Turbo - tlačí pozdě, velká prodleva
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Turbo - tlačí pozdě, velká prodleva
Zdravím, omlouvám se za nové téma, ale nikde jsem nenašel takto popsaný můj problém.
Mám asi půl roku Octavii 96kw ASZ. Bohužel, když jsem ji pořizoval turbo tlačilo jak divý a mně to přišlo normální (přecházel jsem z výrazně slabšího auta). Brzy jsem však zjistil, že turbo bylo plný sazí a lopatky regulace se nehýbaly, byly zatuhlé a tedy turbo bylo pořád “otevřené”. Spadlo mi do nouzového režimu, diagnostika ukazovala přetlak turba. Baňka regulace zrezlá. Turbo mi automechanik vyčistil a vypodložil. Baňku jsme dali novou. Táhlo jsme štelovali na všechny strany, ale nijak výrazně to nepomáhá.
A teď k problému. Turbo tlačí strašně pozdě až někdy od 2300 otáček (jak kdy, někdy malinko dřív někdy ne), do té doby auto mrtvý, hlavně na 3 a vyšší rych. stupeň. Je jedno jestli auto vytočím do 2, 3 nebo 4 tis. otáček, ale vždy když přeřadím na vyšší rychlostní stupeň auto umře a trvá několik vteřin než turbo začne opět tlačit. V kopci skoro nemožné zařadit vyšší rychlostní stupeň a pokud se dostanu pod určité otáčky, tak auto prostě už neroztlačím a musím podřadit. Například při mírném kopci na 3 rychlostní stupeň, pokud se dostanu pod cca 45kmh tak musím dát za 2 a auto vytočit. Strašně to auto musím trápit Před pár dny mi auto spadlo opět do nouzového režimu, ale tentokrát hlásící chyba byla opačná “plnící tlak nedosažen”. Už jsem z toho zmatenej a začínám být trochu zoufalej.
Když už turbo začne tlačit tak tlačí hezky. Ale jsou dny kdy mám pocit, že se tomu vůbec nechce a auto se přemlouvá…
Jeví se mi to jako problém s regulací turba, ale už si nevím rady, jestli turbo repasovat. Důkladné vyčištění a vypodložení jsem doufal, že by mohlo pomoci? Může být problém i jinde?
Díky za jakékoliv nápady, myšlenky a rady.
Mám asi půl roku Octavii 96kw ASZ. Bohužel, když jsem ji pořizoval turbo tlačilo jak divý a mně to přišlo normální (přecházel jsem z výrazně slabšího auta). Brzy jsem však zjistil, že turbo bylo plný sazí a lopatky regulace se nehýbaly, byly zatuhlé a tedy turbo bylo pořád “otevřené”. Spadlo mi do nouzového režimu, diagnostika ukazovala přetlak turba. Baňka regulace zrezlá. Turbo mi automechanik vyčistil a vypodložil. Baňku jsme dali novou. Táhlo jsme štelovali na všechny strany, ale nijak výrazně to nepomáhá.
A teď k problému. Turbo tlačí strašně pozdě až někdy od 2300 otáček (jak kdy, někdy malinko dřív někdy ne), do té doby auto mrtvý, hlavně na 3 a vyšší rych. stupeň. Je jedno jestli auto vytočím do 2, 3 nebo 4 tis. otáček, ale vždy když přeřadím na vyšší rychlostní stupeň auto umře a trvá několik vteřin než turbo začne opět tlačit. V kopci skoro nemožné zařadit vyšší rychlostní stupeň a pokud se dostanu pod určité otáčky, tak auto prostě už neroztlačím a musím podřadit. Například při mírném kopci na 3 rychlostní stupeň, pokud se dostanu pod cca 45kmh tak musím dát za 2 a auto vytočit. Strašně to auto musím trápit Před pár dny mi auto spadlo opět do nouzového režimu, ale tentokrát hlásící chyba byla opačná “plnící tlak nedosažen”. Už jsem z toho zmatenej a začínám být trochu zoufalej.
Když už turbo začne tlačit tak tlačí hezky. Ale jsou dny kdy mám pocit, že se tomu vůbec nechce a auto se přemlouvá…
Jeví se mi to jako problém s regulací turba, ale už si nevím rady, jestli turbo repasovat. Důkladné vyčištění a vypodložení jsem doufal, že by mohlo pomoci? Může být problém i jinde?
Díky za jakékoliv nápady, myšlenky a rady.
Škoda Octavia 1.9tdi 96kw ASZ
- Motorpower
- Aktivista
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 15 říj 2006, 23:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4625
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4625
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
To nepopírám ale víš,jak to někteří řeší: prodám nové turbo,výhodná cena ( 1/3 nového origo ) a vyklube se špatný repas.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Mám teda vypodložené dvě ASVčka a turbodíra je vnormě, asi k nerozeznání od originálů. Ono to chce udělat pořádně a nedávat moc silný podložky hlavně. Jinak trochu podobný problém jsem měl, ale nakonec to způsobovaly nečistoty v podtlakovém systému od děravé podtlakové banky na turbu (prostě tam nalétaly něčistoty a regulace chodila pomalu.
Ty turba nejsou dobře řešené. Ty lopatky tam jsou prostě moc nafest, mě to chodilo blbě i po vyčištění a složení bez podložek. Ten housing může být po letech tep. namáhání zkroucený nebo nevím.
Ty turba nejsou dobře řešené. Ty lopatky tam jsou prostě moc nafest, mě to chodilo blbě i po vyčištění a složení bez podložek. Ten housing může být po letech tep. namáhání zkroucený nebo nevím.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4625
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5