Stránka 1 z 1

Doblo 1.3jtd 75cv spojka

Napsal: 04 čer 2020, 18:01
od dhfool
Kluci, nesetkali jste se už u tohohle krámu s tím, že špatně vypíná spojka?
Mám tady tohodle sráče na zvedáku, už jsem třikrát sundával skříň a nemůžu na to přijít. Nová spojková sada. Stará na sračky, probroušenej přítlačák, lamela sjetá na nýty. Pedál nádherně bere odvrchu, vidím vypínací páku, jak se pohybuje, vidím okýnkem na převodovce,jak se odtlačuje přítlačák cca o 2mm (baj voko), ale kvalt nezařadím, auto se začne rozjíždět... Nutno podotknout, že to dělalo i se starou spojkou, než šla totálně dokopru. NEMÁ to středové ložisko v klice, jako třeba Transit...Setrvák je jednohmota a vypadá ok, měřil jsem hodinkama a je +- 0.1mm, axiální vůle kliky minimální. Zkusil jsem i prodloužit krok vypínací páky tak, že se opřela o zvon převodovky, tzn., že dál jít nemůže, tím jsem vyloučil hydrauliku a válce.
Já už nevím co s tím... (wallbash)

Napsal: 04 čer 2020, 18:17
od misocko
mozno trepnem ale, lamela chodi volne na osi prevodovky?

Napsal: 04 čer 2020, 19:29
od Aero200
nevím jak to je tady u tohoto modelu, ale setkal jsem se že byla prasklá vypínací vydle, když se do ní opřel vyp. váleček tak se jako rozevřela a dostatečně nevypla, jen takový tip....

Napsal: 05 čer 2020, 10:03
od dhfool
Jj. Lamela chodi lehce, je nova a hridel namazana...Vypinaci vidlice vypada ok. Nezda se byt ohnuta, nebo praskla.

Kdyz tam dam zpet starou lamelu,tak uz zaradit jde,ale porad blbe a porad tahne. Napada me, jestli neni prevodovka mimo osu...ale jak to zjistit...Uz jsem z toho srace zoufalej.

Napsal: 05 čer 2020, 12:12
od roman1648
Kolega tuhle měnil válec u pedálu, dal nějakej noname a na prd, pak dal brembo a cajk, dělalo mu to něco podobnýho že to nchtělo vypínat..

Napsal: 07 čer 2020, 06:41
od dhfool
Hydrauliku jsem vyloucil. Mechanicky jsem paku natlacil nadoraz. Dál už narazí na obal převodovky. Problém je někde uvnitř spojky. Zatím to jezdí se starou lamelou. Rve to tam přes zuby... Chci na vrakáčii vzit setrvák i se spojkou a uvidím. Zdá se mi, že setrvák je prohlý, jako talíř na jídlo asi 0,5mm .

Napsal: 07 čer 2020, 10:24
od fekálek
To bude asi nějakej bolavej přítlačák podle toho co píšeš ne? Ty dva milimetry co zmiňuješ to je to o co odskočí přítlačná deska přítlačaku od lamely jo? To by mělo fungovat sakra, to je divný.

Napsal: 18 pro 2020, 13:54
od auto-point
Setrvačník je ok? Hazivost, a hlavně sty na plocha s lamelou poměr rovinnost.

Napsal: 19 pro 2020, 18:20
od jericho-3
Možná by stálo zato, to vyzkoušet než se tam dá převodovka. 2-4 štefty, pak přes to učko, jekl a pak stlačit přítlačák a sledovat, zda lamela se uvolní..Může se křížit přítlačák, popřípadě je lamela křivá..Vždyť je to jen obyčejná spojka..A tam můžou být jen tak 4 závady, prasklá centrální pružina, což je viditelné,1-2 paprsky budou níž než ostatní, silnější lamela, pak vyhoněná pouzdra na hřídeli vypínací vidlice, nebo poškozené plochy setrváku nebo přítlačáku..

Napsal: 26 pro 2020, 14:48
od Ferrari1980
No a ešte aby si mal správny typ spojky...ak sa tam náhodou dávalo viacero typov, aby nebol problém tam.

Kamarátovi sa tak podarilo na Cmaxe 1,8 TDCi...a veru nevypínalo poriadne

Napsal: 13 dub 2021, 17:24
od dhfool
Tak až teď vyřešeno... (wallbash)
Jezdilo to doteď s tou starou lamelou (cca 80.000km) a teď znovu spojka total ko. Prasklo ložisko v místě, kde se do něj opírá vypínací vidlice...

Vyměnil jsem vypínací vidlici s pouzdrama, náboj převodovky, po kterém chodí ložisko a spojkovou sadu. Světe div se... už to funguje správně. :roll:


Prvně jsem použil sadu Luk 622 3238 00, teď SACHS 3000 951 508

Měřil jsem vzdálenost obou přítlačáků a byla stejná... Co jsem ale zjistil, byla vůle vypínací vidlice v horním pouzdře cca 1.5mm a nerovnoměrně opotřebené palce, které tlačí na ložisko- horní cca o 1mm a spodní o 1.5mm (měřil jsem podle nové). Myslím si, že ta vůle + opotřebení, mohlo zapříčinit nerovnoměrné vypínání přítlačáku...

Každopádně... VYŘEŠENO ...

Napsal: 20 dub 2021, 06:18
od Ferrari1980
dhfool píše:Tak až teď vyřešeno... (wallbash)
Jezdilo to doteď s tou starou lamelou (cca 80.000km)
Fuuha, a však si písal, že stará lamela bola zodratá na nity a radiť šlo cez zuby. To asi ani prevodovka nebola rada :-(

Napsal: 21 dub 2021, 16:27
od dhfool
No vydržela, smekám... nejhoší byla jednička a zpátečka u stojícího auta. Jak se to rozjelo, tak to šlo. Kupodivu ani moc otěru na magnetu nebylo.