Renault Master 2.5 dCI nestartuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Renault Master 2.5 dCI nestartuje
Dobrý den, potřeboval bych nějakou radu ohledně dodávky Renault Master 2007 2.5 dCI 88kw typ motoru G9U 650. Už jsem úplně bezradný.
Hledal jsem různě po forech (i zde) podobné problémy a jejich řešení ale nic nepomohlo a můj problém je ke všemu trochu jiný.
Auto velmi špatně startovalo, někdy chytlo, někdy zas ne. Po změření komprese a dalších provedených věcech padla volba na těsnění pod hlavou / prasklá hlava. Jak ukázala demontáž, hlava byla skutečně prasklá a těsnění ko. Sehnala se jiná hlava, nechala se udělat (zbrousit, natlakovat atd.) a dala se na motor. Dále se na přání měnily i pístní kroužky. Auto se dalo dohromady a nejde nastartovat. Chytne pouze na spej. Jakmile se přestane stříkat, motor chcípne. Jsem si jist že vše je složeno a zapojeno správně. Při startu se na palubní desce rozsvítí check a červené stop. Na diagnostice ale žádné závady nejsou. V data live (při startu) jsem také nic podezřelého nenašel (i když v tomto nejsem až zas tak moc zběhlý). Rozvody jsou správně (několikrát kontrolováno, děláno aretační sadou). Čerpadlo a vstřiky jsou OK, měl jsem je na testu. Dále jsem zkusil rail lištu + čidlo tlaku, nepomohlo. Na čerpadle je půl roku starý regulátor tlaku, podle diag tlak je, a podle testu dává dobře, tak že tím to taky nebude. Údajně cca před půl rokem se na autě hledala nějaká jiná závada a právě při ní byl měněn ten regulátor tlaku na čerpadle a byla do nějaké firmy poslána řídící jednotka pro kontrolu. Proto bych minimálně řídící jednotku považoval za zdravou. Také jsem si všiml že je na autě nový EGR ventil (který je mimochodem zaslepen). Palivový filter byl měněn nedavno. Imobilizér dle diagnostiky při startu vypnutý, všechny pojistky zkontrolovány. Opravdu už nevím po čem jít. Jediné co mě napadá je ještě čidlo klikovky a vačky ale zase si myslím že to by diagnostika napsala, i když už se mi stalo že čidlo bylo ko ale na diag nic.
Už se opravdu nemám čeho chytit krom těch čidel na klice a vačce. Uvítal bych jakoukoliv radu po čem jít. Díky
Hledal jsem různě po forech (i zde) podobné problémy a jejich řešení ale nic nepomohlo a můj problém je ke všemu trochu jiný.
Auto velmi špatně startovalo, někdy chytlo, někdy zas ne. Po změření komprese a dalších provedených věcech padla volba na těsnění pod hlavou / prasklá hlava. Jak ukázala demontáž, hlava byla skutečně prasklá a těsnění ko. Sehnala se jiná hlava, nechala se udělat (zbrousit, natlakovat atd.) a dala se na motor. Dále se na přání měnily i pístní kroužky. Auto se dalo dohromady a nejde nastartovat. Chytne pouze na spej. Jakmile se přestane stříkat, motor chcípne. Jsem si jist že vše je složeno a zapojeno správně. Při startu se na palubní desce rozsvítí check a červené stop. Na diagnostice ale žádné závady nejsou. V data live (při startu) jsem také nic podezřelého nenašel (i když v tomto nejsem až zas tak moc zběhlý). Rozvody jsou správně (několikrát kontrolováno, děláno aretační sadou). Čerpadlo a vstřiky jsou OK, měl jsem je na testu. Dále jsem zkusil rail lištu + čidlo tlaku, nepomohlo. Na čerpadle je půl roku starý regulátor tlaku, podle diag tlak je, a podle testu dává dobře, tak že tím to taky nebude. Údajně cca před půl rokem se na autě hledala nějaká jiná závada a právě při ní byl měněn ten regulátor tlaku na čerpadle a byla do nějaké firmy poslána řídící jednotka pro kontrolu. Proto bych minimálně řídící jednotku považoval za zdravou. Také jsem si všiml že je na autě nový EGR ventil (který je mimochodem zaslepen). Palivový filter byl měněn nedavno. Imobilizér dle diagnostiky při startu vypnutý, všechny pojistky zkontrolovány. Opravdu už nevím po čem jít. Jediné co mě napadá je ještě čidlo klikovky a vačky ale zase si myslím že to by diagnostika napsala, i když už se mi stalo že čidlo bylo ko ale na diag nic.
Už se opravdu nemám čeho chytit krom těch čidel na klice a vačce. Uvítal bych jakoukoliv radu po čem jít. Díky
před opravou,"Auto velmi špatně startovalo, někdy chytlo, někdy zas ne."
Takže pokud chytlo , tak motor se udržel v chodu, a jelo to?
Pak chybu hledej v rozmezí svého zásahu, nejspíš to bude podle popisu v nastavení rozvodu, ale ten bude opravdu OK , když vrčí na start sprej. Jednotka nedá nejspíš nespustí vstřikování, čidlo vačka, setrvák?Nevím jestli 2,5 umí napsat synchronizaci, ale nejspíš ano, po roztočení by jsi to měl diagnostikou vidět.Ještě taky nevím jestli má podávačku v nádrži, ale nejspíš ano, funguje?
Takže pokud chytlo , tak motor se udržel v chodu, a jelo to?
Pak chybu hledej v rozmezí svého zásahu, nejspíš to bude podle popisu v nastavení rozvodu, ale ten bude opravdu OK , když vrčí na start sprej. Jednotka nedá nejspíš nespustí vstřikování, čidlo vačka, setrvák?Nevím jestli 2,5 umí napsat synchronizaci, ale nejspíš ano, po roztočení by jsi to měl diagnostikou vidět.Ještě taky nevím jestli má podávačku v nádrži, ale nejspíš ano, funguje?
pafka: ano, pokud auto nastartovalo, motor se udržel v chodu a auto jelo,
část rozvodů je zde řešena řemenem a část ozubeným soukolí, do ozubeného soukolí se nijak nezasahovalo (krom aretace kliky na druhé straně bloku) řemenová část dělána dle
autodat a aretační sady,
ano, synchonizaci jsem v diag našel a píše not done,
ne, podávačku auto s největší pravděpodobností nemá, dle vin sem ho nenašel a zkontrolovat ho fyzicky je na vyndání nádrže, což jsi myslím že je momentálně zbytečné pokud je problém s tou synchronizací
Marek77: vstřiky jsou správně, měl jsem je popsané
Okura: ano, kontrolka po zapnutí klíčku zasne, diag mi píše Inactive, což jsem si vyložil jako vypnutý
na tu synchronizaci jsem na diag koukal a píš Not done,
tlak na railu je +-347 bar
Tak nějak mi po vašich radách/otázkách došlo že problém je stou synchronizací, ale defakto nevím co s tím, když rozvody jsou správně, řídící jednotka je v pořádku (nebo alespoň v létě bylo, viz první příspěvek), a čidlo kliky je nové. Jedině ještě čidlo té vačky... Další co mě napadá sundat ty prsíčka podívat se na to ozubené soukolí, zda je tam vše správně nastaveno..
část rozvodů je zde řešena řemenem a část ozubeným soukolí, do ozubeného soukolí se nijak nezasahovalo (krom aretace kliky na druhé straně bloku) řemenová část dělána dle
autodat a aretační sady,
ano, synchonizaci jsem v diag našel a píše not done,
ne, podávačku auto s největší pravděpodobností nemá, dle vin sem ho nenašel a zkontrolovat ho fyzicky je na vyndání nádrže, což jsi myslím že je momentálně zbytečné pokud je problém s tou synchronizací
Marek77: vstřiky jsou správně, měl jsem je popsané
Okura: ano, kontrolka po zapnutí klíčku zasne, diag mi píše Inactive, což jsem si vyložil jako vypnutý
na tu synchronizaci jsem na diag koukal a píš Not done,
tlak na railu je +-347 bar
Tak nějak mi po vašich radách/otázkách došlo že problém je stou synchronizací, ale defakto nevím co s tím, když rozvody jsou správně, řídící jednotka je v pořádku (nebo alespoň v létě bylo, viz první příspěvek), a čidlo kliky je nové. Jedině ještě čidlo té vačky... Další co mě napadá sundat ty prsíčka podívat se na to ozubené soukolí, zda je tam vše správně nastaveno..
No tak je problém v synchronizaci, "čidlo na klice nové", jestli to je jako na 2.2 dci , tak tam může být blbě nastavená vzdálenost, a pak to nepojede i kdyby jsi ten motor seřezal klackem, Hledej tam, kde jsi měl ruce, zkus vrátit staré čidlo, pokud ho roztočíš na start sprej, tak musí napsat že je synchro OK, a věřím že motor bude makat.
Re: Renault Master 2.5 dCI nestartuje
Bylo by fajn napsat sem, čím to bylo. Aby se i ostatní dozvěděli něco o problému. Kor když ho řeší, stejně jako já. Úplně stejný příběh…
Re: Renault Master 2.5 dCI nestartuje
Tak POZOR!
Pro všechny, co budou řešit tenhle motor..bez intercooleru (tzn. bez celý chladičovky) to prostě nenastarujete..chytne-chcípne..a furt dokola..když se trochu dýl podrží startér a 2x-5x udělá to svoje chytne chcípnu a já pořád držím startér, tak chytne a běží..ale nereaguje chvilku na plyn..třeba po minutě začne reagovat i na plyn..no jako mechanik jsem z toho byl docela ve smrti..každopádně, když jsem všechno 3x prolezl a ujistil se, že to mám fakt dobře, vzdal jsem to, s tím, že na to dlabu..poskládal jsem předek a auto normálně běželo..odpojil jsem hadici od IC a chytne-chcípne..hoši, jaký jiný auto tohle dělá? Renault no..vždyť už to mají ve znaku…
Pro všechny, co budou řešit tenhle motor..bez intercooleru (tzn. bez celý chladičovky) to prostě nenastarujete..chytne-chcípne..a furt dokola..když se trochu dýl podrží startér a 2x-5x udělá to svoje chytne chcípnu a já pořád držím startér, tak chytne a běží..ale nereaguje chvilku na plyn..třeba po minutě začne reagovat i na plyn..no jako mechanik jsem z toho byl docela ve smrti..každopádně, když jsem všechno 3x prolezl a ujistil se, že to mám fakt dobře, vzdal jsem to, s tím, že na to dlabu..poskládal jsem předek a auto normálně běželo..odpojil jsem hadici od IC a chytne-chcípne..hoši, jaký jiný auto tohle dělá? Renault no..vždyť už to mají ve znaku…
Re: Renault Master 2.5 dCI nestartuje
Je to běžná věc i u 1.9DCi stačí odpojit trubku do sání a jak říkáš,chytne a zhasne, nedávno jsem dělal podfukující vstřik na Trafficu tak si říkám vyzkouším to než to doskládám zpátky a leda prd,chytlo,zhaslo,říkám si asi padená nafta,tak startoval a pořád stejný,až jsem to připojil tak to jelo , už jsem myslel že mi tam něco padlo a je konec