TSi přibývá olej na jaký změnit?

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hele, zkusil sis tu svoji celou trať někdy projet za celkově trochu vyšších otáček, tedy o kvalt nižší než jezdíš nyní? Ty si tady z rad bereš vždy jen něco, je zbytečný tomu šlapat, ale drž to stále trochu výš. A možná budeš překvapen, že spotřeba nebude horší, možná se i lehce zlepší, ale to je fakt na faktoru mezi sedačkou a volantem ;) Těch 1500 tomu opravdu sluší, vím, jak se to chová na GEN2 v těhle otáčkách ...
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Jezdit na pětku po městě na takto nízký otáčky prostě není OK. Sorry, ale jezdit s GTI na spotřebu je komický, kdybys jezdil trochu vyšší otáčky, tak se motor ohřeje na víc, jak 60 stupňů. Spotřeba 9l je naprosto OK, za 6,5l na takto krátký trase jedu s 1.6TDi. Osobně s TSI nejezdím pod 2000ot., ten motor to sice zdánlivě zvládá, ale ve skutečnosti zažívá peklo ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Já bych řekl, že motor/vodu má ohřátý, těch 60 má na oleji, to voda bude už na svých 90-100, však šoupátka na pumpě místo termostatu a ohřev vody ve hlavě integrovanými výfukovými svody musí dělat své :)
Jak píšeš, jezdit s podtočeným benzínovým GTI a řešit špotřebu je fakt nenormální, přitom na druhé straně řeší přibývání oleje a mění ho po 5000 ... Kdyby tak nekoukal na spotřebu a motor provozoval lépe, mohl by měnit olej po 10000 a spotřebu mít +/- stejnou jako nyní.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Jasný, 60 je na oleji. Osobně ale nevidím problém, v případě použití oleje 0W30, motor zatěžovat už při 60°C na oleji, pokud je voda ohřátá. Ne sice úplně na krev, ale šlápnout tomu do 5000ot., proč ne ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

V tom cos napsal souhlasím, to byla spíš reakce na to jeho, že to nemá ohřátý při 60 na oleji.
A šlapat na to asi nebude, víš co by mu to udělalo se spotřebou :D
Dost ironie, pokud sám s auty dělá a to asi podle info jo, divím se, že to může takto trápit, přestože je asi ročník 87 a jistě zažil jako děcko motory, který musel trochu točit, jet trochu na ucho a ne na doporučené řazení na palubáku ...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Je to celý nějaká magořina, jezdi jako člověk a neboj se přidat plyn proboha, máš GTI tak jezdi neeee. na telpotu oleje ser, máš budík vody na 90 tak jedu a neplaším, to se umaže v pohodě.
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Cely problem od pocatku je, ze to silne podmotava, nechapu. Dokud bude jezdit takto dusíkatou jízdu, bude resit jen problemy, diky sobě.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

turbo kamna power píše:Jezdit na pětku po městě na takto nízký otáčky prostě není OK. Sorry, ale jezdit s GTI na spotřebu je komický, kdybys jezdil trochu vyšší otáčky, tak se motor ohřeje na víc, jak 60 stupňů. Spotřeba 9l je naprosto OK, za 6,5l na takto krátký trase jedu s 1.6TDi. Osobně s TSI nejezdím pod 2000ot., ten motor to sice zdánlivě zvládá, ale ve skutečnosti zažívá peklo ;)
tak ja tu trasu jedu s RS oktavii klidne aj za 4,5 l s rapidme 1,6 TDi aj za min.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Rayx píše:Já bych řekl, že motor/vodu má ohřátý, těch 60 má na oleji, to voda bude už na svých 90-100, však šoupátka na pumpě místo termostatu a ohřev vody ve hlavě integrovanými výfukovými svody musí dělat své :)
Jak píšeš, jezdit s podtočeným benzínovým GTI a řešit špotřebu je fakt nenormální, přitom na druhé straně řeší přibývání oleje a mění ho po 5000 ... Kdyby tak nekoukal na spotřebu a motor provozoval lépe, mohl by měnit olej po 10000 a spotřebu mít +/- stejnou jako nyní.
jo voda je ohrata za 3 km kdyz je nad nulou. samozrejme olej se da ohrat za 3 km taky,ale s tim,ze je v oleji benzin byhc ten motor odpalil za tech 5 tis km.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

tak musite brat,ze ten motor ma plny kroutak uz v 1400 otackach a to s original SW po chipu to ma 400 NM dle paliva aj vic a to jen prvni STAGE. rikam,ze to je jen po rovince 4rku tam davam.

Popravde vseci mi rikaji okamzite se toho zbav pod cenou,ale tridverak neprodejny nevim jak to delaji Ackari,ze za rok prodaji tech aut 5 s cenou o 50tis vyssi a bez vybavy s 2x tolik km

vymenim olej a dam misto 5 litru jen 4,5 at to muzu poradne sledovat,protoze nikdo nevi presne kolik je 1 cm nad max na merce odhady,ze to je litr,ale pribyva to moc rychle.


kolega rika,ze v manualu musim mit,ze se nesmi jezdit trate pod 30 km. Jako sry,ale co to je za picovinu takze co si koupis dneska za benzinak kdyz jezdis jak tata 10 km na chalupu?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Rady dostals, pokud budeš v hlavě mít "má to plný krouťák 400Nm už ve 1400ot" a podle toho to budeš drtit, pak to potom podrtí Tebe :)
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

jeste jsme to s kolegou pribiral a on rikal at tam naliju cistic paliva,protoze mi to auto stalo 3 mesice s coz znamena samozrejme stary benzin a od te doby to vse zacalo. cely minuly rok jsem s tim autme jezdil jen ostre km s vysokou spotrebou a olej byl stale byly jako novy a nehnul se z MAX.
Takze muj navrh je ted dojed nadrz dat 100 oktan + aditivum nejmene VIF ,ktere nemam na benzinaku otestovano a nevim jestli funguje.
Vymenit olej pro pevny interval tedy 5w40 a zkusit nepodtacet motor,ale vse zkresli to,ze se to delo v zime a ted kdyz bude ohraty motor rychleji muze se to zdat urcite lepsi.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Takze jen pro info jak se vsude pise,ze 1,2 a 1,4 TSi smrdi olej po benzinu to je strasna prdel,protoze ja tohle zazil na vschn benzinakach od fiatu a stresoval se,ze mi tecou vstriky,protoze to smrdi.
Moje TSi nema naznak smradu po benzinu. Vzal jsme si 2 nezavisle auta AUDI RS5 a AUDI A3 1,2 TSI aa dal cuchnout mechanikum k moji merce vicku a k tem druhym autum a vseci rekli,ze co resis mas to vporadku bdu rad. Jo? a kde se teda bere ten olej,ktery stale kolisa. Kdzy jedu do prace tak po 10 km rano pribude 3 mm na merce a kdyz jedu odpoledne ,kdy se prohreje olej na 95 stupnu tak to klesne na MAX.

Dalsi vec nepochopitelna u tohoto motoru. Auto drzi teplotu vody,topi a voda neubyva!!!
ale kdyz jsme delali diagnostiku (byla tma sporadicka chyba skrtici klapky a lambdy coz se mi zda po 40 tis brzo a enchapu jak to prosla s tim emisema,ale to je fuk)
Nastartoval jsem studeny motor a ukazoval kolegovi,ze tam neco nepravidelne cvaka z mista jak je vysokotlake cerpadlo,ale je to strasne blbe slyset- zvuk jakoby padala velka papka do hrnce. no a motor bezel 2 minuty a najendou se divame,ze voda v expanzce zacala list nad max,ale ne o 1 cm,ale asi o 5. Zacal jsem to sledovat a dela to nepravidelne a naposled to udelalo,kdyz jsme dojel dom a beelo dochlazovani turba. motor horky a voda zacala lest nahoru a jakmile cerpadlo dobehlo voda samovolne behem par vterin klesla zase presne na MAX,kde je voda uz rok,kdyz jsem naposled dolil 2 dc. Nikdo mi nedokaze vysvetlit jak tady funguje cely to chlazeni,ale akorat vseci zacaly strasit,ze mam prdlou hlavu.Ale voda je cistounka, teplota nikdy nezakolisa,auto se zahriva po 3 km a topi velice pekne. Udelal jsme vlastni zaver. vymenim olej budu tankovat obcas 100oktan koupim cistic na vstriky a budu jezdit a neresit
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

Problem je mezi volantem a sedackou, GTi si lidi nekupuji aby jezdili za 6l, ten motor musi zazivat peklo v nizkych otackach...a vse jde srat na ukor litru dvou navic.. jezdi jak clovek s turbobenzinem ;)
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“