Výměna spojky Golf IV 1,6 akl
Moderátoři: šulda, Moderátoři
vem pajsr a naše vaše to musíš dát dolů, nic tam normálně není, je to prostě na té klice volně nasunutý, jediný jak by se tam mohla nějak udělat drážka, to by musely být ty šrouby volný a ten přítlačák by se po tý klice musel hýbat, někdy to z tý kliky jde hůř, je potřeba zabrat, kolikrát nemůžu sundat normálně dvouhmotu
Šrouby byly dorvané na krev jak se říká. Ale možná to je opravdu jen tak zatuhlé. Předchozí majitel vykládal pohádky, že byla spojka čerstvě měněná, ale mě připadá že je ještě původní. Možná měněná max. lamela spojky, ale ten přítlačák pochybuji. i na setrvačníku nebylo poznat že by to někdy někdo sundával. na setrvačníku je Germany a spojková lamela Sachs. Ale že by byla za nějakých 20-25000km sjetá se mi nezdá. Kolik tak asi spojka vydrží?
Golf IV, 1,6 74kW modrá barva
Na našem Golfu byla původní spojka a ve 150tis. chybělo na obložení lamely 0,5mm oproti nové od Sachs. Jediné na čem bylo poznat opotřebení byly unavené pružiny jejího středu.
VW Passat 3BG AVF 4motion , Passat 3B AFN Syncro
Passat 3B AVG 4motion , Passat 3B/3BG AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
Passat 3B AVG 4motion , Passat 3B/3BG AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
Marek 77 - tenhle systém je originální a používá jej např. moto BMW a např. Zetka v minulosti. Má jednu velkou výhodu, spojkové ložisko běží neustále v oleji a i síla pedálu spojky bez jakékoliv hydrauliky je výborná..Ale tahle zvláštnost mnohé irituje, zvláště v případě, kdy mechán vidí spadlý pedál na zem a řekne, to je ale sráč a vytrhne přovodovku, a kouká jako trubka, že jí vlastně vůbec nic není, protože stačilo sundat deklík převodovky a vyměnit ztrhlý převod páky spojky vůči vypínací tyčce..Takže řidiči, kterým leží pořád noha na spojce mohou být v klidu, protože spojkové ložisko se nezadře...Kolikrát člověk musel vyrvat skříň u jiných vozů jen kvůli tomu, že odešlo klasické spojkové ložisko, stejně jako v dnešní době hydraulické.. Tenhle systém měl minimální závady a celá převodovka mimo nýtů na diferáku byla bezvadná, pouze montáž kvůli debilnímu unašeči na poloosu člověka otrávila...
nepropadat panice...
Nakonec se včera povedlo. Zapáčil jsem delším jeklem o motor puklo v tom a přítlačák vyletěl ven. No a ta hřídel je nakonec rovnoměrná, to osazení na konci se mi tedy jen zdálo. Už mám poskládanou novou celou spojku. Koupil jsem celou sadu. Byl tam přítlačák, těch 6 šroubů M10, ten plechový talířek s drátěnou pružinou, lamela. Zvolil jsem Sachs, tak snad to něco vydrží.
Ložisko tedy jde vyměnit i bez demontáže převodovky jen po sundání toho zeleného víčka?
Ložisko tedy jde vyměnit i bez demontáže převodovky jen po sundání toho zeleného víčka?
Golf IV, 1,6 74kW modrá barva
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4639
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Taky mi kdysy ta pačka rupla daval sem už tu zesílenou
https://www.club-opel.cz/viewtopic.php? ... pojka#p237
https://www.club-opel.cz/viewtopic.php? ... pojka#p237
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW