Turbo - tlačí pozdě, velká prodleva

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Wencour
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 čer 2020, 15:26
Bydliště: Brno

Turbo - tlačí pozdě, velká prodleva

Příspěvek od Wencour »

Zdravím, omlouvám se za nové téma, ale nikde jsem nenašel takto popsaný můj problém.

Mám asi půl roku Octavii 96kw ASZ. Bohužel, když jsem ji pořizoval turbo tlačilo jak divý a mně to přišlo normální (přecházel jsem z výrazně slabšího auta). Brzy jsem však zjistil, že turbo bylo plný sazí a lopatky regulace se nehýbaly, byly zatuhlé a tedy turbo bylo pořád “otevřené”. Spadlo mi do nouzového režimu, diagnostika ukazovala přetlak turba. Baňka regulace zrezlá. Turbo mi automechanik vyčistil a vypodložil. Baňku jsme dali novou. Táhlo jsme štelovali na všechny strany, ale nijak výrazně to nepomáhá.

A teď k problému. Turbo tlačí strašně pozdě až někdy od 2300 otáček (jak kdy, někdy malinko dřív někdy ne), do té doby auto mrtvý, hlavně na 3 a vyšší rych. stupeň. Je jedno jestli auto vytočím do 2, 3 nebo 4 tis. otáček, ale vždy když přeřadím na vyšší rychlostní stupeň auto umře a trvá několik vteřin než turbo začne opět tlačit. V kopci skoro nemožné zařadit vyšší rychlostní stupeň a pokud se dostanu pod určité otáčky, tak auto prostě už neroztlačím a musím podřadit. Například při mírném kopci na 3 rychlostní stupeň, pokud se dostanu pod cca 45kmh tak musím dát za 2 a auto vytočit. Strašně to auto musím trápit :( Před pár dny mi auto spadlo opět do nouzového režimu, ale tentokrát hlásící chyba byla opačná “plnící tlak nedosažen”. Už jsem z toho zmatenej a začínám být trochu zoufalej.
Když už turbo začne tlačit tak tlačí hezky. Ale jsou dny kdy mám pocit, že se tomu vůbec nechce a auto se přemlouvá…

Jeví se mi to jako problém s regulací turba, ale už si nevím rady, jestli turbo repasovat. Důkladné vyčištění a vypodložení jsem doufal, že by mohlo pomoci? Může být problém i jinde?

Díky za jakékoliv nápady, myšlenky a rady.
Škoda Octavia 1.9tdi 96kw ASZ
Uživatelský avatar
Motorpower
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 15 říj 2006, 23:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Motorpower »

Pokud jsi z Brna , tak se spoj se zdejším členem Humlem, co čtu , vidím a slyším...tak tomu rozumí dost. Určitě vyřeší.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4.
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1408
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

No prave, vypodlozil cepy.
Musi to byt max tesne, jinak to nebude fungovat.
Zalestit hrusky, a spodni desku, musi to byt jak sklo.
A hlavne zadny podlozky.
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Můžu ptvrdit, že vypodložený lopatky způsobujou velkou turbodíru. Stěžuje si na to spousta lidí.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Jak silný podložky jste použili?
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Chceš mít klid ?
Nový turbo a nic už řešit nebudeš.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

A vyměn automechanika.....davat podložky je kokotina
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

favo píše:Chceš mít klid ?
Nový turbo a nic už řešit nebudeš.
Ale nové,ne repas.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Však to píši, nové turbo.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

To nepopírám ale víš,jak to někteří řeší: prodám nové turbo,výhodná cena ( 1/3 nového origo ) a vyklube se špatný repas.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Zrovna to by mě zajímalo, kde se dají koupit zaručeně origo nové Garrett turba. Internet se hemží prodejci ale žádnej ve mě moc nebudí důvěru.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Sk turbo, tu na slovensku predáva origo garret turbá
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Mám teda vypodložené dvě ASVčka a turbodíra je vnormě, asi k nerozeznání od originálů. Ono to chce udělat pořádně a nedávat moc silný podložky hlavně. Jinak trochu podobný problém jsem měl, ale nakonec to způsobovaly nečistoty v podtlakovém systému od děravé podtlakové banky na turbu (prostě tam nalétaly něčistoty a regulace chodila pomalu.

Ty turba nejsou dobře řešené. Ty lopatky tam jsou prostě moc nafest, mě to chodilo blbě i po vyčištění a složení bez podložek. Ten housing může být po letech tep. namáhání zkroucený nebo nevím.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Origo třeba tady na foru.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Mám broušenou desku na kterou položím smirek a lopatky osmirkuju tudíž je o fous zmenším. protilehlou kulatou desku co dělá bok lopatek tak necham na magnetce liznout. Nikdy jsem neměl problém ze sekáním regulace.
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“