sundání krytu kolem řadící tyče u 5Q převodovky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

sundání krytu kolem řadící tyče u 5Q převodovky

Příspěvek od Toledak »

Ahoj, nevíte někdo, jak sundat kryt na řadící tyčce u 5Q převodovky u OII, při výměně oleje a snaze povolit čidlo zpátečky se čidlo zalomilo a část závitu zůstala zašroubovaná v té krytce.Když sundám to závaží a povolím dva šrouby co drží tu krytku, tak ji nadzvednu možná tak 1cm a pak už to nechce jít a má to tendenci tahat i tu tyčku řazení.
Díky za každou radu.
Obrázek
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Máš zařazen neutrál?
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nebo zpátečku, a tu převodovku máš vautě nebo venku jak na fotce?
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ten zbytek závitu čidla nejde lehce šroubováčkem vytočit? Mě se to stalo několikrát a vždy jsem vytočil. Samo vše na autě.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Potvrzuji šídlo už několikrát úplně stejně.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Když se mi to stalo poprvé,byl jsem na mrtvici ale zkusil jsem.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jsou to mrtvicové stavy,

jakcitím že něco nejde nebo dopředu vím že nepujde, hned autogen obyčejnou čínskou utahovačku, snížám tlak, na jedničku klepu hřeju
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Tomas.cz píše:Máš zařazen neutrál?
Ano, zkoušel jsem to tahat jen v neutrálu.
slovacek.milos píše:nebo zpátečku, a tu převodovku máš vautě nebo venku jak na fotce?
zpátečku jsem nezkoušel, převodovka je v autě.
Závit se ani nehne, je to zaoxidované, nechci po tom zbytku moc klepat, ať případné kousky neskončí v převodovce, proto jsem chtěl tu krytku sundat a pak bych teprve ten zbytek nějak ven dostal.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

V oleji,zaoxidované ??? Tam to těsní kroužek,ten jsi vlastně ulomil a zbytek je v oleji.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Toledak"]

zpátečku jsem nezkoušel,

podle mě tě drží ten čudlík z toho čidla
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Tak už je ten kousek závitu vyšroubovaný, naklepnul se tam malý tisícihran a pak se to podařilo vytočit, už je tam nové čidlo a vše OK.

Ale stejně, zlatá jedničková Octávka, kde byl kontrolní šroub i plnícím, u dvojkové, je tam už jen jako vzpomínka, na staré dobré časy.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Toledak"]


prosímtě jeětě napiš to čidlo si urval silou nebo jen lehce zabrals a upadlo ?
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Akorát to není jen "kryt", ale když povolíš ty dva šrouby, tak při neutrálu vytáhneš celý ten mechanismus řazení ven, ani není třeba sundávat tu hokejku.
A ten kontrolní/plnící šroub je tam úplně stejně jako na té jedničkové oktávii (i když kontrolní není úplně správné slovo, protože správná hladina oleje je lehce nad šroubem, nejlépe tedy plnit s vyheverovanou levou půlkou auta)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

slovacek.milos píše:
Toledak píše:

prosímtě jeětě napiš to čidlo si urval silou nebo jen lehce zabrals a upadlo ?
nepovoloval jsem to přímo já, ale jeden mladý mechanik, tak neumím úplně říct, jak to bylo....
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

turbo kamna power píše:Akorát to není jen "kryt", ale když povolíš ty dva šrouby, tak při neutrálu vytáhneš celý ten mechanismus řazení ven, ani není třeba sundávat tu hokejku.
A ten kontrolní/plnící šroub je tam úplně stejně jako na té jedničkové oktávii (i když kontrolní není úplně správné slovo, protože správná hladina oleje je lehce nad šroubem, nejlépe tedy plnit s vyheverovanou levou půlkou auta)
no právě že nám to sundat nešlo a měl jsem strach to vytáhnout i s tou tyčí, protože nevím, jak je to uvnitř převodovky udělané a měl jsem strach z toho, že by se po vytáhnutí tyče uvnitř něco rozpadlo a bylo by vymalováno.
Dle dílenské příručky se na ten šroub nemáš ani v podstatě podívat :D
Obrázek
Nafta patří do TDi!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“