2,5TDI AEL hlava čerpadla

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

2,5TDI AEL hlava čerpadla

Příspěvek od Tarkin »

Ahoj,
Řešil jsem na svém TDI v S80 repas. Čerpadlo teklo, ale normálně auto startovalo za tepla za zimy. Tak jsem nechal udělat repas než výměny hlavy.
Vše se doladilo jak nejlépe šlo, predvstrik je ideální, dávka nafty také.

Vypadalo to, že vše funguje. Jenže se udělalo teplo, s autem se jela delší cesta a hned problém.
Pozoruji, že čím větší teplo, tím horší chování. Po dojetí 50 km na křižovatce otáčky klesly až někam k 700, po pár vteřinách přes 800, pak se to srovnalo. Točení volantu na volnoběh najednou strašně snižuje otáčky, startování trvá 3-5s točení.
Zkrátka rozhodně ne ideální stav, se kterým bych byl spokojený.
Čím to? Je to hlava čerpadla?
Je tu někdo kdo mi dokáže říct origo číslo hlavy čerpadla?

Na kolik přijde originál bosch? Nikde nemůžu najít číslo. Na ebayi jsem našel tyhle, poradi mi někdo s výběrem? Mám v plánu nějaký decentní navýšení výkonu, má smysl pak už vybrat 12mm?

https://www.ebay.de/sch/i.html?_osacat= ... f&_sacat=0
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Já jsem si objednal tuto: 2468335047 je to 11mm. Jen nevím jestli je rozdíl prává/levá. Třeba někdo znalejší napíše.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

R5 tdi ma myslim opacny smer rotacie ako R4. Cize pre R5 by to mala byt L
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Googlil jsem všude možně originál číslo pro D5252T, nemůžu najít. Může mi s tím někdo prosím poradit?

Co ty z ebay? Cena poloviční dle dostupných zkušenosti fungují dobře.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

podla mna to hlavou nie je.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Ta co jsem našel je 11/L. Čekám až dorazí a dám vědět jak funguje. Ještě se hodně prodávají do mercedesu 2.9tdi ale ty jsou pravé. Pokud máš číslo čerpadla můžu zkusit dohledat číslo samotné hlavy.
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

toefuk píše:podla mna to hlavou nie je.
Proč myslíš? Čím by to ještě mohlo být?

Čerpadlo je po repasu s původní hlavou, má najeto 388tkm.
Dokud je relativně zima, kratší cesty bez prohřátí, tak není jediný problém. Startuje hned, otáčky neklesají, regulace na volnoběh v pořádku.

Jakmile je horko, jedu dál, všechno je horší.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

snimac teploty nafty, regulacia predvstreku..., nvm., odsleduj si cez diagnostiku teplotu paliva ci to ma naozaj suvis. naftu zahrejes rychlo aj na kratkej trase ked poriadne ponakladas motoru.

Chces povedat ze pred repasom sa tak motor nespraval?
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Snímač teploty paliva nový. Predvstrik nastaven na ideální hodnotu dle diagnostiky.
V diagnostice je vše správně.


Ne před repasem čerpadlo jen teklo. Takhle se nechovalo, servis kde se dělal repas mi tvrdil, že po repasu a vyčištění a seřízení se můžou projevit vůle na hlavě, které předtím nebyly problém.
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Jak se projevuje špatná elektronická kostka čerpadla? Označováno jako "positioner" - regulace s elektronikou.
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Čerpadlo je složené s 12mm hlavou, po repasu.

Funguje mnohem líp. Ale našel jsem firmu, co dělá repasované a seřízený elektronický vršek, má smysl to měnit? Jak se projevuje špatná el. hlava?

Překvapila mě spotřeba, je o dost nižší, než před výměnou hlavy.
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32

Příspěvek od patrikE39 »

na BC nebo skutečná? BC s 12mm hlavou kecá.
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
Tarkin
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 kvě 2018, 19:44

Příspěvek od Tarkin »

Samozřejmě zatím jen z palubaku, mám to složené pár dní.

Nějaké propočty můžu udělat až po vyjetí nádrže.


Každopádně dá se to nějak doladit, aby to nekecalo? Nějaká software úprava a adaptace na větší rozdělovací hlavu?

Respektive musím ještě dořešit elektronickou regulací, protože volnoběh neni úplně 100% plynulý, budu muset lehce dávku pridat.
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Tak hlava z aliexpress funguje dobře. Jinak jsem si postavil na 2.5tdi nové čerpadlo z větší hřídeli. Obal je z peugeot 1.9td


Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“