Fabia ASZ 96kw,po vytočení motor zdechne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Fabia ASZ 96kw,po vytočení motor zdechne

Příspěvek od puker »

Zdravím pánové,
synovec si pořídil RSko a má s ním následujicí problém..
Když si dá svižnější jízdu a motor vytáčí do vyšších otáček,tak po vymáčknutí spojky např při podřazování motor chcípne a nasledně nejde nějakou dobu natočit, cca 10-15 min.Pak horkotěžko naskočí.
Pokud po chcípnutí zařadí opět čtverku a opatrně pustí spojku,tak motor chytne a opět normálně jede.
Dnes jsme nad tím laborovali..
-v řídící jednotce žádná chyba
-podavačku se nám nepodařilo dostat ven z nádrže,nicméně naftu tlačí,odpojena hadička mezi filtrem a tandemem a po zapnutí zapalování to hodilo poměrně dost nafty do petky
-palivák měsíc novej,ale bohužel starline..
-zkoušeli jsem odpojit čidlo chladící kapaliny,ale žádná změna
Pokud jezdí řekněme jen do 2500 otáček tak bez problému,jinak motor jede pěkně,tahá jako svině a na PD je i docela tichý,jestli je tam nějaký chip nám není známo..
Mohl by někdo zkušený poradit na co dalšího se zaměřit,jestli čidlo klikovky,nebo nějaké jiné čidlo,nebo kám dál šáhnout??

je to ASZ r.v. asi 2004, na tacho tuším kolem 200tis km,ale skutečnost bude asi trošku jiná...

EDIT:
Zapomněl jsem,že se to děje i na neutrál,pokud vytočíme motor na 4500 otáček a podržíme na 3-4s a pak pustíme plynový pedál,tak motor chcípne..
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2681
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Čidlo váčky by ti chybu do paměti zapsalo tuším i kliky.
Pokud chceš mít jistotu že to nedělá palivový filtr tak ho obejdi jako při čištění výstřiků.
Naftu do skleničky a hadičky do tandemu přes malý filtr a zpátečku zpět do skleničky a pak to vytoč zda to udělá také, obejdeš tím i podavačku v nádrži, pokud to neudělá tak víš kde hledat problém.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5912
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Vypadá to že máš velkej tlak oleje nacpe to hydra a vyvěsí ventily ;)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11056
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

na vracečku průhlednou hadičku jestli nejdou bubliny a zkontrolovat jestli nejsou prohozený hadice někde
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Ok,díky za nápady.
obejít filtr a podávačku určitě vyzkoušíme ,)
Pokud by byly vyvěšené ventily,tak by motor točil volněji,jakože bez komprese,ne? točí normálně s kompresí,teda soudím aspon dle zvuku..Ale olej se taky měnil a nevědělo se jaká tam byla specifikace,tak se tam dal nejspíš 10w40(nemám přesné info,ale zjistím),ale to by problém být neměl,ne?zítra mrknu jestli ho tam není třeba moc..
průhlednou hadičku na vracečku můžu taky zkusit,hadice dle mého jsou tak jak být mají,ale ještě na to radši mrknu,popřípadě nafotím.

Mě to taky přijde na problém s přísunem nafty..
Ten palivák co tam dal mechoš je i něco vyšší než ten původní,zhruba asi o 4-5cm, mohl by to být problém?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11056
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no 10w 40 tam určitě nepatří, jen specifikace minimálně 50501
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

jak říkám,nevím přesně co tam nakonec nalil,ale zjistím.
ok,takže tam patří 5w 40 norma 50501,jo? No to bude mít synovec radost,jestli mu tam šupl tu 10w 40tku..já jsem potom nějak nepátral co tam patří,PDčko jsem nikdy neměl..a když jsem se k tomu autu dostal,tak už to bylo vše vyměněno,jak palivák tak olej a už tam byl i ten výše popsaný problém..
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2249
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Ano pro ASZ Je norma 50501... Jestli tam máš 10w tak s ním rychle za vcasu ven ;)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Tak mladej to popletl řešili jestli tam dají 5w 30,nebo 5w40.
Nalili tam 5w 30, no důležité je ,že tam není 10w 40..
Olej si ale bude měnit co 10tis km,tak příště tam dáme 5w40..
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5912
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Pokud po chcípnutí točí normálně ne jak bez komprese tak bude spíš problem v palivu.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2249
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

5w30 používám i já. Mobil.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Na auto nebyl ještě čas,ale dnes jsme s tím něco málo pojezdili a už víme že to bude pravděpodobně dělat vzduch v palivové soustavě.
Za studena se to tváří,že je všechno ok.Ale až se zahřeje ,tak začínají problémy.Dokud se stojí na plynu,tak je všechno vpohodě a auto jede,jakmile se sundá noha z plynu,tak vypadá že se přetrhne sloupec nafty a v letí tam někudy vzduch a motor zhasne.(to platí jen pokud se po sundání nohy z plynu vyřadí,pokud je tam rychlost tak logicky nezhasne..)Pak stačí 2x déle podržet startér,zhruba 7-10s a na podruhé chytne.Dnes šel slyšet i vzduch v podavačce v nádrži po zapnutí zapalování..,minule jsme nic neslyšeli.
Kudy tam jde vzduch budeme teprve zjištovat,ale tipl bych to na T ventil na paliváku,co myslíte?
Jinak hadice jsem překontroloval a jsou zapojeny dobře.
Objednali jsme lepší palivák i s gumkama a určítě vyčistíme podavačku a uvidíme..
Jinak nic dalšího co jste mi radili,jsme zatím nezkoušeli,nebyl čas a nemáme ani vhodné hadičky s filtříkem..,ale pokud nezabere podavačka a novej palivák ,tak na to určitě příjde..
Ted jen teoreticky.. může to přisávat i někde v tandemu?
A z čidla venkovní teploty si bere jednotka nějaké hodnoty?Ptám se,protože je nefunkční..
Čidlo chladící kapaliny je tam jen jedno,nebo dvě? Ve Vagu to ukazuje vždy o něco míň než na přístrojovce..
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2681
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Co se týká Téčka u paliváků, tak o těch se psaly ztohy otom jak většina nefunguje a opět funguje jen originál díl a co já mám vyzkoušený tak kupuji palikváky tuším Mahle i se zpětným ventilem a bez problémů.
Ten pokus můžeš ve finále udělat i bez filtříku.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

tak novej palivák + gumky na T-ventil,samotnej T-ventil jsme jsme nový nedávali.. a po zahřátí a vyšších otáčkách opět motor zhasnul.
Tak teda průhledná hadice na vratku a za studena bez bublin,po slabém ohřátí bubliny,po ohřáti na provozní teplotu mooc bublin,skoro až zpěněná nafta.
podavačku jsme měli venku a síto zanešené úplně minimálně,tak jsme vyčistili a vrátili zpět..
Na petku už nebyl čas..,to zkusíme zítra,nebo o víkendu..
Co vy na to,tandem,nebo...??? uvidíme po petce,že..?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11056
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no jestli to blbne opravdu až po zahřátí, opravdu bych ještě jednou prošel jestli nejsou prohozený ty hadice, dost často to bývá hned u čerpadla v nádrži, modrá je vratka, nebo zkusit odpojit až u tandemu přívod jestli po zapnutí klíčku teče nafta z hadičky
Odpovědět