Doblo 1.3jtd 75cv spojka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Doblo 1.3jtd 75cv spojka
Kluci, nesetkali jste se už u tohohle krámu s tím, že špatně vypíná spojka?
Mám tady tohodle sráče na zvedáku, už jsem třikrát sundával skříň a nemůžu na to přijít. Nová spojková sada. Stará na sračky, probroušenej přítlačák, lamela sjetá na nýty. Pedál nádherně bere odvrchu, vidím vypínací páku, jak se pohybuje, vidím okýnkem na převodovce,jak se odtlačuje přítlačák cca o 2mm (baj voko), ale kvalt nezařadím, auto se začne rozjíždět... Nutno podotknout, že to dělalo i se starou spojkou, než šla totálně dokopru. NEMÁ to středové ložisko v klice, jako třeba Transit...Setrvák je jednohmota a vypadá ok, měřil jsem hodinkama a je +- 0.1mm, axiální vůle kliky minimální. Zkusil jsem i prodloužit krok vypínací páky tak, že se opřela o zvon převodovky, tzn., že dál jít nemůže, tím jsem vyloučil hydrauliku a válce.
Já už nevím co s tím...
Mám tady tohodle sráče na zvedáku, už jsem třikrát sundával skříň a nemůžu na to přijít. Nová spojková sada. Stará na sračky, probroušenej přítlačák, lamela sjetá na nýty. Pedál nádherně bere odvrchu, vidím vypínací páku, jak se pohybuje, vidím okýnkem na převodovce,jak se odtlačuje přítlačák cca o 2mm (baj voko), ale kvalt nezařadím, auto se začne rozjíždět... Nutno podotknout, že to dělalo i se starou spojkou, než šla totálně dokopru. NEMÁ to středové ložisko v klice, jako třeba Transit...Setrvák je jednohmota a vypadá ok, měřil jsem hodinkama a je +- 0.1mm, axiální vůle kliky minimální. Zkusil jsem i prodloužit krok vypínací páky tak, že se opřela o zvon převodovky, tzn., že dál jít nemůže, tím jsem vyloučil hydrauliku a válce.
Já už nevím co s tím...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Jj. Lamela chodi lehce, je nova a hridel namazana...Vypinaci vidlice vypada ok. Nezda se byt ohnuta, nebo praskla.
Kdyz tam dam zpet starou lamelu,tak uz zaradit jde,ale porad blbe a porad tahne. Napada me, jestli neni prevodovka mimo osu...ale jak to zjistit...Uz jsem z toho srace zoufalej.
Kdyz tam dam zpet starou lamelu,tak uz zaradit jde,ale porad blbe a porad tahne. Napada me, jestli neni prevodovka mimo osu...ale jak to zjistit...Uz jsem z toho srace zoufalej.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Hydrauliku jsem vyloucil. Mechanicky jsem paku natlacil nadoraz. Dál už narazí na obal převodovky. Problém je někde uvnitř spojky. Zatím to jezdí se starou lamelou. Rve to tam přes zuby... Chci na vrakáčii vzit setrvák i se spojkou a uvidím. Zdá se mi, že setrvák je prohlý, jako talíř na jídlo asi 0,5mm .
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 345
- Registrován: 06 kvě 2010, 17:09
Možná by stálo zato, to vyzkoušet než se tam dá převodovka. 2-4 štefty, pak přes to učko, jekl a pak stlačit přítlačák a sledovat, zda lamela se uvolní..Může se křížit přítlačák, popřípadě je lamela křivá..Vždyť je to jen obyčejná spojka..A tam můžou být jen tak 4 závady, prasklá centrální pružina, což je viditelné,1-2 paprsky budou níž než ostatní, silnější lamela, pak vyhoněná pouzdra na hřídeli vypínací vidlice, nebo poškozené plochy setrváku nebo přítlačáku..
nepropadat panice...
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Tak až teď vyřešeno...
Jezdilo to doteď s tou starou lamelou (cca 80.000km) a teď znovu spojka total ko. Prasklo ložisko v místě, kde se do něj opírá vypínací vidlice...
Vyměnil jsem vypínací vidlici s pouzdrama, náboj převodovky, po kterém chodí ložisko a spojkovou sadu. Světe div se... už to funguje správně.
Prvně jsem použil sadu Luk 622 3238 00, teď SACHS 3000 951 508
Měřil jsem vzdálenost obou přítlačáků a byla stejná... Co jsem ale zjistil, byla vůle vypínací vidlice v horním pouzdře cca 1.5mm a nerovnoměrně opotřebené palce, které tlačí na ložisko- horní cca o 1mm a spodní o 1.5mm (měřil jsem podle nové). Myslím si, že ta vůle + opotřebení, mohlo zapříčinit nerovnoměrné vypínání přítlačáku...
Každopádně... VYŘEŠENO ...
Jezdilo to doteď s tou starou lamelou (cca 80.000km) a teď znovu spojka total ko. Prasklo ložisko v místě, kde se do něj opírá vypínací vidlice...
Vyměnil jsem vypínací vidlici s pouzdrama, náboj převodovky, po kterém chodí ložisko a spojkovou sadu. Světe div se... už to funguje správně.
Prvně jsem použil sadu Luk 622 3238 00, teď SACHS 3000 951 508
Měřil jsem vzdálenost obou přítlačáků a byla stejná... Co jsem ale zjistil, byla vůle vypínací vidlice v horním pouzdře cca 1.5mm a nerovnoměrně opotřebené palce, které tlačí na ložisko- horní cca o 1mm a spodní o 1.5mm (měřil jsem podle nové). Myslím si, že ta vůle + opotřebení, mohlo zapříčinit nerovnoměrné vypínání přítlačáku...
Každopádně... VYŘEŠENO ...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
- Ferrari1980
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 411
- Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
- Bydliště: Partizánske
Fuuha, a však si písal, že stará lamela bola zodratá na nity a radiť šlo cez zuby. To asi ani prevodovka nebola radadhfool píše:Tak až teď vyřešeno...
Jezdilo to doteď s tou starou lamelou (cca 80.000km)
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW