Fabia ASZ 96kw,po vytočení motor zdechne
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Podávačka tlačí, psal že nafta teče na vstupu do tandemu z hadice.
Nicméně na vratce z tandemu do nádrže, těsně před výstupem z tandemu do hadice je tlakový regulační ventil, aby udržoval uvnitř vratky v hlavě / od vstřikovačů / přetlak cca 1bar a co je víc jde do nádrže přes čistič paliva.
Současně na výtlaku z tandemu do hlavy je opět regulační ventil, který zabezpečuje aby v hlavě na plnění vstřikovačů byl maximální tlak 7.5bar. a co je víc se vrací zpět do sání čerpadla.
A teď ještě dotaz, pochopil jsme správně, že nafta mizí do nádrže vratkou nikoli sání tandemového čerpadla?
Nicméně na vratce z tandemu do nádrže, těsně před výstupem z tandemu do hadice je tlakový regulační ventil, aby udržoval uvnitř vratky v hlavě / od vstřikovačů / přetlak cca 1bar a co je víc jde do nádrže přes čistič paliva.
Současně na výtlaku z tandemu do hlavy je opět regulační ventil, který zabezpečuje aby v hlavě na plnění vstřikovačů byl maximální tlak 7.5bar. a co je víc se vrací zpět do sání čerpadla.
A teď ještě dotaz, pochopil jsme správně, že nafta mizí do nádrže vratkou nikoli sání tandemového čerpadla?
Tomas.cz
ano pochopil jsi to správně..,výraz padání nafty po vypnutí motoru byl trochu mimo,ale nějak jsem si to neuvědomil..
Takže nafta nepadá,přívodní hadice je pořád plná a bez bublin.
Nafta po vypnutí motoru odtéka z hlavy/tandemu vratkou do nádrže/filtru..
po chvilce je skoro úplně prázdná
Jinak informace ,že bubliny ve vyšších otáčkách nejsou(po ohřátí motoru),je také mylná..,jsou tam,ale jdou špatně vidět,jak nafta proudí rychleji..,dneska proti sluníčku to šlo pěkně vidět
Takže pokud odtéká nafta samovolně z hlavy/tandemu,značí to vadný ten regulační ventil? Ten je teda součástí tandemu,nebo kde přesně se nachází?
A že začne špatně fungovat,až po ohřátí nafty, je možné?
ano pochopil jsi to správně..,výraz padání nafty po vypnutí motoru byl trochu mimo,ale nějak jsem si to neuvědomil..
Takže nafta nepadá,přívodní hadice je pořád plná a bez bublin.
Nafta po vypnutí motoru odtéka z hlavy/tandemu vratkou do nádrže/filtru..
po chvilce je skoro úplně prázdná
Jinak informace ,že bubliny ve vyšších otáčkách nejsou(po ohřátí motoru),je také mylná..,jsou tam,ale jdou špatně vidět,jak nafta proudí rychleji..,dneska proti sluníčku to šlo pěkně vidět
Takže pokud odtéká nafta samovolně z hlavy/tandemu,značí to vadný ten regulační ventil? Ten je teda součástí tandemu,nebo kde přesně se nachází?
A že začne špatně fungovat,až po ohřátí nafty, je možné?
Já myslím že máte jen dvě možnosti. Zkusit někde půjčit tandem,jestli není nějaký problém v něm, ikdyž to se mi moc nezdá,tam do něj valí tlak podávačka a nějak si nedokážu představit že by někde přisával vzduch...
Druhá je znovu vytahat vstřiky zhlédnout ty sedla jestli není tam nějaký problém a když ani tam nic tak asi sundat hlavu a zkusit natlakovat kanály v hlavě jestli to není někde jeblé do spalovacího prostoru. Ikdyž to si taky nedokážu moc představit.
Druhá je znovu vytahat vstřiky zhlédnout ty sedla jestli není tam nějaký problém a když ani tam nic tak asi sundat hlavu a zkusit natlakovat kanály v hlavě jestli to není někde jeblé do spalovacího prostoru. Ikdyž to si taky nedokážu moc představit.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
To že nafta takto rychle odtéká z vratky od tandemu jasně ukazuje na problém s těsností, tak tu je třeba najít. Že by to dělal jen špatný zpěták na přívodu od filtru do tandemu si nemyslím, tam to podle info a videa netěsní výrazně více.
Psals, že při připojení motoru nakrátko tandem nechtěl dlouho naftu nasát. Když tandem nikde nesákne, za těch asi pár km co se najelo hladina oleje asi nerostla, podle mě to takto na dálku ukazuje furt na ty vstřiky a jejich šachty. Pokud se ten jeden vstřik mělo podařit dotlačit na místo až dotahováním jeho držáku, kdy už je vstřik tlačen do strany a tedy i jeho gumky jsou více namáhány na té straně šachty s vymačkáním, máš myslím adepta na opakovanou kontrolu gumiček. Vstřik je třeba opatrně dotlačit rukou až na doraz, pokud to lze tak je třeba ho tlačit k nepoškozené straně co je upevňovací šroub, aby gumky mohli co nejlépe překočit ty vymačkané drážky na protilehlé straně.
Kdybyste náhodou sundavali tandem a chtěli ho měnit, tak při namontovaných vstřicích otestujte tlakem obě větve v hlavě na těsnost, jak spodní přívodní tak vrchní zpáteční kanálky na hlavě pod tandemem. Pokud ten spodní přívod neudrží tlak 7,5bar, je to jasné. Na zpátečce to musí držet 1 bar, pokud budeš přitom na vstřiky koukat, nesmí to kolem nich bublat.
Jen pro info, takhle se ten motor choval od koupě a před výměnou toho filtru nafty od Starline to dělalo také? Filtrem to nebude ale ať je přehled
Tohle snad pomůže, více se poradit nedá, není to raketa, musíte to najít
https://uloz.to/tamhle/uzEineFiHZ2F
P.S. - při nastavování vstřiku, poloha při nejvíce stlačeném vstřiku se nechá ověřit i bez úchylkometru, stačí koukat na vačkové kolo s impulsními zuby a čidlo pro ně, pro každý vstřik. Když se kryjí, je to ono. Nesplést si řídící zub s kontrolním přidaným zubem, je třeba koukat na daný vstřik.
Psals, že při připojení motoru nakrátko tandem nechtěl dlouho naftu nasát. Když tandem nikde nesákne, za těch asi pár km co se najelo hladina oleje asi nerostla, podle mě to takto na dálku ukazuje furt na ty vstřiky a jejich šachty. Pokud se ten jeden vstřik mělo podařit dotlačit na místo až dotahováním jeho držáku, kdy už je vstřik tlačen do strany a tedy i jeho gumky jsou více namáhány na té straně šachty s vymačkáním, máš myslím adepta na opakovanou kontrolu gumiček. Vstřik je třeba opatrně dotlačit rukou až na doraz, pokud to lze tak je třeba ho tlačit k nepoškozené straně co je upevňovací šroub, aby gumky mohli co nejlépe překočit ty vymačkané drážky na protilehlé straně.
Kdybyste náhodou sundavali tandem a chtěli ho měnit, tak při namontovaných vstřicích otestujte tlakem obě větve v hlavě na těsnost, jak spodní přívodní tak vrchní zpáteční kanálky na hlavě pod tandemem. Pokud ten spodní přívod neudrží tlak 7,5bar, je to jasné. Na zpátečce to musí držet 1 bar, pokud budeš přitom na vstřiky koukat, nesmí to kolem nich bublat.
Jen pro info, takhle se ten motor choval od koupě a před výměnou toho filtru nafty od Starline to dělalo také? Filtrem to nebude ale ať je přehled
Tohle snad pomůže, více se poradit nedá, není to raketa, musíte to najít
https://uloz.to/tamhle/uzEineFiHZ2F
P.S. - při nastavování vstřiku, poloha při nejvíce stlačeném vstřiku se nechá ověřit i bez úchylkometru, stačí koukat na vačkové kolo s impulsními zuby a čidlo pro ně, pro každý vstřik. Když se kryjí, je to ono. Nesplést si řídící zub s kontrolním přidaným zubem, je třeba koukat na daný vstřik.
jestli to takhle rychle odtéká vratkou, netěsní horní gumka na vstřiku, mrknul bych jestli nepřibyl olej, nedávno jsem řešil to samý, padala nafta, zákazník chtěl vyměnit gumky, řikám ne, nevydrží to, jen vyhodí prachy z okna, a že prej jo udělat, tak jsem to udělal a bylo to pak ještě horší než předtím, když je to vytlučený, tak je to prostě v prdeli, každýmu to říkám, oni totiž ty starý gumky při takto vymačkané hlavě můžou v uvozovkách těsnit líp, i když taky blbě jak ty nový, protože jsou tlakem tý nafty vytlačený tím správným směrem, kdežto ta nová, která je na přesnou díru to nemůže utěsnit vůbec,
No furt si myslím, že ten jeden vstřik co nebyl nadoraz před dotažením, bude mít obě vrchní gumky KO, že se střihly o tu hranku při dotahování. Ta nafta v oleji je více než pravděpodobná.
Jestli se pustíte do měření tlaku na tandemu, nebo rovnou sundáte dekl hlavy aby bylo možné koukat na vstřiky, a poté si natlakujete oba kanálky nafty v hlavě a budete zkoumat, jestli to drží tlaky a nikde neutíká, je na vás.
Nevím, jestli by bylo vidět jen při točení starterem, vytočte všechny žhavky a točte a koukejte. Ono tohle souvisí i se zpětnou montáží, jak tandemu tak vstřiků, je fajn si systém naplnit naftou ještě před startem a poté protočit motor, ať už s odpojeným kulatým štekrem pro vstřiky nebo poté s připojeným žhavky namontit poté až jako poslední.
Tohle tam nechcete vidět, to je to co říká Huml, netěsná vrchní gumka oddělující vratku od oleje. Ta prostřední ale jistě nebude OK taky
viz
https://www.youtube.com/watch?v=Bmy5Jo5Lsvk
https://www.youtube.com/watch?v=F6SSCyC2P_w
Jestli budete tahat vstřik ven, zkuste to v šachtě pořádně nafotit, ať se bavíme o realitě a ne fotkách někoho jiného
Jestli se pustíte do měření tlaku na tandemu, nebo rovnou sundáte dekl hlavy aby bylo možné koukat na vstřiky, a poté si natlakujete oba kanálky nafty v hlavě a budete zkoumat, jestli to drží tlaky a nikde neutíká, je na vás.
Nevím, jestli by bylo vidět jen při točení starterem, vytočte všechny žhavky a točte a koukejte. Ono tohle souvisí i se zpětnou montáží, jak tandemu tak vstřiků, je fajn si systém naplnit naftou ještě před startem a poté protočit motor, ať už s odpojeným kulatým štekrem pro vstřiky nebo poté s připojeným žhavky namontit poté až jako poslední.
Tohle tam nechcete vidět, to je to co říká Huml, netěsná vrchní gumka oddělující vratku od oleje. Ta prostřední ale jistě nebude OK taky
viz
https://www.youtube.com/watch?v=Bmy5Jo5Lsvk
https://www.youtube.com/watch?v=F6SSCyC2P_w
Jestli budete tahat vstřik ven, zkuste to v šachtě pořádně nafotit, ať se bavíme o realitě a ne fotkách někoho jiného
Ok ,vstřiky tahat ven budeme ,tak omrknem ještě předtím i tu těsnost kolem těch vstřiků
Co se týka nafty v oleji,tak auto od výměny oleje toho moc nenajelo,takže těžko říct.. a starý olej jsem neviděl,ani množství,ani jak vypadal..
A jestli to auto dělalo od samotné koupě,taky nevíme.Zkušební jízda a cesta domů byla ok.Jestli šly bubliny v hadici,jsme zkoumali až se problém projevil.
Ale je pravda,že tak měsíc se s autem normálně jezdilo ,cca okolo 2-3tis km se najelo(řidič s čerstvým řidičákem ),pak se udělěl olej a filtry,řidč se trošku otrkal a nastaly problémy cca 3 dny od výměny filtru a oleje,ale místo starline filtru tam už bydlí bosch..
až rozděláme,tak pečlivě nafotíme
Co se týka nafty v oleji,tak auto od výměny oleje toho moc nenajelo,takže těžko říct.. a starý olej jsem neviděl,ani množství,ani jak vypadal..
A jestli to auto dělalo od samotné koupě,taky nevíme.Zkušební jízda a cesta domů byla ok.Jestli šly bubliny v hadici,jsme zkoumali až se problém projevil.
Ale je pravda,že tak měsíc se s autem normálně jezdilo ,cca okolo 2-3tis km se najelo(řidič s čerstvým řidičákem ),pak se udělěl olej a filtry,řidč se trošku otrkal a nastaly problémy cca 3 dny od výměny filtru a oleje,ale místo starline filtru tam už bydlí bosch..
až rozděláme,tak pečlivě nafotíme
Ještě mě tak napadá,že kolem těch vstřiků asi nic moc neuvidíme,když bubliny začínají jit do vratky až po ohřátí motoru na cca 50 a vice stupnů.. Nebo možná to trochu bude unikat i tak,za studena,že?
A kdyby se někumu chtělo,tak mě prosím popište jak natlakovat ty kanály.. tandem teda nemusím sundávat,je tak? Jde to natlačit třeba nějak přes kompresor,přes ten tandem?
s těma žhavkama a protočením je mi to jasný,ale raději bych to natlačil nějak externě..
A kdyby se někumu chtělo,tak mě prosím popište jak natlakovat ty kanály.. tandem teda nemusím sundávat,je tak? Jde to natlačit třeba nějak přes kompresor,přes ten tandem?
s těma žhavkama a protočením je mi to jasný,ale raději bych to natlačil nějak externě..
Tak jsme to dnes jen tak z nudy rozdělali
okem se to zdálo sice čistýa celkem ok,ty dosedací plochy ,ale na fotce už to vypadá trochu jinak..
gumičky byly ok,ale to je tak jediný,bych řekl
tak se pokochejte a okomentujte..
https://uloz.to/tamhle/s38hYQtl8ruW
https://uloz.to/tamhle/fCPckcb7C725
https://uloz.to/tamhle/MMEXe6c0iC3U
https://uloz.to/tamhle/U8xOu78MCBPQ
okem se to zdálo sice čistýa celkem ok,ty dosedací plochy ,ale na fotce už to vypadá trochu jinak..
gumičky byly ok,ale to je tak jediný,bych řekl
tak se pokochejte a okomentujte..
https://uloz.to/tamhle/s38hYQtl8ruW
https://uloz.to/tamhle/fCPckcb7C725
https://uloz.to/tamhle/MMEXe6c0iC3U
https://uloz.to/tamhle/U8xOu78MCBPQ