TSi přibývá olej na jaký změnit?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
TSi přibývá olej na jaký změnit?
Ahoj moje GTI mělo měněný olej během 35 tis km 6x!!! podle toho taky vypadal byl úplně čirý což jsem zqa svoji kariéru nezažil ani u toyot, kde se měnil po 15 tis u fiatu už vůbec néé. Proto jsem si říkal,že je šance,že auto nebdue karbonovat a mít problémy,když budu měnit vždy po 5 tis. Celý rok co jsem auto měl byl stále na MAX.
Jak jsem však vozidlo začal používat na krátké tratě 9,5 km do práce z toho 80% město a docela jedu na spotřebu takže to dusím.
No prostě po ujetí 500 km kontroluji olej a ten znatelně zhnědnul a byl 1 cm nad MAX!!!!! začal jsem to probírat s vedoucím co byl 7 let ve škodovce a smál se,že to je normalní,že jezdím v zimě krátkou trať a motor dvá bohatou směs. mechanik potvrdil. Tak jsem to dosáli na max. ujel jsem asi 300 km a zase to je 3mm nad MAX,ale bacha po benzínu cítit nic není a voda samozřejmě na max!!!! nechápu,ale bojím se s tím olejem jezdit,že odmrdám turbo a vydřu celej motor,když se půjdu projet a budu tomu dávata čočku. To se sice benál vypaří,ale kdy? na 15 km ne to jsem zkoušel.A já se
Dále do auta se lil celou dobu SHELL 0w30 my ho na servisu taky máme,ale já chci přejít na 5w40 z důvodu krátkého intervalu což se dělá a taky mi to odborník na ty motory říkal, že min 5w40 a nejlépe 5w50. ale nevím jestli musím dávat 5w40 s normou 507 nebo stačí klasika. musíme si uvědomit,že ten olej budu měnit každé 3 tis km víc ho tam nechat nemůžu.
Jak jsem však vozidlo začal používat na krátké tratě 9,5 km do práce z toho 80% město a docela jedu na spotřebu takže to dusím.
No prostě po ujetí 500 km kontroluji olej a ten znatelně zhnědnul a byl 1 cm nad MAX!!!!! začal jsem to probírat s vedoucím co byl 7 let ve škodovce a smál se,že to je normalní,že jezdím v zimě krátkou trať a motor dvá bohatou směs. mechanik potvrdil. Tak jsem to dosáli na max. ujel jsem asi 300 km a zase to je 3mm nad MAX,ale bacha po benzínu cítit nic není a voda samozřejmě na max!!!! nechápu,ale bojím se s tím olejem jezdit,že odmrdám turbo a vydřu celej motor,když se půjdu projet a budu tomu dávata čočku. To se sice benál vypaří,ale kdy? na 15 km ne to jsem zkoušel.A já se
Dále do auta se lil celou dobu SHELL 0w30 my ho na servisu taky máme,ale já chci přejít na 5w40 z důvodu krátkého intervalu což se dělá a taky mi to odborník na ty motory říkal, že min 5w40 a nejlépe 5w50. ale nevím jestli musím dávat 5w40 s normou 507 nebo stačí klasika. musíme si uvědomit,že ten olej budu měnit každé 3 tis km víc ho tam nechat nemůžu.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ale ja nemenim olej sakra kvuli tomuto,ale protoze vsechny servisy davaji pri zmene intrevalu na 15 tis 5w40!!!!!. Taky dobre 99% mi rika proc tam davas 0w30 a ja rikam ja tma nic nedal ani kapku nedolil jen je ted cas vymeny oleje najeto 5500 a nebo v cervenci doba. Koupit si nci nemuzu,protoze 3 dverove GTI nema kupce sice Acka prodali za rok tyto auta o 100 tis draz behem 14 dni,ale normalni inzerce neni zajem ani za cenu dohodou. Musim si to nechat nebudu to davat 200 tis pod cenou kdyz jsme to mel rok a 6 tis km
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Poraď se třeba s tímto majitelem Pola, ten zřejmě žádný problém nemá :
https://moje.auto.cz/pocketrocket/polo.html#novinky
https://moje.auto.cz/pocketrocket/polo.html#novinky
p ten komentar vazne nechapu zaprve proc to resit s nekym,kdo majiny motor a zadruhe co by mi to pomohlo. Chci vedet mozne priciny,protoze je dvne,ze staci 200 km a hladina je min 3 mm nad max . Benzin tam nesmrdi vubec a jak je to mozndy,kdyz napl je 5,4 l a j cm na merce by mel byt caa litr mozna vic
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
možná bych začal tím, že napíšeš, jaké to je auto a jaký motor, popis "moje 3 dveřové GTI" a motor "TSI" je fakt málo prakticky to může být jakýkoliv Golf nebo Polo od cca 2009 do teď a celá škála motorů...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
aha ja to tady nerozepisoval no slo to poznat aj podle oleje,ale 1,8 TSI 3 generace tedy 8 vstrikovacu coz udajne ma zabranit vetsimu karbonovani jako to delavalo. Ja klukum v praci stale opakuji,ze to neni klasicke TSI,ale oni porad ,ze kdyz to jezdi trasy pod 30 km tak to vzdy bude valit benzin do oleje,ale proboha jake auto si ma clovek koupit? 30 km je uz vpohode na TDI.
Premyslim jestli po 5 tis km menit olejovy filtr a jestli jen neodsat olej a prasknout tma tu 5w40,protoze treba kdyz jsem delal ve fordu,tak tma je primo v púredpisu menit na novych motorech po 15 tis jen olej odsat a po 3é tis vymenit filtr a vypustit. takze olejak by mohl 10 tis vydrzet ne?
Premyslim jestli po 5 tis km menit olejovy filtr a jestli jen neodsat olej a prasknout tma tu 5w40,protoze treba kdyz jsem delal ve fordu,tak tma je primo v púredpisu menit na novych motorech po 15 tis jen olej odsat a po 3é tis vymenit filtr a vypustit. takze olejak by mohl 10 tis vydrzet ne?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
kolega co delal 7 let skodovky tohle nikdy neresil a uz vubec ne na 1,8 TSI rikal,ze vse slo pres krouzky kvuli kratkym tratim. cerpadla obcas pej tekly na 1,2 a 1,4 TSI.
Jenze kurna pokud je v 5 litrech oleje litr benzinu tak to ma sakra smrdet ne?. je pravda,ze na JTD mi misto zrani oleje taky spis pribyva a to same mi nejspis delalay aj dalsi benzinove fiaty,takze neco na tom bude,ale tma to po benzinu fakt smrdelo. me se vlastne nikdy na nicem olej neztracel
Jenze kurna pokud je v 5 litrech oleje litr benzinu tak to ma sakra smrdet ne?. je pravda,ze na JTD mi misto zrani oleje taky spis pribyva a to same mi nejspis delalay aj dalsi benzinove fiaty,takze neco na tom bude,ale tma to po benzinu fakt smrdelo. me se vlastne nikdy na nicem olej neztracel
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Re: TSi přibývá olej na jaký změnit?
A proč to děláš??? By mě zajímalo, jak moc to tedy podtáčíš, přitom máš manuál ...sikin1987 píše: Jak jsem však vozidlo začal používat na krátké tratě 9,5 km do práce z toho 80% město a docela jedu na spotřebu takže to dusím.
GEN3 by se Ti měla ohřát rychlejc než předchozí, viz. gafík s rychlostí ohřátí a dosaženou teplotou, samozřejmě ojeb pro starý homologační cyklus ...
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Neber to osobně, ale nemůže být problém spíš mezi volantem a sedačkou? to, že ti to dělaly i předchozí auta dost napoví, navíc, když píšeš, že to dusíš a jezdíš na spotřebu. Zkus po výměně oleje změnit styl jízdy, chce to se při jízdě zcela vyhnout otáčkám pod 2000 a nebát se tomu každý den alespoň jednou pořádně naložit a vytočit to k omezovači
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
NA 9 km je olej max na 60 stupnu takze nalozit se neda. pokud pojedu mesto na ctverku tak je spotreba o 2 litry vyssi. motor ma kroutak 400 Nm . kdyby to bylo DSG toci jeste o 200 otacek min
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
mesto jedu na rovince,rpotoze je to jen rovinka na 1500 otacek. Spotreba je 6,5l staci tomu lehce 2x slapnout a je hned 9
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm