Fabia ASZ 96kw,po vytočení motor zdechne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já tam kromě té jedné fotky kde je ta podložka lehce očouzená žádný jiný problém nevidím. Osobně si myslím kdyby to tak masivně podfukovalo,tak i v tom sedle by to bylo vypálené.Podle fotky těžko posoudit hloubku rýhy v šachtě,ale nevypadá o nic hůř jak všechny ostatní co jsem kdy viděl. Možná je to náhoda, že mi to všechno jezdí, nikdy jsem hlavu vložkovat nedával a to ty auta mají i přes půl mega a funguje to... Jednou jedinkrát se mi stalo že se asi po měsíci vrátil transportér s tím že padá nafta a spodní červenou gumičku jsem měl překroucenou, dal jsem nové sady a od té doby klid.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No když vidím ty těsnící plochy pro kroužky tak:

- Z odkazu č. 1 podle mě nic moc a stejně je ostrá hrana:
https://thumbs.uloz.to/b/6/7/b67739b1ca ... VHS7fg&bl=

- Z odkazu č. 2 ta je asi nejlepší, ale stejně je tam hrana:
https://thumbs.uloz.to/8/0/0/800c7d5bba ... mcj5RQ&bl=

- Z odkazu č. 3 to je povrch jak po hrubování + ostrá hrana:
https://thumbs.uloz.to/f/2/5/f25434e7bf ... CHhKHw&bl=

- Z odkazu č. 4 asi jako č. 3 ale ještě horší + ostrá hrana:
https://thumbs.uloz.to/4/0/f/40ff742c09 ... TojVsQ&bl=[/img]
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tomas6 píše:Já tam kromě té jedné fotky kde je ta podložka lehce očouzená žádný jiný problém nevidím. Osobně si myslím kdyby to tak masivně podfukovalo,tak i v tom sedle by to bylo vypálené.Podle fotky těžko posoudit hloubku rýhy v šachtě,ale nevypadá o nic hůř jak všechny ostatní co jsem kdy viděl. Možná je to náhoda, že mi to všechno jezdí, nikdy jsem hlavu vložkovat nedával a to ty auta mají i přes půl mega a funguje to... Jednou jedinkrát se mi stalo že se asi po měsíci vrátil transportér s tím že padá nafta a spodní červenou gumičku jsem měl překroucenou, dal jsem nové sady a od té doby klid.
Jsi šťastný člověk, bohužel když se stávají ty" běžné " problémy, jako je tento, různá nechytání, škubání apod. tak po výměně různých komponentů, mnoho času strávených koumáním nad hodnotami Vagu se majitel zákonitě vrátí zpět k vymlácené hlavě..Protože pokud není jistota, že vstřiky jsou utěsněny , vše ostatní je jen začarovaný kruh a zbytečné výdaje...Chudák mechán v dílně, když majitel tvrdí, ještě minulý týden to šlapalo bezvadně a Franta říkal, že ty šachty vydrží klidně přes půl mega... :)
nepropadat panice...
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

To tlakovanie hlavy, potrebujem zmerat, ci mi neprepustaju gumicky medzi vysokym tlakom z tandemu do vratky, mozem to tlakovat cez meraci srob tandemu?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tomas.cz to shrnul co se týká stavu šachet, taky se mi nelíbí, jak je zbytečně šáhnuto na plochy, kde těsní gumky. Mělo se jen šáhnout na hranky těch vymačkaných drážek a to hlavně ve směru dolů, aby se omezilo riziko poškození nových gumek. Vím, práce na prd, místa málo, ale jde to, jen to chce čas a trpělivost si s tím vyhrát, raději pomaleji než hrc prc.

Jinak bych řekl, že spodek šachet jasně ukazuje, že tudy spaliny šly a nějaká nětesnost tam byla, je to černý. Jasně, fotky zkreslí, ale vy musíte posoudit, jestli to je barvy čistého "hliníku" jako na bocích šachet nebo ne. Lepší než jen vytírání hadrem s naftou je třeba to řádně vyfoukat.

Na některých středových gumkách je vidět, že jsou na vstřiku lehce "nakroucené". Proto je na nich ten tisk (bílé čtverce), aby bylo možné určit při jejich montáži, že nejsou překroucené. Tady šly jednou tam a jednou zpátky, moc dlouho tam nebyly (týden?) a už nesou stopy. Podle mě dost.

Škoda jen, že jste před vytažením vstřiků nezkusili prozkoumat, kde to asi netěsnilo. Tlakovat kanálky přímo přes tandem (bez jeho sundání z hlavy) lze asi jen přes jeho vratku, a nepouštěl bych tam zbytečně víc než tam normálně má být, max jak 2 bary. Přívodem tandemu nenatlakuješ nic, kdyby to šlo, tak by tandem normálně netlačil. Jedině tedy přes ten kontrolní šroub, co na tandemu je, jak už se tu ptá františek
Obrázek

Stav některých ventilových vaček opravdu špatný, tohle by se mi tam nechávalo jen velmi nerado. Asi to ještě něco najede, ale zdvihátka ráda nebudou, kdoví jak na tom jsou.

Jestlipak jste se koukli na strany nosičů vahadel, jestli maj stále záslepky na místech nebo ne?
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=61814

Informace, názory i podklady k tomu máte, musíte sami zvážit, zda to všechno zvládnete provést pečlivě sami nebo to budete muset řešit jinak. I lajk s informacemi zvládne hodně, ale někdy je to marný boj. A to i pro mechanika, pokud si zákazník nedá říci.
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Vačku bych neřešil, sice nese stopy na jednom palci po odírání, ale je to minimální, jinak vypadá v super stavu.
Už se opakuji, ale začal bych tou tlakovou zkouškou vedení paliva v hlavě, dál nemá cenu cokoliv řešit, když to neudrží tlak. Pro začátek by bylo nejjednoduší sehnat druhý funkční tandem, aby jsi měl jistotu že jeho tlakový ventily jsou OK.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Na zjištování netěsnosti kolem vstřiků tlakováním jsme se vyprdli,protože vzduch do vratky začíná jít až po ohřátí motoru.A chtěli jsme hlavně mrknout na ty gumičky a kdo se v tom má potom hrabat,když je to horký..,že jo :D
Těch překroucených gumek jsem si taky hned všiml,ale když jsem na to mrkl,tak mě spíš přišlo,že je ten bílej obdelníčk spíš ze čtvrtky až půlky vygumovanej. A ano ,jsou tam týden a motor mohl vrčet všeho všudy tak hodku a půl max 2 hodky..
Jinak záslepky na nosiči vahadel jsem kontroloval a jsou na svých místech všechny čtyři.
Vačku řešíme spíš z důvodu,jestli na zrepasovanou hlavu dát tuhle starou,nebo koupit taky novou.. :roll:
A když se nechá zrepasovat hlava,jakože komplet repas,dělají něco i s těma dosedacíma plochama pro podložku?nebo dají jen vložku na vršek šachty a šmitec? Jasný že to si pak zjistím..,ale vy to určitě budete vědět,tak se ptám :D
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

a nejde mi do hlavy ta zakouřená podložka a ta červená gumka nad ní se tváři jakoby nic,prostě nesežehnutá,stále jako nová

https://uloz.to/tamhle/s38hYQtl8ruW/nam ... ptiiKNcFqX

a tady zase podložka nezakouřená a gumka trochu černá

https://uloz.to/tamhle/U8xOu78MCBPQ/nam ... JcDiJViUGY

a tohle mě přišlo spíš jako otlačené od hliníku

https://uloz.to/tamhle/wdLs57VUlNOv/nam ... UfWvkjt0eE
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

favo jako jasný,chápu tě,nejspíš to i otlakujem a uvidíme.
Ale řekl bych,že to bude v těch vstřikách a jejich těsnosti,včera jsme to vyčistili jak nejlíp jsme mohli,dali jsme to dohromady a a smozdřejmě nic.. (LOL) ,po ohřátí zase chciplo, ale řekl bych že vzduchu podstaně méně a po samovolném chcípnutí starty tak o 40% lepší (rychlejší),jedno delší zatočení a naskočil..
Ale na to asi zase bude mít podstaný vliv teplota motoru.
za studene bez bublin a ani nafta nikam neodtéká po vypnutí.
po slabém ohřátí bubliny jen na volnoběch, v otáčkách se zase vytratily..
Prostě po včerejším zásahu,se to opět chová jako na samém počátku zjištění závady. Po ohřátí a vypnutí nafta odtéká,ale řekl bych že né tak hodně jako na videu..Ale to už je těžký soudit noo..
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jen koukám, kolik polemiky lze vézt kolem tak jednoznačné věci, že ta hlava je prostě v prdeli, místo toho, aby se nechala vyvložkovat a byl pokoj, nekonečně zkoumat jestli to teče tudy nebo tudy, když jsou tam vyhlodaný milimetrový drážky a musí se brát v potaz i to, že je ohlodanej i ten vstřik, i když se to teď povede, aby to jakžtakž jezdilo, stejně to začne za chvíli dělat znovu, a když si představím kolik okolo je teď práce, už by to bylo hotový, nehledě na to, že každým povolováním a utahováním šroubů od vahadel a vstřiků, ty závity mrvíte, jinak co posíláme do engitecu hlavy na vyvložkování, napíšeme vždy liebesbrief co chceme aby udělali a to zafrézování dosedaček pro podložku vštřiku necháváme dělat pokaždé, až se divím, že oni to nedělají automaticky
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

No jo, Huml máš pravdu.. ;)
Vstřiky šly ven zatím dvakrát,tak to ješte není tak hrozný.. :D Po třetí už to bude snad naposled na nějakou dobu.
radši porad´,co s tou vačkou,dát ji zpátky,nebo nedát?když dám nový šály a nový hydra a bude se pravidelně měnit olej,tak to musí ještě minimálně 100tis km nahrkat ,ne? (noteeth)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

vačka je cajk, aspoň z těch fotek, tu bych neřešil, já kolikrát dělám, když je jen akorát pryč to sražení hrany, že vezmu flexu a srazím tu hranu na vrcholu palce znovu, aby to neškrabalo hydra, protože co si budem povídat, vše je o penězích, a najezdí to hafo kiláků, tahle podle fotek určitě ještě něco najede, tam kde je ostrá hrana na palci bych ji strhnul a vrátil ji zpět
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29

Příspěvek od puker »

Huml máš sz
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Krom vložek a dosedací plochy si můžeš nechat vyměnit i vodítka ventilů, davají tam delší než jsou v originále, kvůli životnosti. K nim samozřejmě dostaneš i nový gufera na ventily a zabrousí ti i dosedací plochy na ventilech a ventily vyčistí.
Popravdě, já jim nic psát nemusel, hlavu jsem dal kamarádovi se slovy, že chci všechno co dělají tedy komplet repas a pak si jen pro hlavu přijel.
Dostala se mi i informace, že když na tu hlavu hodně spěcháš, tak po předchozí dohodě jsou schopni ti hlavu udělat na počkání, tedy ráno dovezeš a odpoledne odvážíš.
Netuším zda je tam nějaký příplatek za expres provedení, já tohle řešit nemusel, protože mám náhradní hlavu.

O tom tlakování rozvodu paliva v hlavě jsem psal proto, že natlakuješ a hned vidíš na čem jsi a ušetříš si hledání a laborování a to ani nemluvím otom, že by jsi měl při každé demontáži vstřiků dávat nový šrouby, kvůli jejich natažení a riziku prasknutí.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“