C4 picaso 1,8/16V- nastaveni rozvodu - Vyriešene

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

C4 picaso 1,8/16V- nastaveni rozvodu - Vyriešene

Příspěvek od ROMEK »

Kluci mám tu zrazený motor C4 picaso 1,8/16V benzín r.v 2008 kod motoru 6FY hlava je spravená 6ventilu ohnutých majitel nevymenil rozvody remeň postupne zjel z kladek a predral sa. Teraz k problemu vačky sa nastavuju na 4,5 mm kolíky tam neni co riešit ale je mi divne nastavenie klukovky tam sa aretuje trnem v zetrvačníku ale vubec to nevychádza na 1valec horna uvrať ale cca že su všetky piesty v rovine. Má to tak byt? co sem robil nejake benzínove PSA motory tak byl vždy 1 valec v hornej uvrati? jaksi mi to nedáva logiku


toto je ten trn do zetrvačníku

Obrázek
Naposledy upravil(a) ROMEK dne 18 kvě 2020, 11:01, celkem upraveno 1 x.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

mohlo by být, víc francouzů to tak má, že jsou písty v rovině, kdyby bylo vidět jak jsou natočený vačky při zaaretování bylo by to jasný hned
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano to je OK býva to v rovine ak sa nemýlim. Daj si pozor ak budeš meniť vodiacu kladku aby ti pasoval šrób čo je k nej pribalený. Neviem aký to bol výrobca kladky ale stalo sa mi pri tomto motore že tam bolo iné stúpanie a ja debil som ho tam kus narval kým som na to prišiel a potom som musel opravovať závit v bloku :x
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Kladka isla nasrubovat ruku. Na prvy valec HU to ani neslo nastavit lebo po zaretovani vyfukovej vacky byli vyfukove ventily na 1valci uplne otvorene. Skusil sem to nastavit teda do roviny na kolik v zetrvaku a motorem islo pretacat zajtra nasrubuju sviecky a uvidi sa ci su tlaky.
Dam vedet
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Daj vediet ale podla mna to bude OK, uz som par tychto stretnutych motorov riesil a vzdy po oprave hlavy v pohode, ventily maju drieky ako sparadlo su neskodne. Uz ked si to mal rozhodene mohol si pozriet/vymenit hydrostely tieto motory su na ne dost haklive.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Bylo to tak piesty museli byt v rovine aby išel zatlačit trn do zetrvaku. Zajimave je že akurat ked je 1 valec HU vychadzali v zetrvaku 3 diery ale to su asi koli vyváženiu človeka to poplete.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Člověk se nemá nechat zmást,tyhle příběhy co popisuješ jsou od té doby, co do Čech přišel první Peugeot ještě za socíku. Je to výborný vynález a pokud to mechanika znervozní, je dobré si vzít drát a strčit jen do válce 1. a 4. válce , zda jsou nahoře, nebo ne. Mám zato, že tohle je dělané hlavně z montážních důvodů u 16 V, protože jak už se tady psalo miniventilky a vahadélka jsou velmi zranitelná a nastavování vaček v hlavě před montáží na pásu /ale i v dílně u mechána/ je obtížné , pokud jsou písty 1. a 4. v Hů, takže když jsou písty v rovině, tak je to fuk, vačky se poté nastaví na pálení 1.válce a klika se otočí o čtvrt otáčky doprava a je nastaveno.. ROBOT má tak usnadněnou práci včetně mechanika .... :D
P.S. já to dělám vždy ,/ dám sí písty do roviny/, mimo dvoutaktů, jistota je jistota...
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano hlavne pri montáži vačky je dobré mať piesty v rovine, často sa tým predíde nepríjemnému prekvapeniu.
Odpovědět

Zpět na „Citroën“