1.9tdi 81kw Idealny set up na cca 170koni

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Odpovědi: 1
Bydliště: Bratislava

1.9tdi 81kw Idealny set up na cca 170koni

Příspěvek od theo »

Zdravím chcem sa opýtať na nejaký idealny set up na moju oktávku 1.9tdi 81kw kód motora ASV.Nabehané má 215tis km.

Moja otazka znie..Aké turbo tam dať aby to dlhodobo zvládlo ten výkon? Postačí s ASZ alebo ARL?? Spojka postačí nová sériova alebo už radčej hds lamelu? Sanie stačí moje ASV či už vačšie ARL? trysky postačia PP764?? Intercooler asi seriovy neuchladí,je nejaká adekvátna náhrada lepšia že kus za kus montáž? POPROSÍM LEN LUDÍ ČO STÍM MAJU SKÚSENOSTI A ROBILI UŽ NIEČO TAKÉ.Chcem to dobre postaviť aby som s tím nemal do budúcna problém.Radčej raz a poriadne ako sa vtom furt rýpať.Ďakujem.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Turbo VB, trysky PP764, sání arl, spojka ATD a lamela hds, FMIC, egr off, podavacka do nádrže...... To je asi základ úspěchu.

Jinak je tu strašně moc témat takže nebuď línej a čti.....
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

170 bez prodavačky a kouře jde taky...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

jop, tak jak pisu, ta podavacka asi nebude nevyhnutna
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Dá podavacku + 11hlavu a je na 190ps (noteeth) (noteeth)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ladas píše:170 bez prodavačky a kouře jde taky...
Ale prodavačky taky kouřej. (crazy)
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1362
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Kdyby jen prodavačky (LOL)
Člověk se pořád učí.
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Odpovědi: 1
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Chcem tie úpravy tak,aby mi motor aj vydržal čiže bezpečných 170 až 180 ps.A podla mňa ma limituje lamela resp spojka.Turbo VB je turbo z ASZ alebo z ARL? A treba fungel nové alebo repas? Fmic aký? Chcel som tu "Kocku" na miesto oem,taky ten vačší hliníkovy.Podávačka do nádrže je čerpadlo? Ak ano aké? Hlavu čerpadla teda netreba?
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Asi najviac rentabilná úprava na rotačku =

a) väčšie trysky + softvér na mieru, výsledný výkon okolo 150 koní prihliadnuc na kondíciu komponentov

b) trysky + turbo 1749va + soft = 160 koní (10 koní + v porovnaní s aplikáciou A za cenu turba. Rentabilnosť nech si zváži každý sám)

Dovolím si tvrdiť že na aplikáciu a, b stačí sériová spojka, sériový intercooler.

Na požadujúci výkon 170 koní + sú potrebné trysky s väčším prietokom, väčšie turbo, minimálne 1749VB, nové obloženie lamely materiálom HDS57 alebo HCC, FMIC s vedením vzduchu, MAP senzor s väčším rozsahom. 11 mm rozdelovací element do čerpadla je postrádateľný, samozrejme v jeho použití vidím +. Podávacie čerpadlo do nádrže je v aplikáciách do 200 koní zbytočná vec.
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
theo
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 12 kvě 2019, 10:52
Odpovědi: 1
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od theo »

Mecko: Ak tomu správne chápem tak do 180ps mi stačí sériova spojka a lamelu prebloženu hds.Ďalej ak som správne pochopil netreba 11mm hlavu čerpadla.Fmic si radčej vymením za ten vačší predsa len ten môj je original a ma nalietane 215tis.Preventívne.A to hdsko mi nebude prešmykovať pri vyšších otáčkach?
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Když už to budeš dělat tak jak sem psal, spojka ATD a lamela hds. Nevidím důvod proč by měla klouzat. Mě tahle kombinace držela 430nm.

11mm hlavu dávat nutné nemusíš, ale bude to velké + když ji osadis. Navíc žádná velká investice to není. Zlepší se tím průběh výkonu. Ale pokud ji dáš tak podavacka do nádrže už bude nutnost aby čerpadlo mělo dost nafty.

FMIC nemusíš nijak extra velkej ať se ti zase dlouho nenafukuje vedení. Nerez vedení k tomu bude stačit o průměru 50mm a k tomu C čidlo. K tomu samozřejmě komplet sání velké a sací parohy arl/ASZ.

Turbo VB = ARL motor 150ps
Turbo VA = ASZ motor 130ps

Turbo samozřejmě nejlépe nové, když repas tak od nějaké spolehlivě firmy co ví co dela.

Ber to tak že jsi sám napsal že to chceš udělat hned na poprvé pořádně, tak nespekuluj a dej kvalitní a pokud možno nové díly. Do budoucna se ti to vyplatí.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Standa, napíšem len moj postreh...

Mal som 11 mm hlavu v čerpadle spolu s 0.260 tryskami BEZ podávačky v nádrži, predvstrek stíhal aj v 4500 otáčkach 18.4°, čo máš o 3 ° viac ako je séria, ventil predvstreku bol na 74 % čo znamená že tlak nafty v čerpadle bol dostačujúci a to všetko BEZ podávačky, na sériovom filtri, bez ďalších zásahov do čerpadla.

Keď som prešiel na 12 mm hlavu a 0.330 trysky tak až vtedy bola podávačka potrebná + ďalšie zásahy do čerpadla aby všetko makalo ako má.

Zhrniem to, k 11 mm hlave a výkonu do 200 koní nie je podávacie čerpadlo do nádrže potrebné.
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Alebo daj rovno “J” čerpadlo za automatu a máš to ešte o niečo “viac” ako len 11mm hlavu do čerpadla. A určite na 170 koní podávačku nepotrebuješ. Samozrejme ak je všetko v poriadku a čerpadlo v dobrom stave.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

100% souhlas s mecKo.

...ale pokud už musíš mít +-180 koní bezpečných, zaměřil bych se na tyhle věci:

1) kontrola motoru jako takového (jestli není karbon na sacích ventilech, jestli jsou komprese OK, sundat vanu - kouknout, zda tam nejsou úsady a vyčistit sací koš, atd.)

2) revize/repas + přetěsnění čerpadla + 11 mm hlava (není nutná, ale velmi pomůže)

3) spojka - dvouhmota to dlouhodobě nemůže zvládat, takže jednohmota + HDS obložení. Set z Fabie ATD 74kw je fajn, ale sehnat dnes zachovalý origo set už téměř nejde, šel bych do sady National od Renovaku.

4) IC - jestli chceš bezpečný a stálý výkon, série stačit nebude a ten hliníkový SMIC je taky nic moc, dal bych asi klasický FMIC, nemusí být extra velký.

Co se týče turba, tam je dnes hodně možností, to samé trysky. Nicméně PP764 a 1749VB jsou takový sázky na jistotu.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Souhlasím že do 200 to není nutnost. Ale já když bych dneska zase stavěl rotacku tak bych tímhle asi začal. Navíc když už to bude mít rozdelany a bude se v tom vrtat, tak moc práce navíc už mu to nedá.

Ja na 197ps sem měl podavacku + 12boš a 0.260 trysky. Dneska bych to udělal stejně. Navíc rezerva do budoucna.......

Zanedlouho tady bude psát že mu 170ps nestačí že chce přes 200ps........ (noteeth)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“