Napínák mezi klikovku a vodní pumpu citroen--funkce

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Napínák mezi klikovku a vodní pumpu citroen--funkce

Příspěvek od Jaroušek »

čest, namontil jsem WP a ten napínák a chci se zeptat, jak to má fungovat....je tam dvoupinový konektor, vypadá to, že za studena je to spadené a pumpa se netočí, poté zase ano.....prosím jak to funguje? DíkyObrázek
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

Tak mechoši, poraďte neznalému.......
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

ale ten konektor je na pumpe ne na napínaku ?
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To je ten motor BMW -PSA , jak to má třecí převod? Pokud ano, a vidím, že jste tam zkoušeli nandat řemen až jste ho uštípli. Jak kouká z toho napínáku ten placatý pimpoš, tak se vytáhne, napínák se uvolní a jde tam řemen namontovat. Ten konektor má patrně kontrolní funkci, ale přesně to nevím.
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano musíš vytiahnuť tú poistku a tým ho uvoľníš, potom poistku dáš naspäť. Tiež som na to čumel keď som to prvýkrát videl, neviem ako to presne funguje vnútri ale zastudena sa pumpa netočí a začne sa točiť až keď sa ohreje, je to tak na každom VTI aj PSA aj Mini/BMW
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

vše proběhlo v pohodě, nic jsem nezlomil, jak se to odjistí atd jsem věděl, jen jsem se ptal na ten dvoupinový konektor který je na tom napínáku, nikoli na pumpě, proč tam jako je a co má hlídat a dále jsem byl zmatený z toho, že za studena se to netočí a pak ano.......jinak mi to funguje, jen jsem to potřeboval odborně vysvětlit
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

jo a řemen se také měnil za nový ale z důvodu opotřebení
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Taky by mne to zajímalo, jak to přesně je, ale ten třecí převod mne dostal, protože když jsem to dělal, tak právě proto, že řemen byl potrhaný a ten převod byl rozcupovaný a já to kupoval nové..Ale motor měl už něco přes 150000km...
Dál jsem to neřešil..
nepropadat panice...
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

tady taky najeto cca 155 tis, dal jsem novou řemenici na pumpu, pumpu, ten napínák a řemen, nakopnu to, točí se to, paráda a do minuty bzzzzzzz a bylo to o půl cm níž a pumpa stála.....orosil jsem se, kuwa co ted, čas jsem neměl, už jsem tam chtěl dát ten starý, nadávám na nekvalitní výrobky ale projelo se to a pumpa se točila.....tak jsem s majitelem dedukoval zda to opravdu nebude kvůli rychlejšímu ohřátí ale moc se mi to nezdálo. Nemám tyto auta rád :)))) tak jsem si to chtěl jen ujasnit....když budu mít čas a chuť, rozeberu ten starý napínák a zkusím zjistit, co tam ten konektor hlídá

díky samo všem za objasnění
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

VW používá clonku na pumpě a některé modely BMW mají přímo elektrickou vodní pumpu.
Jinak co je to za ročník / ten řemen už něco odjel /, o tomhle systému u PSA jsem, pokud se dobře pamatuju, četl v odborném žurnálu už v roce 2009.
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

je to rok 2012 a má to od nova
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Uživatelský avatar
Čert
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 26 led 2006, 11:32
Bydliště: Prágl

Příspěvek od Čert »

Nikdy jsem žádný konektor na třecím kole neviděl,
můžeš to nafotit v detailu?

Spíš mi připadá, že ti nezaskočil ten napínací jazýček do zamčené polohy...
Naposledy upravil(a) Čert dne 17 dub 2020, 22:06, celkem upraveno 1 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To by bylo dobře, já už taky nemám jasno, zda to tam bylo...
nepropadat panice...
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

Obrázek


šipka ukazuje přesně na dvoupinový konektor, až budu v dílně tento týden tak vyfotím detailně.........
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

slíbené fotoObrázekObrázek
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
Odpovědět

Zpět na „Citroën“