Doblo 1.3jtd 75cv spojka

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Doblo 1.3jtd 75cv spojka

Příspěvek od dhfool »

Kluci, nesetkali jste se už u tohohle krámu s tím, že špatně vypíná spojka?
Mám tady tohodle sráče na zvedáku, už jsem třikrát sundával skříň a nemůžu na to přijít. Nová spojková sada. Stará na sračky, probroušenej přítlačák, lamela sjetá na nýty. Pedál nádherně bere odvrchu, vidím vypínací páku, jak se pohybuje, vidím okýnkem na převodovce,jak se odtlačuje přítlačák cca o 2mm (baj voko), ale kvalt nezařadím, auto se začne rozjíždět... Nutno podotknout, že to dělalo i se starou spojkou, než šla totálně dokopru. NEMÁ to středové ložisko v klice, jako třeba Transit...Setrvák je jednohmota a vypadá ok, měřil jsem hodinkama a je +- 0.1mm, axiální vůle kliky minimální. Zkusil jsem i prodloužit krok vypínací páky tak, že se opřela o zvon převodovky, tzn., že dál jít nemůže, tím jsem vyloučil hydrauliku a válce.
Já už nevím co s tím... (wallbash)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

mozno trepnem ale, lamela chodi volne na osi prevodovky?
Aero200
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 26 lis 2006, 17:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aero200 »

nevím jak to je tady u tohoto modelu, ale setkal jsem se že byla prasklá vypínací vydle, když se do ní opřel vyp. váleček tak se jako rozevřela a dostatečně nevypla, jen takový tip....
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Jj. Lamela chodi lehce, je nova a hridel namazana...Vypinaci vidlice vypada ok. Nezda se byt ohnuta, nebo praskla.

Kdyz tam dam zpet starou lamelu,tak uz zaradit jde,ale porad blbe a porad tahne. Napada me, jestli neni prevodovka mimo osu...ale jak to zjistit...Uz jsem z toho srace zoufalej.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Kolega tuhle měnil válec u pedálu, dal nějakej noname a na prd, pak dal brembo a cajk, dělalo mu to něco podobnýho že to nchtělo vypínat..
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Hydrauliku jsem vyloucil. Mechanicky jsem paku natlacil nadoraz. Dál už narazí na obal převodovky. Problém je někde uvnitř spojky. Zatím to jezdí se starou lamelou. Rve to tam přes zuby... Chci na vrakáčii vzit setrvák i se spojkou a uvidím. Zdá se mi, že setrvák je prohlý, jako talíř na jídlo asi 0,5mm .
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

To bude asi nějakej bolavej přítlačák podle toho co píšeš ne? Ty dva milimetry co zmiňuješ to je to o co odskočí přítlačná deska přítlačaku od lamely jo? To by mělo fungovat sakra, to je divný.
auto-point
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 06 kvě 2010, 17:09

Příspěvek od auto-point »

Setrvačník je ok? Hazivost, a hlavně sty na plocha s lamelou poměr rovinnost.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Možná by stálo zato, to vyzkoušet než se tam dá převodovka. 2-4 štefty, pak přes to učko, jekl a pak stlačit přítlačák a sledovat, zda lamela se uvolní..Může se křížit přítlačák, popřípadě je lamela křivá..Vždyť je to jen obyčejná spojka..A tam můžou být jen tak 4 závady, prasklá centrální pružina, což je viditelné,1-2 paprsky budou níž než ostatní, silnější lamela, pak vyhoněná pouzdra na hřídeli vypínací vidlice, nebo poškozené plochy setrváku nebo přítlačáku..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

No a ešte aby si mal správny typ spojky...ak sa tam náhodou dávalo viacero typov, aby nebol problém tam.

Kamarátovi sa tak podarilo na Cmaxe 1,8 TDCi...a veru nevypínalo poriadne
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Tak až teď vyřešeno... (wallbash)
Jezdilo to doteď s tou starou lamelou (cca 80.000km) a teď znovu spojka total ko. Prasklo ložisko v místě, kde se do něj opírá vypínací vidlice...

Vyměnil jsem vypínací vidlici s pouzdrama, náboj převodovky, po kterém chodí ložisko a spojkovou sadu. Světe div se... už to funguje správně. :roll:


Prvně jsem použil sadu Luk 622 3238 00, teď SACHS 3000 951 508

Měřil jsem vzdálenost obou přítlačáků a byla stejná... Co jsem ale zjistil, byla vůle vypínací vidlice v horním pouzdře cca 1.5mm a nerovnoměrně opotřebené palce, které tlačí na ložisko- horní cca o 1mm a spodní o 1.5mm (měřil jsem podle nové). Myslím si, že ta vůle + opotřebení, mohlo zapříčinit nerovnoměrné vypínání přítlačáku...

Každopádně... VYŘEŠENO ...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

dhfool píše:Tak až teď vyřešeno... (wallbash)
Jezdilo to doteď s tou starou lamelou (cca 80.000km)
Fuuha, a však si písal, že stará lamela bola zodratá na nity a radiť šlo cez zuby. To asi ani prevodovka nebola rada :-(
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

No vydržela, smekám... nejhoší byla jednička a zpátečka u stojícího auta. Jak se to rozjelo, tak to šlo. Kupodivu ani moc otěru na magnetu nebylo.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Odpovědět

Zpět na „Fiat“