Klapka pod pylovým filtrem

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rubensis
Přispěvovatel
Příspěvky: 293
Registrován: 06 srp 2016, 19:43
Bydliště: Brněnsko

Klapka pod pylovým filtrem

Příspěvek od rubensis »

při výměně, pylového filtru, jsem zjistil, že mi nechodí klapka nasávaného vzdochu, na climatroniku dám vnitřní okruh, motorek vrčí, ale klapka,nemění polohu, je prasklé nějaké táhlo? Máte nějaké návrhy?Děkuji. (crazy) na autě v podpisu.
octavia combi 1.9tdi 81kw ASV Spider RS-egr.off,čip107kw/310Nm.oil catch tank, trippling on.
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Sak tam na to servo pozri a vyskusaj prepnut tu klapku…
Nevedno o akom aute pises, c o tej octavii co mas v popise, alebo…
Lebo O1 ak sa nemilim, tak tam mohli byt 2 druhy automatickej klimi. Jedna ta taka klasika koncernova a druha ak sa nepletiem, tak od nejakej prazskej firmy.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Servo, které ovládá tuto recirkulační klapku se často pokazí. Je trošku chatrnější konstrukce a zvýší-li se odpor recirkulační klapky, tak začne v lepším případě přeskakovat šnek v ozubení /jak se to stalo mě na obrázku níže/ nebo v horším případě dojde k destrukci některého z ozubených koleček.
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1367
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

frantisek28 píše:Nevedno o akom aute pises, c o tej octavii co mas v popise, alebo...
rubensis píše:na autě v podpisu.
(LOL)
Člověk se pořád učí.
rubensis
Přispěvovatel
Příspěvky: 293
Registrován: 06 srp 2016, 19:43
Bydliště: Brněnsko

klapka pod pyláčem

Příspěvek od rubensis »

tak jsem zjistil,že jsou tam klapky dvě, pod pyláčem a za ventilátorem. když dám vnitřní okruh,ta za ventilátorem,se otevře, když dám auto, tak se zavře, ta pod pyláčem, je stále ve vodorovné poloze.ručně ji nastavím do svislé polohy, zapnu klimu a klapka se vrátí do vodorovné polohy.tak to má být? :?
octavia combi 1.9tdi 81kw ASV Spider RS-egr.off,čip107kw/310Nm.oil catch tank, trippling on.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8930
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

No mě toto kdysi dělala oct 1 furt ji držela Vodorovně a auto se “rosilo” a tak jsem ji demontoval a byl klid.


Pokud šle nemáš problémy neřeš to a funguj.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Příspěvek od Pajda077 »

Měl jsem to samé po výměně V71 v pořádku a podle mě jsou obě klapky buť zavřené nebo otevřené....po výměně musíš udělat základní nastavení;-)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Těsně pod pylovým filtrem je omezovací klapka a pod ní je klapka čerstvého a recirkulovaného vzduchu. Obě jsou ovládány nastavovačem /servem/ V 71 dle datového pole ŘJ. Omezovací klapka je do 20 km/h plně otevřena a pak je postupně uzavírána, aby do interiéru neproudilo velké množství vzduchu. Klapka čerstvého a recirkulovaného vzduchu stále pouští vzduch do interiéru. Jedině když nechci, aby mi šel do vozidla vzduch z venku /např. znečištěný nebo zapáchající/ nebo chci vzduch v kabině co nejdříve ohřát, tak zvolím pomocí tlačítka režim recirkulace. V tomto režimu se uzavřou obě klapky a vzduch se točí jen ve vozidle. Pokud tento režim sám neukončím, tak se po určitém času /asi 10 min./ tento režim automaticky zruší a do kabiny zase proudí čerstvý vzduch /aby nedošlo ke spotřebování kyslíku/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

V71 k.o.
Úplne bežná závada. Servo funguje ale je v ňom prasknuté plastové koliesko a nepohybuje klapkami
rubensis
Přispěvovatel
Příspěvky: 293
Registrován: 06 srp 2016, 19:43
Bydliště: Brněnsko

klapka pod pyláčem

Příspěvek od rubensis »

Chlapi děkuji,za velice dostačující info. :-)
octavia combi 1.9tdi 81kw ASV Spider RS-egr.off,čip107kw/310Nm.oil catch tank, trippling on.
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

i ja s ni mel problem, ale pouze ve vypisu zavad rj klimatizace....vyndal jsem ven motorek, ale nebylo v nem nic praskleho, vypadal ok....dal jsem zpatky a udelal zakladni nastaveni....stejne se po case objevila chyba a objevuje se do dnes...auto mam dvanact roku...a kaslu na to...vzdy kdyz si udelam diagnostiku, tak vymazu a udelam zakladko...ale zda se mi, ze vsechny klapky chodi jak maji, takze proto neresim
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
rubensis
Přispěvovatel
Příspěvky: 293
Registrován: 06 srp 2016, 19:43
Bydliště: Brněnsko

klapka pod pyláčem

Příspěvek od rubensis »

Oťas, taky bych to neřešil,ale v zimě se mi střašně mlží okna, proto hledám nejlepší řešení. :o půjde tam v71 s octy2?
octavia combi 1.9tdi 81kw ASV Spider RS-egr.off,čip107kw/310Nm.oil catch tank, trippling on.
Pajda077
Přispěvovatel
Příspěvky: 484
Registrován: 27 črc 2014, 20:33
Bydliště: Králíky

Re: klapka pod pyláčem

Příspěvek od Pajda077 »

důležité je si okno také pořádně umyt...nevěřil jsem tomu ale dela to hodně😉
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

hele nevim, zda neplacam vodu, kdyztak na to nereaguj....ale mam tu obsahle vlakno jehoz pocatek byl prave mlzeni oken...a na to si stezovala mlada ktera mi s ni jezdi brzo rano do prace....v zime strasna vrsva ledu z vnitrni strany okna...pri cca 0st a vise vylozene mokre sklo....patral jsem a navedlo me to na mokry koberec pod nohama ridice....to byl ten duvod...na odstraneni jiz pracuji....mam tu kousek niz vlakno....jde o to odplastovat prah+plast pod klickou od haupny a prekontrolovat stav toho filcu pod kobercem....prace cca pet minut....staci krizovy sroubovak
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

S tím zamlžováním oken v zimě si moc nepomůžeš i když budeš mít celý systém OK. Od +3°C níže již nepracuje u O1 kompresor a proto se vlhkost nesráží na nejstudenějším místě, kterým je při běžícím kompresoru výparník, ale na čelním skle. Nejhorší je to za deště při teplotách kolem nuly. To téměř nepomůže ani maximální teplota v interiéru, pokud autem jede více než 4 osoby. Jedině otevřená okna. Při mínusových teplotách již situace není tak strašná, protože vzduch již neobsahuje tolik vlhkosti. Samozřejmě, že pokud Ti ještě zatéká do interiéru, jak píše Oťas, tak je situace o to horší.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“