Renault Master 2 2,5 dci 120 nejde nastartovat po nehodě.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Renault Master 2 2,5 dci 120 nejde nastartovat po nehodě.

Příspěvek od petrs007 »

Dobrý den všem, moc vás prosím o pomoc se svojí dodávkou Renault master 2,5 dci 120, rok výroby 2003.
Dodávka jezdila v pořádku, kdysi před několika lety jsem nechával repasovat vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače, obojí v Bosch Černík Plzeň. Dodávku nám bohužel jedno hovádko nabouralo.
Škody: přeseknutý kabelový svazek pod motorem , proražená olejová vana, uražený olejový filtr a uražené čerpadlo serva. Zablokována jednotka airbagů - v jednotce detekován naráz počítač blokován.
Vanu, a těleso olejového filtru jsem vyměnil, kabelový svazek přesně podle schématu proměril a napojil.
Nyní se snažím to nastartovat a zaboha to nejde.
Motorová jednotka píše jednu jedinou chybu: pedál plynu odporová dráha 1 přerušena. Měřil jsem pedál plynu, kromě toho že každá dráha má jiný odpor, což asi i má byt, je to v pořádku. Kabel mezi pedálem a řídící jednotkou motoru jsem měřil a je v pořádku. Vypadá to že chyba je v jednotce motoru. Mám diagnostiku CLIP a DElPHI.
Co jsem zjistil a zkoušel:
1) imobilizér ok, při startování píše že v pořádku,kontrolka na přístrojové desce se chová jak má ( zhasíná)
2) otáčky motoru to vidí, píše to i synchronizaci ok.
Čidlo kliky i vačky jsem zkoušel postupně měnit za nová, bez výsledku.
3) při startu tlak v railu vyskočí až na 350 baru cca, nafta u vstřiku stříká když povolím matici u vstřiku při startování.
4) vedle palivového filtru je inertia senzor ( nárazový) ten je ok, když odpojím od něj konektor, nemá RJ motoru napájení a nejde ani diagnostika.
5) palivové čerpadlo v nádrži je ok, a dává naftu.
Prolezl jsem všechna diskuzní fóra, už se tím zabývám několik dní, a opravdu už nevím. Jak se přesekl ten kabelový svazek při nehodě, tak se asi musela poškodit řídící jednotka motoru. Ale to by se stát nemělo, navíc všechno co jsem napojoval vypadá že funguje ( čidla ukazují. ) A jednotka by měla být odolná. Je možné že start blokuje zablokovaná jednotka airbagů? Moc vás prosím o každou radu a děkuji.

Takže update:
V jednotce airbagu chyba DF 001 detekován náraz, dále chyba DF034 jednotka zablokována jako důsledek nárazu.
V jednotce centrální elektriky (propojovací skříňka) DF009 spojení informace o nárazu, a v motorové jednotce ET 003 Blokace startování aktivní.

Takže je to kvůli nárazu při nehodě.
Teď je otázka jak to vyřešit. Když se odstraní CRASH DATA z jednotky airbagu tak se to samo vzpamatuje? Nebo koupit zdravou jednotku airbagu z vrakoviště a vyměnit? Za celou dobu jsem ani nenašel kde ta airbagová jednotka je. Nevíte někdo?
Díky moc
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Airbag na to nemá vliv u takovýto starý vykopávky, hledej nárazový čidlo, frantík ho určitě má
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Napiš okuroj.Ten ti to vyřeší.
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Dobrý den všem, takže startování blokuje řídící jednotka airbagů.
Je v ní uložen záznam o nárazu. Jakmile se dá nová jednotka airbagů, nebo se z této jednotky smažou Crash data, tak to začne zase startovat. Bohužel i u takhle starého stroje je to blokované.
Nárazové čidlo (inertia senzor) to má taky, ten je v motoru vedle palivového filtru, a ten vypíná relé napájení řídící jednotky.
Když tohle čidlo rozpojí, tak se nedá diagnostikou připojit do motorové jednotky. Odeopne to jednotce napájení.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Tak to teda čumím...když jsme dělávali hodně havarky jako Peugeot 307,207,406,407 na každý druhý byly vylitany pytle a normálně to jelo se svítícíma kontrolkama...proto jsem myslel že to nemůže mít vliv,tak se omlouvám za mystifikaci... :roll:
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

To mi tvrdili aj pri cliu3 a blbosť. Urobil som data a nešlo. Vrátil som data nešlo. Bol ko snímač otáčok po náraze.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ak píše ET003 tak to blokuje immo, môže to ale byť aj kvôli DF009 v UCH. Keď odpojíš jednotku airbagov, nedá sa DF009 odtiaľ vymazať? Potom ale nedáva logiku že kontrolka immo sa správa OK, znamená to že aj po vypnutí kľúča pomaly bliká? Zároveň musí byť aj v CLIPe v tých jednotlivých stavoch vidieť immobilizer active ak je v pamäti ET003 poriadne to ešte pozri.
Uživatelský avatar
maros4341
Aktivista
Příspěvky: 1082
Registrován: 23 led 2006, 14:25
Bydliště: Michalovce SK

Příspěvek od maros4341 »

petrs007 píše:Dobrý den všem, takže startování blokuje řídící jednotka airbagů.
Je v ní uložen záznam o nárazu. Jakmile se dá nová jednotka airbagů, nebo se z této jednotky smažou Crash data, tak to začne zase startovat. Bohužel i u takhle starého stroje je to blokované.
Aj keď dáš novu alebo opravenú jednotku, motor ešte stále nenaskočí, je potrebný zásah ďalší zásah diagnostikou na uvoľnenie štartu
maros
Rozumieme Vášmu autu
+421903905655
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nebo zkus postupně odpojovat vstřik a startovat, když chytne s některým odpojeným budeš vědět ;)
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj Všem, maros4341, prosím mám CLIP, bude stačit smazat chyby v jednotkách, nebo je třeba ještě něco?
Prosím dáš mi nějaké bližší informace?

Díky moc, s pozdravem.
rami
Aktivista
Příspěvky: 1619
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Nevim zda jsi Airbag jednotku uz nasel ale byvala pod ridicovou sedackou,pokud se nepletu.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Uživatelský avatar
maros4341
Aktivista
Příspěvky: 1082
Registrován: 23 led 2006, 14:25
Bydliště: Michalovce SK

Příspěvek od maros4341 »

petrs007 píše:Ahoj Všem, maros4341, prosím mám CLIP, bude stačit smazat chyby v jednotkách, nebo je třeba ještě něco?
Prosím dáš mi nějaké bližší informace?

Díky moc, s pozdravem.

elektronika motora - načítanie funkcii vozidla
maros
Rozumieme Vášmu autu
+421903905655
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

Reset systému tj, ale pôjde aj crash datami v airbagovke.
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj všem, tak jednotku airbagů mám zpátky v autě, profik smazal Crash data, jednotka pytlů je bez chyb, všechny airbagy vidí, všechno se zdá ok. V jednotce centralni elektriky je chyba DF 009 -spojeni informace o nárazu. Tato chyba nejde vymazat a má červený puntík, takže je stále aktivní.
Teď pojedu k autu, tak zkusím ten reset jak jste mi psali. Zkoušel jsem v jednotce airbagu aktivovat i daktivovat jednotku airbagů, a bez výsledku. Taky jsem nechal přes noc odpojenou baterii a ráno jsem to ještě zkoušel jestli to půjde nastartovat a nic.
Snad to půjde resetovat jak jste psali. Jinak už nevím.
Díky moc za pomoc😉
petrs007
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 pro 2008, 22:01
Bydliště: Beroun

Příspěvek od petrs007 »

Ahoj, tak se v tom vrtam clipem, a v motorové jednotce nemůžu najít nic co by se podobalo načítání funkci nebo resetum nejbližší je k tomu v záložce REŽIM ŘÍZENÍ , načtení konfigurací. Ale to je jen seznam. Zkoušel jsem prolezt úplně všechno a stejně to pořád nestartuje.
V motorove jednotce je blokace startu aktivní.
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“