Ale že by to chcíplo za jízdy.... Nebylo to sedlo pro podložku vstřiku vypálené?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Já bych v tuhle chvíli viděl jako nejlepší a nejjednodušší řešení udělat tu tlakovou zkoušku palivového systému, tedy hlavně hlavy a mrknout na tandem zda neteče na dosedací ploše k hlavě, nebo na vývodech.
Už tu bylo pár fotek uvolněných průchodek, hlavně u tandemů LUK.
Co se týká vaček, tak nejlepší je originál, ale připrav si částku okolo 20 000,- na motor ASZ. Já po této informaci zvolil vačku od Kolbenschmidt, ale nyní řeším všší spotřebu. Motor sice šlape dobře, ale dokud nezjistím kde je problém, tak je ve hře i ona vačka.
Ale z diskuzí na tohle téma jasně vede z druhovýroby právě Kolbenschmidt a pak tu ještě někdo zmiňoval že dává vačky Borsehung a taky v pohodě.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tomas6 píše:Mi se to celé nějak nezdá. Viděl jsem hodně vymačkaných hlav, některé po najetí i více jak 600 tis km a nikdy takové problémy nebyly. Když už nejhůř tak do druhého dne padla nafta. Ale že by to chcíplo za jízdy.... Nebylo to sedlo pro podložku vstřiku vypálené?
Vymlácenou hlavu po 600000km si ani nedovedu představit. Pokud chce mechán považovat opravu za opravu a ne improvizaci, jako někde v Africe, má to opravit pořádně, nebo si jít zahrát bednu, třeba bude mít štěstí..Samozřejmě při práci pro sebe, může klidně šachty vymazat cementem... (rofl)
nepropadat panice...
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Tandem jsem prohlížel hned jak si to psal poprvé,je tam bosch a je pěkně čistý,nepoblitý ani olejem,ani naftou,nesákne nikde,ani u hlavy ani nikde jinde.Všechny ty příruby na hadice,jak naftové,tak podtlakové jsou pevné/nejsou uvolněné. Jedině že by bylo něco se střevama,ale to si nemyslím,když to normálně jede,do doby než se ohřeje..

Dneska jsme na to opět hleděli - ve vyšších otáčkách je vzduchu v naftě mín,než před výměnou gumiček,na volnoběch je to stejné-spěněná nafta.(zahřátý motor)
Což dává i smysl,že to jede do doby ,než se sundá noha z plynu..(a pak chcípne)
Došli jsme k závěru,že jak jsou větší otáčky,tak vačka jakoby stlačuje vstřik rychleji,vícekrát za sebou, tak se tam vstřik i rychleji mele v té vylágrované šachtě (mám na mysli mikropohyby do všech stran (noteeth) ) a tím pádem tu skulinku trochu vytěsní přes ty dvě,nebo tři gumky.. (crazy) ,přičemž na volnoběch to tam funí více... (rofl) co si o téhle teorii myslíte?? :D

Hlava pujde na celkový repas pravděpodobně do Engitecu jak radil favo..
Co s vačkou ješte nevíme, i ta Kolbenschmidt sada je docela za raketu :roll:
Ty levné litinové asi nemaj význam,že..
A s ocelovou od ET ENGINETEAM nemáte někdo zkušenost?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A jaké jsou nyní hodnoty v bloku 13 měřených hodnot?
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

tod´otázka,klekl i notebook (LOL) ,nějaký problém s diskem/win..
zítra už snad bude k dispozici,tak to omrknu a dám to sem ;)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Jak vypadaly ty spodní červené gumičky? Pokud to tamtudy funí do nafty, musí být sežrané, na fotce vypadaly dobře. Je to divný, hlavy podobně vyšlehaný tímto problémem obvykle netrpí, pouze padá nafta při delším stání.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ještě bych prověřil přívod nafty, jestli nejsou někde prohozené hadice, ať už na filtru nebo u čerpadla v nádrži.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

MirekX píše:Jak vypadaly ty spodní červené gumičky? Pokud to tamtudy funí do nafty, musí být sežrané, na fotce vypadaly dobře.
Těžko soudit z fotky jednoho vstřiku, kde nebyla vidět v detailu ta asi nejvíce zasažená strana spodní gumky, ale ty stopy na podložce jsou výmluvné, je to přesně na straně, která se odklonila od sedla díky jednostrannému uchycení a tudy to pak pod podložkou a kolem ní funělo ...

Obrázek

Že je ten vstřik/držák trysky omletej ze strany i dole naznačuje, že v šachtě moc stabilní nebyl, jak na tom asi byly ostatní tři ...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Ale nový o-kroužek by to udržel alespoň pár minut, takhle tvrdí že okamžitě po výměně stejný stav, to mi opravdu přijde zvláštní
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Jasně, Kolbenschmidt není levný, ale ani nestojí to co originál, je to taková zlatá střední cesta.Na Kolbenschmidt jsem tu četl snad jen jednu negativní recenzi a to mám ještě dojem, že v obalu byl výrobek jiné značky, ale nejsem si nyní na 100% jist. Každopádně třeba na ET jsem tu četl prozměnu snad jen jednu chválu, jinak samý negativa.
A všichni co tu řešily problémy s volnoběhem a výkonem po výměně vačky, vždy měli vačku od ET.
Je to stejný jako repase turbodmychadel, nový je nový.
Já dal na rady místních a volil Kolbenschmidt, hydra mám černý od INA, šály taky Kolben, šrouby vačka/vstřiky originál a k hlavě Elring, těsnění hlavy Elring a kroužky ke vstřikům Bosh. EGR jsem tuším kupoval Pierburg a výfuk s katem mám od Eberspacher, turbo nový GT1749VB.
Prostě vždy když nemůžu koupit originál, se snažím vybrat to nejlepší v náhradě. I když to nebývá nejlevnější, tak nesmyslných cen originálů to většinou nedosáhne a já za stejný prachy mohu vyměnit či opravit víc dílů.
Naposledy upravil(a) favo dne 31 bře 2020, 10:07, celkem upraveno 1 x.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“