tekuté těsnění pod hlavu

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

tekuté těsnění pod hlavu

Příspěvek od Pája 19 »

Zdar borci,
řeším netěsnost mezi válcem a hlavou na motoru Ducati 900 vzducháč. Je to typ, kde se nedává žádné těsnění. Dosedací plocha válce i hlavy je rovná, ale když se to na sebe utáhne, tak se vytvoří netěsnost a trochu to pšouká. Hlava i válec je z hliníku.

Našel jsem toto:
https://www.elotechnik.cz/loctite-5920- ... 40-ml.html

nebo toto:
https://www.lepidlatmely.cz/loctite-mr- ... ne-odolne/

Nemáte někdo zkušenost třeba z krosovejch motorek... ?Obrázek

Obrázek

Dosedací plocha je cca 5mm široká.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

na fechtlovi se to na sebe zabrušovalo pastou a bylo to cajk
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud nepomůže zabroušení, lze vyseknout slaboučké těsnění z hlinkového plechu, samozřejmě se o drobet sníží komprese..Nějaké tmely jsou k ničemu.../možná tak tekutý kov/ :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Zabroušení pastou nepomáhá. Hned po prvním krátkém zabroušení se krásně obkreslil celej obvod na hlavě i na válci.
O plechovém těsnění jsem taky přemýšlel. Buď hliník nebo měď. ale představoval bych si tak desetinu tlustý. Ale jak vyseknout 5mm kroužek s průměrem 98mm? Ty jsi Jericho zkoušel Loktajty? Nebo jen nějaký socialistický salamandry? 😀
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Huml píše:na fechtlovi se to na sebe zabrušovalo pastou a bylo to cajk
Myslím, že fichtla a Duknu, kde dává jeden válec 50 koní moc porovnávat nejde. Kolik tam při expanzi asi může být atmosfér...?
Oct asv 2000, DieselPower
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No,Loctaily pod hlavu ne, mohou se poté špatně odstraňoat a nevěřím tomu. Hliník je nejlepší, měď také, ale plech ne..Ten musí být více utažen, což hliníkové hlavě vadí. Nevím , jaké to má vrtání, ale lze použít i nůžky a hliníkový plech pečlivě vystřihnout.Dobrý je takový matroš, co měl např. Trabant.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Plech může být z jakéhokoli kovu. Jasně, že jsem nemyslel železo. ;)
Oct asv 2000, DieselPower
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 06 zář 2015, 10:33

Příspěvek od ondra.p »

A fakt tam nemá být hliníkový kroužek? Díval ses do katalogu?
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Dělám tyhle motory celkem běžně. Těsnění tam být nemá. Nikdy jsem na něj nenarazil ani v motoru, ani v katalogu nd.
Tady jsou vysokokompresní písty(tlaky 12,5 atm vs cca 10 atm origo), tak by to chtělo oproti fabrice nějakej zlepšovák...
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud nejsi schopný tu hlavu na válec zabrousit aby těsnila, tak opékací alobal otiskni na válci, vystříhni třošku silikonu na motory do hlavy přilep tam to těsní jeb to na válec utahni a zdar ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Teď jsem si toho všiml , těsnění tam asi nepůjde, protože hlava musí ještě těsnit přes ty gumičky, takže dát těsnění jen dovnitř , tak budou nedostatečně zmáčknuty..Jedině hlavu líznout uvnitř o stejnou míru jako venku , ale jde o to, jak ji upnout...
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Co zkusit dopasovat těsnění co se dává pod mokré vložky válců motorů? Tloušťka bývá kolem 0,1mm. Jen najít vhodný průměr.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A není to tím že při dotažení se ty dvě plochy mimo ten kruh válce dotýkají a už se to nestáhne? Tatra se přece taky zabrušuje proti sobě na pastu, těsnění tam není a myslím že tlaky jsou tam výrazně vyšší. A těsní to. Jak psali kluci, jedině něco vytvořit z alobalu,nebo zkusit oslovit nějakou firmu co dělá těsnění. Např Kalina ve Zlíně. Třeba by poradili. Ale osobně si myslím že když to po stažení netěsní tak buď se ta hlava prohne a tam žádné těsnění ani tmel nepomůže a nebo se to o sebe opře
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak, nemůže být ta vložka utopená? mohlo by to jít zkontrolovat otiskem, nebo nechat hlavu trošku líznout, zabrousit a musí to být ok, toho fechtla jsem zmínil kvůli tomu zabrušování, jestli jste to už zkoušeli jsem nevěděl, tím pádem nechat líznout tu dosedačku hlavy a zabrousit a musí to být cajk
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Dělával jsem to kdysi na motokáry ( válec Rotax, spodek ČZ 125/516 ) tak že jsem měl rovnou litinovou plotnu,brusnou pastu na ventily s olejem, zalapoval a nazdar...třeba origo ČZ 125/516 měla mezi válcem a hlavou tenké hliníkové těsnění
Dneska ti to vyrobí ( vyseknou ) bez problémů, nechával jsem dělat těsnění na veterány a pokaždy v klidu a za pár korun..
Pčesně jak píše Huml, vložka je padená,hlava se ti opře o tělo válce a i když to dotáhneš na krev tak to netěsní, myslím že ani těsnění to nevyřeší,bude to tu vložku pořád tlačit dolů = vylisovat a nechat udělat novou, možná jde i koupit??
To je 900 SS nebo Monster ne ??
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“