Fabia 2006 1,4 16V - kompresné tlaky

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
19olo88
Přispěvovatel
Příspěvky: 578
Registrován: 01 led 2012, 23:24
Bydliště: Hlohovec, SK

Fabia 2006 1,4 16V - kompresné tlaky

Příspěvek od 19olo88 »

Čauko.
Mám tu Fabiu 1,4 16V 55kW BKY rok 2006.
Fabia prišla s tým že motor nemá výkon a auto trasie. Motor ide na 3 válce, 4 sa chytí sem tam.

RJ motora bez závad.
Sviečky som vytiahol von len na kontrolu no a už sú zrelé na výmenu. No ale tu som si všimol že sviečky 2-3-4 sú také bielo hnedé ale sviečka 1 valca je čierna jak uhol.
Nedalo mi to a zmeral som kompresné tlaky pre istotu a tu som narazil na tieto tlaky v motoroch:
1 - 7 bar
2- 17 bar
3 - 16,5 bar
4- 17 bar.

Z toho usudzujem že 1 valec ma nejaký hovadský problém.
Dneska to idem rozhodiť ale len tak predbežne neviete niekto na čo tieto motory najviac trpia keď to stratí kompresný tlak.. ( hlava, tesnenie, ventily, piest ? )

Dik za rady.
Octavia , AGR + Frids S764, EGR off. - EX
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Bude podpálenej ventil ale když už bude hlava dole tak to udělej celý i pístní kruhy, stíráky budou zapečený tak ať to neděláš na dvakrát...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A já bych zrovna na spodek vůbec nesahal. Podle těch ostatních tlaků vše nasvědčuje tomu, že kroužky jsou naprosto v pořádku.

Vyměnil bych ventil, všechny na pastu zabrousil, nový simeringy na ventily a šup zpátky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

zrovna to řeším všechny ventily KO
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Marek77 píše:A já bych zrovna na spodek vůbec nesahal. Podle těch ostatních tlaků vše nasvědčuje tomu, že kroužky jsou naprosto v pořádku.

Vyměnil bych ventil, všechny na pastu zabrousil, nový simeringy na ventily a šup zpátky.
Každej co jsem udělal jen hlavu začal do půl roku žrát olej po litrech,to stejný jak HTp
Ale ať každej dělá jak myslí ;)
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

U tohoto rocniku a 1.4 16 byva problem ve ventilech, na spodek bych tez nesahal.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Kurva hoši....jaký u tohoto ročníku...AUA,AUB,BCA,BbZ,BKY,BXW a já nevím co dyt je to na chlup stejný ty hlavy tak nemudrujte....a to jsem jich "pár" udelal
Můžeš mi říct jakej konkrétní jinej problém je u 2006ky s ventily??? :roll: :roll: :roll:
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

To samý ten spodek. Všechno na chlup stejný,každý druhý papá olej po litrech,ty kruhy nestojí svět. Když je neudělá je setsakra velká pravděpodobnost že se to vrátí. Já těch motoru taky pár udělal a většinou jsem to nechával i brousit. Pokud to auto nebyla mrdka na dojetí,když jsem to dělal minule vyšlo to ani ne na 20. Majitel chrochtá blahem jak ten motor ztichl a jak to krásně jede.
To samo HTP, každé kde se dělala jen hlava začal ukrutně žrát olej,proto už vždycky alespoň kruhy,jinak to ani nedělám...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Přesně, žena má pracovní Caddy, koupenou od firmy se zaručenou servisní historií ( Ivacar Ivančice... ) , koupil jsem to jako nepojízdné za 5tis. ,že udělali hlavu a zadřelo se to, motor BCA, mrtvý 2 cívky, tak jsem je vyměnil, svíce jeden škvarek, říkám si paráda,super kup, tak jsem dal nový, auto lup a jelo, vymenil jsem olej, týden s tím jezdil - najednou kontrolka hladiny oleje, říkám si kurva to není možný,lil jsem na max, žralo to cca. 0,8-1,0L na 100km
Tak jsem to rozházel, kroužky v pístech zapekly a jeden píst na vyhození i když zhora vypadal normálně...
Válce jsem přeprášil ruční honovačkou,nový kruhy,jeden píst od Kolbenu a auto jezdí jak z praku (crazy)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně tak, buď to udělat pořádně anebo polemizovat..a pak to dělat znova. A u koncernu zvlášť, samozřejmě u toho, kdo je jako roman 1648 , tam je to sranda..Nemusí to platit... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
19olo88
Přispěvovatel
Příspěvky: 578
Registrován: 01 led 2012, 23:24
Bydliště: Hlohovec, SK

Příspěvek od 19olo88 »

Pani,
Zatiaľ ďakujem.

Olej neviem či to žralo ale tak ked to budem mať rozhádzané tak ich pomením, hádam ma tam nebude čakať nejaké nemilé "překvápko".

Ventily tak isto všetky ( brusná pasta a pekne ich zabrúsit do hlavy ), tak isto aj vodítka ventilov budú už asi na výmenu.
Ako je to s hlavami u týchto motoroch? Krivia sa ?
Octavia , AGR + Frids S764, EGR off. - EX
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hlavu nech udělat komplet ventily vodítka gufera,kruhy na písty,šály do ojnic,pokud bude nějakej píst mazlej tak novej jinak to bude poklepavat,stojí novej od kolbenu kolem litru myslím...
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

V prvom rade urob rozpočet na prácu s materiálom a oboznám majiteľa, či bude súhlasiť. Rozhodil som pár motorov, komplet vrch a spodok, keď prišlo na lámanie chleba bol problém. Nie je to lacná oprava. Čiže buď , alebo.
Uživatelský avatar
19olo88
Přispěvovatel
Příspěvky: 578
Registrován: 01 led 2012, 23:24
Bydliště: Hlohovec, SK

Příspěvek od 19olo88 »

JozefC píše:V prvom rade urob rozpočet na prácu s materiálom a oboznám majiteľa, či bude súhlasiť. Rozhodil som pár motorov, komplet vrch a spodok, keď prišlo na lámanie chleba bol problém. Nie je to lacná oprava. Čiže buď , alebo.
To aj robim. Nacenujem mu to.. Myslim si že sa z tej sumy aj posere
Octavia , AGR + Frids S764, EGR off. - EX
Passat Variant 3BG - TDI PD 130PS 5q AWX, EGR off, dvojhmota 228mm+HDS57, chip 16x ps, 36x Nm.
Ford S-Max Titanium. 2.0tdci 85kw/ sw 120kw.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Posledně jsem to dělal kámošovi,go hlavy 3800,materiál těsnění,rozvody,gufera,olej fridex,kruhy já nevím 6000 a 2000 jsem si vzal za práci no,normálně bych si vzal za práci samozřejmě víc...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“